Kami pun masuk ke dalam wad yang menempatkan min-ah.
"Min-ahhh!!" Jerit beomgyu
"Wei sajat, tak pandai sabar ke?" Tanya areum.
"Kau tu kurang apa nya hah rosmah?" Kata beomgyu.
"Kau ni an... aku dah kata aku bukan geng rambut kena elektrik. Aku geng botak tengah a.k.a najib..."jawab areum.
"Eh, dahlah... min-ah belum sedar lagi tu." Kata aku kepada mereka.
"Betul, pekata kau pergi beli aiskrim." Kata soobin.
"Eh, sedap nampak suruh I, osom!" Kata beomgyu.
"Eeee, memang nak kena lempang agak nya si sajat ni... geram aku." Kata soobin.
"Dah, meh osom." Kata rosmah. Eh salah, areum.
"Ooooosom!"
"Aduih korang pergi sesama je lah." Kata taehyun.
"Bagus idea tu. Jom!!" Kata areum lalu menarik tangan dua orang lelaki itu.
Setelah mereka pergi, aku hanya duduk di kerusi yang disediakan. Kami sudah memaklumkan perkara ini kepada ibu bapanya. Tetapi appa min-ah masih di luar negara. Abangnya pula sedang menjaga ommanya. Mereka hanya berharap pada aku untuk menjaganya.
"Min-ah... a-aku... suka kau..." kata aku sambil memegang tangannya. Tiba tiba terasa tangannya bergerak sedikit.
"K-kau suka aku?" Tanya min-ah dengan suara yang lembut.
"S-s-suka sebagai kawan jelah..." kata aku. Tiba tiba terasa lemparan terkena kepala aku. Tidak terlalu kuat tapi tetap sakit. Aku menangkap benda yang dilempar tadi. Aiskrim
"Eh ngaku je lah... haelah mamat ni." Kata beomgyu yang baru masuk.
"Wei min-ah, kau nak tahu tak? Si taehyun ni suka kau dari dulu lagi. Eleh malu malu. Aku siku kang." Kata areum.
"Betul cakap si rosmah ni." Kata soobin.
"Rosmah? Sapa tu?" Tanya min-ah.
--Min-ah--
"Ni ha *tunjuk areum*... dia kata geng rambut belah tengah lah sangat. Geram aku." Kata beomgyu
"Eh, babibun betul kau. Kau tu apa kurang? Dasar sajat tak bertauliah!" Kata areum.
Aku hanya tersenyum melihat karenah mereka. Terhibur juga. Tapi di kepala ralat memikirkan tentang taehyun tadi.
"So, kau nak terima ke tak?" Tanya soobin.
"A-aku terima." Kata aku. Senyuman malu malu aku tayangkan.
"Wohoooooo!!! Meh kita sesama bersorak tanda kawan kita ni dah couple!" Kata beomgyu.
"Biar aku buat opening. Naaaaaasebenyaaa nakonichiwaaa *buat opening macam lion king*" kata huening.
"1, 1, 2, 3, 4! Hola hola hola hola!! Kita juara! Kitalah juara! Owe owe owe owe!! Kita juara! Kitalah juara! Merdeka!" Kata mereka.
A/N= Siapa tahu sorakan apa tu?😂😂. Siapa suka tengok bola tahu lah tu.
"Dah dah.. ya ampun... aku baru sedar macam beruk meroyan kita ni dalam hospital." Kata soobin menutup mukanya.
"Ala bro... wat apa nak malu? Kita ni bebas lahh..." kata areum.
"Kau memang lah. Rosmah. Si najib je selalu gi makamah. Si rosmah tu berbelanja sana sini. Babi🌚." Kata beomgyu.
"Kau tu pulak sajat?" Kata areum.
"Dah dah lah tu." Kata aku.
-----------------------
Sudah 3 hari aku di wad. Keluar juga akhirnya. Jujur,sepanjang berada di wad aku tak pernah bosan. Kawan kawan beruk aku tu selalu datang melawat aku. Taehyun yang teman aku. Makanan dia pun aku tak boleh nak kata kenapa orang kata tak sedap. Aku suka je. And, dah 3 hari juga lah kami couple. Dalam seminggu lagi, kami dah nak graduate. Tak sabar rasa. Jadi, seminggu yang ada kami guna sepenuhnya untuk belajar. Kami kini berada di library.
"Weh weh.." kata kumpulan pelajar perempuan sebelah kami. Dari tadi bising. Orang nak study pun tak tenang. And yang buat aku lebih sakit hati, topik perbincangan dorang apa tau... topik dorang pasal taehyun. Eleh, kau nak dia pun tengok dunia lah mak enon oii... nampak muka kau? Nampak muka taehyun? Nampak muka aku? Haaa... sekarang, kau bagitahu siapa lagi sesuai jadi awek taehyun *perasan lebih*.
"Hensem gilaaa!!" Kata perempuan itu.
"Eii, kalau aku kawan dia ni, dah lama aku confess." Kata seorang lagi.
"Weh, Choa and Amy, boleh diam tak? Aku nak study. Bukan nak mengurat. Lagi satu, korang tak serik ke pernah kena tegur oleh librarian." Kata seorang lagi.
"Eleh, kau ni Luna, Park Luna, jangan strict sangat boleh tak? We are just boring." Kata Choa.
"Boring pon agak agak lah... manatahu dia dah ada pasangan. Tak pasal pasal korang jadi orang tengah." Kata Luna.
"Hey budak perempuan tiga orang meja ketiga dari tepi dan ketiga dari depan, mata kasi gerak, mulut kasi kurang. Ada faham?" Kata librarian itu. Amik kau, strategik dia bagi lokasi tu.
"Maaf puan." Kata Luna.
#abaikantypo
Guys, story ni akan diisi dengan hanya beberapa takdir dan beberapa kekecewaan lagi, jadi maksudnya its close to the end. Ni author nak bagitau awal awal. Jangan buang dari library kalau dah end sebab mungkin author akan buat special chapter. And, dah jam 12 maksudnya dah bertukar hari lah kann?? Hehe... nanti maghrib author update lagi. Bye byeee
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Teen Fiction‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...