Btw, sorry untuk kesalahan nama penuh di atas. Acctually nama dia choi min-ah... bukan park min-ah.
"Tahniah my daughter." Kata omma ku lalu memeluk aku. Aku pun mambelas pelukan tersebut.
"Thank you omma." Kata aku.
"Welcome." Kata omma aku melepaskan pelukan lalu memandang aku. "Jom ikut omma pergi restoran untuk sambut graduate kamu."
"Emmm.. takpelah omma, sorry, min-ah dah ada plan. Lain kali lah ye. Lagipun oppa sibuk tu." Kata aku.
"Hmm... yelah... hati hati tau. Jangan balik lewat sangat tau... omma masakkan untuk kamu ya, pastikan balik awal sikit." Kata omma sambil tersenyum pahit.
"Okay omma, thank you." Kata aku tersenyum manis kepada wanita awet muda di hadapan ku ini. Tapi... "omma, kenapa muka omma pucat?" Tanya aku.
"Hah? Ih, mana ada... bayangan kamu je kot." Kata omma.
"Betul ni?? Omma jangan buat min-ah risau... appa takde dekat rumah tu... oppa pun kerja sampai lewat malam. Are you sure?" Tanya aku berkerut.
"Ya... min-ah jangan risau and have fun je." Kata omma dengan senyuman kelat.
"Iyalah kalau omma dah kata macam tu..." kata aku.
"Oh, omma balik dulu lah... banyak tempahan kuih lagi ni belum siap." Kata omma.
"Emm... arasseo... hati hati." Kata aku.
"Ye." Kata omma lalu memeluk aku sebagai ucapan selamat tinggal.
Aku hanya melihat omma berlalu pergi dengan perasaan risau. Tak pernah aku nampak omma pucat sebegitu. Walau tua, dia seorang yang susah dapat penyakit. Mental omma memang kuat. Kerana dahulu dia pernah berkhidmat sebagai tentera.
"Jom min-ah." Kata taehyun.
"Ah.. ok." Kata aku lalu mengikuti taehyun.
----------------------------
"Tiket untuk rumah hantu 5." Kata taehyun.
"Ok encik hensem." Kata penjaga tiket itu lalu mengenyit mata ke arah taehyun. 'Eee.. gedik naw'. Gesah hati ku.
"Emm... thank you." Kata taehyun mengambil tiket itu dari tangan wanita itu. Nak kata hodoh tak juga. Cantik. Tapi cantik dia tu standard cantik playgirl.
"Gedik nya. Geram aku nak cucuk biji mata dia tu dengan ni." Kata areum sambil menunjukkan sebatang(?) Cili yang dipegang. Areum ni memang jenis makan pedas. Cili sebatang pun dia makan gitu je. Kalau tak ada air pun takpa. "Pastu aku sumbatkan hidung dia dengan dua batang lagi. Pastu aku selotep mulut dia." Kata areum.
"Emmm... kau ni memang psycho ke?" Tanya soobin.
"Ada lah sikit darah psycho mengalir dalam badan aku." Kata areum.
"Darah psycho? Keluarga kau ada yang psycho ke?" Tanya aku, taehyun dan soobin hairan.
"Emm... bagitahu lah beomgyu." Kata areum lalu berlalu pergi.
"Gini cite dia... ayah dia psycho. Ayah dia pernah bunuh 10 orang dengan satu pisau yang sama, berturut turut. Ayah dia psycho yang paling ditakuti. Tapi, mujurlah perangai ayah dia tak mengalir dalam darah anak dia iaitu areum. Satu satunya anak dia. Macam yang korang nampak tadi, dia cuma berfikiran macam psycho tapi takkan berani buat. Tapi... psycho dia jenis comel. Dia pandai cakap je. Tapi dia acctually boleh buat benda tu tanpa ada apa apa perasaan... tapi dia waras. Dia masih boleh bezakan yang mana buruk mana baik. And her father is now in the prison." Kata beomgyu.
"So, kenapa dia tak bagitahu kami?" Tanya soobin.
"Emm... dia takut korang taknak kawan dengan dia dah." Kata beomgyu.
-------------------------
"Eh mak kau jatuh!" Kata areum setelah ada hantu menyergah di hadapan pintu masuk.
"Aaaaa!!" Jerit kami.
"Babibun dua tiga... siapa nak jadi silakan daftar!" Nyanyi areum. Atau lebih tepat latah. Kerana aku tangan fake jatuh.
"Wehh." Kata kami.
"Sorry sorry." Kata areum.
"Haik! Yah! Kedudum daun ketum... sapa minum kena sampuk... kedudum.. daun ketum... sapa minum pergi berambos~" nyanyi areum sekali lagi.
A/N= Guys, areum tak kena rasuk pun... dia melatah je.. sabar lah anda.
Akhirnya dapat juga kami melepasi rumah hantu tersebut. Aku memeriksa telefon bimbit aku dan mendapati 26 miss call dari abang aku. Aku pun menelefon semula dia.
"Kenapa sampai 26 miss call ni?" Tanya aku.
"Weh! Baru sekarang kau nak jawab?! Takda guna lah areum! Kau tengok masa! Sedar tak?! Ke dah gembira sangat sampai lupa omma?!" Jerit yeonjun.
"Eh, kenapa ni oppa?" Tanya aku.
"Bodoh! Omma masuk hospital sebab kau! Omma tinggalkan kita sebab kau! Kalau lah kau tak pergi funfair, omma takkan tinggalkan kita lah!" Jerit yeonjun. Aku dengar juga suara appa aku menenangkan yeonjun.
#abaikantypo
To readers yang nak lucu, sorry, part ni kita buat serius dulu.
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Teen Fiction‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...