Harini kami nak pergi berkhemah! Semangat punya pasal, aku dah kemas beg dari hari aku dapat ikut tu lagi. And, aku sanggup tak tidur semata mata memikirkan apa lagi yang tetinggal. Logik kan? Aku juga tidak boleh tidur kerana terlalu teruja. Sungguh, aku memang suka berkhemah. Kalau boleh, semua perkhemahan yang diadakan di sekolah, aku nak ikut. And, apa yang buat perkhemahan ni lebih special, kami akan dibawa ke luar negera iaitu negara jepun!! Excitednyaaa!! Siapa tak excited kann?? Aku terus berjalan ke bilik mandi untuk mengambil semua peralatan mandian aku. Aku ni, sebab excited sangat, dari tadi malam aku tak tidur. And aku terus mula ambil barang barang yang masih tersisa dari jam 4 pagi lagi. Sempat juga aku tengok kdrama kejap. Hehe... tapi sad ending lahhh... bengkak mata aku... akhirnya hoseok mati tinggalkan yoona. Dan yoona pun mati disebabkan accident... aku pernah jugak fikir, author dia ni psycho ke apa. Setelah jam lonceng berbunyi, aku segera menyalin pakaian kepada pakaian yang kami diharuskan pakai semasa perkhemahan nanti. Sebenarnya masa orientasi dan penutup jer..
"Min-ah!!" Jerit omma dari bawah.
Aku segera mengambil beg pakaian yang aku dah kemas awal awal lalu turun dengan senyuman yang paling banyak semut dalam alam semesta ni.
"Amboi... happy nampak.. meh breakfast dulu." Kata appa.
"Arasseo!" Kata aku lalu meninggalkan beg aku di tepi lalu menuju ke meja makan. Sebaik tiba, aku mengucup pipi kedua orang tua aku itu. Manakala abang aku pulak, aku perlu bagi dia pipi aku.
"Nak jalan sendiri ke pergi sekolah?" Tanya oppa aku.
"Ya... dapatlah hirup angin segar sementara tu." Kata aku.
"Angin segar? Hahahhaha. Kita ni tinggal kat seoul cik adik. Tengah bandar." Kata yeonjun selaku oppa aku.
"Ihhh... suka hati aku lahh.. dua dua pun angin kann?" Kata aku dengan nada merajuk sambil memenuhi pinggan kosong depan aku. Seterusnya, giliran perut aku untuk dipenuhi. Selesai makan, cepat saja aku mengucup pipi kedua orang tua ku itu lalu memberi yeonjun kucup pipiku pula.
"Bye adik! Happy lah hidup aku lepas nii!" Kata yeonjun. Jujur, bukan itu yang dikatan dihatinya. Dia pasti akan menantikan kepulangan adiknya itu.
"Papelahh! Bye omma! Bye appa!" Kata min-ah lalu melambai mereka.
Langkah mula diatur menuju keluar pagar rumah yang besar bak istana itu. Sedang dia berjalan jalan, dia ternampak taehyun sedang mengenakan kasut dihadapan rumah yang sederhana itu.
"Taehyun!" Kata min-ah lalu melambai lambai ke arah taehyun.
"Min-ah!" Kata taehyun yang baru selesai mengikat tali kasutnya itu.
"Eeee... tak sabarrr!" Kata min-ah.
"Aku pun samaaa... kau tau tak? Aku kemas baju dari hari aku dapat boramg tu lagi. Pastu, tadi malam aku tak tidur memikirkan apa lagi yang tak cukup... serious excited!!" Kata taehyun.
"Ha? Aku pun buat gituu!!" Kata min-ah.
"Hahaha." Kata taehyun.
"Oky, jom." Kata min-ah.
"Japan, kami datang!" Jerit taehyun diikuti oleh min-ah.
Mereka berjalan sambil berbincang rancak tentang perkhemahan itu. Sehinggalah mereka tiba di destinasi.
"Min-ah! Taehyun!" Jerit rakan rakan mereka yang lain.
"Hai! Awal jugak korang sampai." Kata min-ah.
"Ehhh... ofcos ahhh! Gila kau tak excited?? Jepun kott!" Jerit areum. Cepat saja mulutnya dicegah oleh soobin.
"Jangan bising sangat boleh tak?" Arah soobin.
"Uuuuuu~ we see love bird hereee~" kata kami semua.
"Pom pom pom..." kata hueningkai sambil membuat bunyi trompet.
"Korang ni kan." Kata soobin bermuka tegas. Manakala areum sudah memerah mukanya... jelas bahawa cinta areum ialah one-sided love.
"Areum, aku pasti, satu hari... kau akan diterima. Fighting!" Kata aku. Saja nak bagi clue dengan soobin.
"A-apa k-kau merepek ni?" Kata areum lalu masuk ke dalam bas tersebut.
"Woe! Tunggu!" Jerit hueningkai lalu berjalan masuk diikuti dengan kami. Aku dan taehyun masuk paling lambat, so, ada dua tempat kosong yang jauh dari satu sama lain. Baru je ingat nak duduk sebelah taehyun.
"Ahhhh!" Jerit lelaki sebelah taehyun.
"Kau okay?" Tanya taehyun.
"Ni tak boleh jadi! Yena! Aku suka kau!" Jerit lelaki itu kepada perempuam sebelah aku. Aku rasa dialah yena. Tidak lama selepas itu, yena mengangkat mukanya lalu bertanya kepada aku.
"Boleh tak jungkook duduk sini?" Tanya yena dengan lembutnya.
"Jungkook?" Tanya aku.
"Tu." Kata nya sambil menunding ke arah lelaki tadi. Nampak seperti ada masalah yang berlaku antara mereka. Jadi, aku cuma biarkan. Lagipun mata yena kini berair.
"Arasseo." Kata aku lalu berpindah ke sebelah taehyun dan memberitahu jungkook apa yang diarah kepada aku tadi. Jungkook sekadar mengangguk lalu menuju ke tempat duduk disebelah yena.
"Hai min-ah." Tegur taehyun sebaik aku duduk di sampingnya.
"Hehe.. hai taehyunnie!" Kata aku tersenyum manis.
"Class, can you pay attention to me?" Tanya seorang yang kelihatan penting.
"Yes sir!" Kata kami semua.
"Introducing to you, I am taecher that will be with you all time when this campaign start. My name is namjoon. Some of you maybe don't know me because I just teach senior year students. We will head to airport now, so, check if you bring your passport with you." Kata cikgu namjoon.
"Yes sir." Kata kami. Aku lamgsung memeriksa passport aku dan nasib baik, aku bawa. Begitu juga taehyun.
"Everyone have it?" Tanya cikgu namjoon.
"Yes, sir!" Jawab kami semua.
"Then, please enjoy your trip! I there is anything bad happen, please tell me. I hope you enjoy your trip to japan! Lastly, lets all together say 'japan we come!'" Kata cikgu namjoon. Semua murid pun mengulang apa yang cikgu namjoon kata tadi.
"JAPAN WE COME!" Jerit semua murid dengan teruja.
#abaikantypo
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Novela Juvenil‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...