P-5 [EXCITING TRIP TO JAPAN]

132 22 10
                                    

Setelah kami tiba di lapangan terbang, kami segera cuba mengesan kenderaan yang kami akan naiki nanti. Terdapat sebuah bas di tempat yang dikhaskan untuk menunggu orang yang tiba dari mana mana tempat. Cikgu kata kami kini berada di osaka, japan. Tak lupa, ini perkhemahan jadi kami tak akan tinggal di bilik hotel... kami akan masuk ke dalam sebuah hutan tarikan pelancong untuk berkhemah. Disitu lah kami akan berkhemah. Sempat juga aku mencari di google... setelah aku lihat, aku dapat rasa yang aku tak mati kalau duduk sini sebulan pun. Cantikkk sangattt!! Kami mula menaiki bas secara berperingkat.








💞








Akhirnya kami tiba di tapak perkhemahan. Macam yang aku bayang dan aku tengok dalam phone, memang sebiji. Cantik.

"Oky students! Left all your stuff first and hear me please!" Kata sir namjoon.

"Yes sir!" Jawab kami.

"So now, I want you guys to set up the tents with one of your friend. That mean one tent, two people. And, it must be girl and girl, boy and boy. Get it?" Kata sir namjoon.

"Yes sir!" Jawab kami. Aku serta merta memandang areum yang sudah buat muka setan dia tu.

"Go!" Kata sir namjoon lalu berlalu untuk pasang khemah nya.

2 hari selepas itu~

Segalanya berjalan buruk. Tak mau stayy!! Nak balikkk!!! Kami hanya diberikan dua makanan setial hari. Tapi aktiviti macam sengaja nak patahkan tulang rusuk student student junior yang dah masuk senior year ni. Sabo je lahh... tapi yang tak adil sekarang, cikgu dapat makan ayam goreng tauuu!! Kami pulak? Sedih pulak aku tengok makanan depan aku ni.

"Weh korang." Kata areum.

"Apa?" Tanya huening.

"Sini." Kata areum sambil mengisyaratkan untuk berkumpul lebih dekat.

"Apa??" Tanya kami. Tapi kami tetap berkumpul dengan dekat.

"Aku bosan lah makan ni jee... apa kata kita curi ayam goreng cikgu... nak tak?" Tanya areum.

"Setuju setuju!" Kata hueningkai.

"Setuju!" Kata beomgyu.

"Mana manalah." Jawab taehyun.

"Emmm.. setuju maybe?" Kata soobin.

"Ntah." Jawab aku.

"So, majoriti setuju!!! Wei beomgyu, ikut aku." Kata areum.

"Haa..ok ok... tapi aku nak buat apa?" Tanya beomgyu.

"Gini.. kau ambil perhatian cikgu sementara aku pergi curi ayam goreng." Kata areum. Aku hanya tersenyum melihat karenah mereka.

Kami hanya memerhati areum terhinjut hinjut menuju ke arah tempat ayam goreng disimpan manakala beomgyu pula sedang bercakap dengan cikgu tentang pelajaran. Tiba tiba,tak semena menanya, areum terkentut. Apa lagi? Terbeku lah dia di sana. Cikgu pun semua pandang dia.

"Ohhhhhhhh... nak curi ayam goreng ehhh..." usik cikgu.

"Emmm...hehe." Kata areum.

"Ambil je lah banyak mana korang nak. Tapi cepat sikit... kalau pengetua nampak dia marah." Kata cikgu. Laju saja orang yang terbeku tadi mengambil pinggan lalu menyumbat sebanyak ayam goreng yang boleh. Seperti flash, dia kembali duduk.

"Jom makann!" Kata huening.

"Ita ena abisan epat! (Kita kena habiskan cepat!)" Kata beomgyu yang mulutnya dipenuhi ayam itu.

"Aku pergi tandas kejap." Kata taehyun lalu berdiri.

Setelah taehyun kembali dari tandas~

"Wehhh!! Ayam goreng kita hilang kena curi kambing!! Tak pun dorang lari. Takpun dorang kena makan hantu. Takpun ----" kata kata taehyun terputus pabila soobin menjawab.

"Kami dah makan semua." Jawab soobin.

"Whattttt!!! Banyak tuuu!" Jeeit taehyun.

"Weh guys.. aku nak gi berak jap!" Kata beomgyu.

"Pergilah!" Kata kami.

Sudah 1 jam beomgyu ditandas. Masih lagi belum keluar.

"Weh beomgyu! Kau lum siap ke ongok?" Tanya huening.

"Ish! Apalah korang nii!! Aku nak teran ni!!! Tengok! Korang kacau taik tu masuk balik dah!" Jerit beomgyu dari dalam tandas.

Sebenarnya bukan itu sebab dia terlalu lama di dalam. Tapi kerana telefon bimbit yang dia main tadi jatuh ke dalam lubang tandas yang belum di flush lagi.

"Apa aku nak buat ni??? Takkan nak celop tangan kott?? Ih... try jelah celup." Getus hati beomgyu. Dia mencelup tangannya. Kerana telefonnya kalis air, telefonnya masih berfungsi dengan baik. Dia pun keluar setelah membasuh tangan. Tapi, taulah kann... kalau taik ni, basuh elok elok macam mana pun... bau tetap melekat kat tangan.

Sementara di luar~

Kami semua didenda membersihkan tandas kerana terlalu lama di depan tandas. Jadi, terpaksa lahh... ni semua sebab beomgyu. Sedang aku merungut dalam hati sambil menuang clorox pada lantai, beomgyu datang entah dari mana dengan penampilan dan bau yang teruk. Kerana terkejut, aku pun tersimbah lah clorox tu kat tangan dia. Dia yang terkejut itu, hanya berdiri diam kaku.

"Cepat bagitahu pak guard!" Kata soobin. Terus huening berlari dengan kaki panjang tersebut.

"Pak guard! Pak guard!" Jerit huening sambil berlari berteriak nama pak guard.

"Ya anak?" Tanya pak guard itu.

"Tangan kawan yang saya malu nak mengaku kawan saya terkena clorox!" Jerit huening. Apa yang dikatakannya sungguh jelas. Sampai sini dengar.

"Clorox?!" Kata pakcik itu.

"Ya pakcik! Clorox pakcik!" Kata hueningkai.

"Bawa dia pergi sini! Kita hantar dia pergi hospital!" Kata pak guard itu.

"Okkk!! Tapi pakcik, dia busuk lahh! Baru lepas pegang tahi! Kami taknak pegang diaa! Gelii!" Kata huening jujur.

"Cari apa apa." Jawab pak guard itu lalu pergi ke tempat parkir.

(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°Where stories live. Discover now