P-3 [CAMPING TRIP]

191 22 4
                                    

Keesokannya, aku bangkit dari katil lalu bersedia ke sekolah.

"Wei min-ah!!" Kata taehyun berlari ke arah aku.

"Bwo?" Tanya aku.

"Kita nak camping!!!" Kata taehyun.

"Campingg??? Yeyy!" Kata aku teruja. Aku memang minat bab bab camping nii.

"Dah dah... jom daftar nama untuk kelas kita." Kata huening, kawan kepada taehyun. Kami berkenalan semasa di meja makan tempoh hari.

"Jom!" Kata aku lalu menarik tangan taehyun.

------------------------------------

"Teacher, memang betul betul tak cukup tempat dah ke?" Tanya pelajar perempuan itu.

"Ya, memang dah full untuk camping kelas kamu... saya minta maaf... takda apa yang saya boleh buat... saya tak boleh sesuka hati tambah nama kerana camping ini berkos tinggi." Kata cikgu tersebut kepada pelajar perempuan tersebut. Dia keluar dengan penuh kekecewaan.

"Em.. cikgu, kenapa tadi tu?" Tanya beomgyu.

"Oh, dia nak mendaftar untuk camping kelas dia.. tapi malangnya, dah full booked." Kata cikgu itu.

"Ohh... emm.. cikgu, kelas kami dah full booked ke?" Tanya aku.

"Kelas kamu apa?" Tanya cikgu. Aku pantas menyebut nama kelas kami.

"Ohhh... belum full lagi nih. Nama kamu?" Tanya cikgu tersebut.

"Saya Min-ah." Kata aku lalu cikgu mencatat nama aku lalu memberikan aku borang.

"Saya pulak!" Jerit beomgyu

"Saya pulak!" Jerit soobin

"Saya pulak!" Jerit huening

"Aku taknak kalah lah jugak... saya dulu cikguu!!" Kata areum.

"Eh, korang tak usah nak berusaha sangat lahh... hidup ni sentiasa ada plotwist tau." Kata taehyun.

"Taehyun, kamu dulu... ambil borang ni." Kata cikgu lalu tersenyum sinis.

Aku hanya cuba menahan diri dari meletuskan ketawa aku. Yalah.. depan cikgu kann😆.

Giliran seterusnya, cikgu hanya memilih mengikut perangai masing masing... yang paling beruk cikgu bagi borang dulu. Senang sikit urusan cikgu. Tak usah lah nak layan beruk beruk sekalian ituu..

"HAHAHAHHAHAH. Lawak bodoe!" Kata aku lalu ketawa terbahak bahak bak nak bergolek golek dekat lantai sedar sedar dah tepi longkang.

"Ishhhhh! Choi Min-ahh!!!!" Kata areum, soobin, huening, beomgyu serentak lalu mengejar aku bagai nak letuskan perang dunia kedua.

"Haih..." kata taehyun lalu hanya mengekori dari belakang.

"Weiii!! Sakit bangang!" Kata aku lalu membalas balik segala pukulan, cacian dan makian😑. Tapi makian dan cacian aku tak balas ah...

"Aduh... sakit! Sakit! SAKIT!!" Jerit mereka.

"Haaa... taupun... apa? Ingat aku ni lemah? Lambat lagi derr." Kata aku lalu flip hair. Tanpa sengaja, flip hair aku tadi terkena muka taehyun.

"Uuuuuuuuuu~" kata mereka.

"Eh.. sorry taehyunnn... sorry sorry sorry!!" Kata aku lalu menunduk nunduk.

"Takpe..." kata taehyun.

"Ceh ceh cehh... aku boleh teka dalam hati taehyun kata apa. Dia kata 'nasib sayang'." Ejek areum.

"Betul betul betul." Kata beomgyu menyokong.

"Pastu, mesti sekarang hati dia berbunga bunga sebab dia hidu bau rambut kauu." Kata huening.

"Betul betul betul." Kata beomgyu.

"Kau dengan betul betul kau tuu... aku lempar pergi longkang sisa organik baru tau... biar terseluput dengan taik." Kata taehyun.

"Ahhh!" Kata hueningkai lalu berlari dari tempat kejadian. Begitu juga soobin yang mengejarnya. Sebenarnya, soobin taknak pun kejar dia... tapi dia menjerit macam orang hilang akal. Terpaksa lah soobin kejar dia.

Taehyun's mind
Korang memang pandai buat aku tersenyum... dan min-ah, betullah apa yang areum kata tu... memang aku kata macam tu kat hati... aku rasa cuma kau je yang masih belun perasan perasaan aku terhadap kau. Jelas.

Reality









💞









Finally, school is over!!!!!!!!!!!!!!! Kami rancang nak pergi panggung wayang since esok weekend.

Aku berjalan ke rumah ditemani taehyun dan ga-eun.

"So, noona, how was your school today?" Tanya ga-eun.

"Unnie? Ok jee." Kata aku.

"Eh ga-eun... nanti tolong bagitahu omma oppa tak ada kat rumah masa dorang balik dari U.S nanti... oppa pergi camping sekolah." Kata taehyun.

"Oppa, omma dengan appa jarang balik... sekurangnya oppa sambut lah dorang dengan ucapan welcome back melalui text ke apa ye? Nanti ga-eun sampaikan." Kata adiknya itu akur.

"Tengoklah." Kata taehyun.

"Yah oppa! Kesian appa kerja untuk kita... ga-eun tahu abang benci omma dengan appa... tapi tolonglah faham yang diorang kerja." Kata ga-eun. Aku dari tadi hanya membontoti dari belakang. Tak nak aku mengganggu perbincangan dua beradik ini. Dengar seperti serius.

"Ga-eun." Kata taehyun menghentikan langkahnya diikuti oleh aku dan ga-eun.

"Oppa dah kenapa?" Tanya ga-eun.

"Ga-eun pernah tak rasa macam takda omma dengan appa walaupun mereka masih ada?" Tanya taehyun.

"Emmm... sometimes..." kata ga-eun.

"Ga-eun pernah tak rasa macam apa yang ga-eun buat sentiasa hasil daripada dorongan diri sendiri dan bukan dari ibu bapa?" Tanya taehyun. Nadanya hampir dengan menangis.

"Selalu..." kata ga-eun.

"Jadi, kenapa ga-eun masih nak cuba pujuk oppa terima dorang?" Kata teahyun.

"Sebab ga-eun... tak nak..." kata gaeun.

"Taknak apa?!" Tengking taehyun.

"Taknak keluarga kita berpecah belah! Ga-eun taknak hilang kasih sayang oppa sama macam ga-eun hilang kasih sayang omma dengan appa!" Kata ga-eun yang menggigil itu. Serta merta dia ditarik masuk ke dalam dakapan taehyun.

"Don't worry ga-eun, I'm forever yours." Kata taehyun.

"Ga-eun akan pastikan oppa kekal dengan ga-eun tak kira apa pun." Kata ga-eun. Ntah kenapa, hatiku berasa seperti akan ada sesuatu yang akan berlaku pada aku di masa depan yang berkait dengan kes ini.

#abaikantypo

Today, author nak update 2 chapter... tetiba rajin... author update awal sebab sengaja... banyak lagi kerja rumah yang tertangguh😅. So, author tak boleh janji tauu...

(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°Where stories live. Discover now