P-2 [GIRLFRIEND?]

211 21 15
                                    

Setelah kami sampai di dewan makan, aku mencari kelibat taehyun.

"Min-ahh!!" Taehyun melaung sambil melambaikan tangannya ke udara.

Aku tersenyum lalu menuju ke tempat mereka. Baru sahaja aku mahu duduk, seorang perempuan datang lalu mengambil tempat di sebelah taehyun.

"Oppa!" Kata perempuan itu tak menghiraukan aku yang kebingungan di belakang nya.

"Oh, hai ga-eun." Kata taehyun lalu tersenyum ke arah perempuan itu.

"Emmm, min-ah, duduk lah sini." Kata beomgyu lalu menepuk tempat kosong di sebelahnya. Dia yang perasan aku masih tercegat tengok drama yang agak menjentik hati aku. Mujur aku dapat tahan air mata yang hampir keluar. Ntah kenapa... aku rasa macam sedih. Kenapa aku perku sedih? Taehyun hanya kawan aku. Takda sikit pun perasaan lebih dari kawan... mungkin....

"N-nae." Kata aku lalu menuju ke arah beomgyu. Aku mengambil tempat di sebelahnya. Aku hanya melihat mereka menyuap makanan kedalam mulut satu sama lain... yang lebih membuat aku pasti, dorang kongsi sudu jugak... oh... my hearteu...




💞




Masa balik tiba... aku dan taehyun berjalan bersama dengan perempuan tadi. Aku cuma berjalan di belakang. Pasangan kekasih tengah bersweet sweet...

"Min-ah! Kenapa kau ni termenung je? Dari tadi ignore aku." Kata taehyun.

"Em.. em... aku taknak kacau kau ngan girlfriend kau je.." kata aku.

"Girlfriend? HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH" Kata taehyun ketawa kuat. Diikuti dengan perempuan tadi.

"Unnie, tak ingat ga-eun kee?" Tanya perempuan tadi.

"HAHAHAHAHA!!! Dia ga-eun adik aku tulahhh. Budak yang suka minta kau belanja aiskrim tuu. HAHAAHAHHAHAAHAH." Gelak taehyun. Macam nak terkeluar je tekak dia.

"Ohhhh... aiskrim minster?" Tanya aku.

"Yaaa... dialah aiskrim minster tuu... kau tak tau nama betul dia kan?? Kau selalu panggil aiskrim minster je." Kata taehyun masih ketawa.

"Eeee... dah dah lah ketawa tuu!" Kata aku lalu mengejarnya. Ga-eun atau nama panggilannya dulu aiskrim minster, hanya follow dari belakang je.

"Ampun ampun." Kata taehyun setelah aku dapat tangkap dia. Lalu memukul dia sambil mengeluarkan segala geram aku.

"Eh unnie.. dah sampai lahh... tak sangka korang kejar mengejar dari stesen bas tadi sampai depan rumah." Kata ga-eun lalu aku melepaskan taehyun.

"See - you - tommorrow." Kata aku pada taehyun dengan pandangan tajam. Manakala ga-eun pula tersenyum.

"Bye unnie!" Kata ga-eun melambaikan tangan.

"Bye ga-eun!" Kata aku lalu tersenyum manis ke arahnya. Bodohnya aku... macam mana aku boleh tak ingat taehyun ada adik perempuan?? Buat malu je.

Sebaik aku masuk, aku terlihat abang aku sedang duduk di sofa. Sambil tersenyum sinis terhadap aku.

"Kau kenapa hah?" Kata aku.

"Seronok jumpa boypren lama?" Tanya abang aku mengangkat angkat keningnya.

"Ish! Tumbuk juga kang kening kau tu." Kata aku lalu menunjuk penumbuk.

"Ehhh nooo!! My precious kening!" Kata yeonjun lalu berlari masuk ke biliknya.

"Tau pun takut." Kata aku lalu melangkah masuk ke dalam bilik tidurku.

Setelah tiba di destinasi, aku mencapai telefon bimbit milikku dari dalam beg.

Terdapat satu mesej dari nombor yang tidak dikenali.

Mystery

Mystery
Hai

You
Hai
Who?

Mystery
Ni taehyun lah

You
Ohhh!! Taehyun!

Cepat sahaja aku save nombor itu.

Hyun
Yes!!!

You
Hehe

Hyun
Min-ah, okay tak kau takda aku?

You
Aku? Aku ok jeee. Hidup lagi ni.

Hyun
Aik.. Takkan kau tak rindu aku langsung??

You
Buat pe nak rindu? Aku lagi rindu si minster aiskrim tu lahh.

Hyun
Fine. Don't talk to me. I'm sed

You
Kau ni kann... tipulah kalau tak rindu

Hyun
Yey! Mengaku pn

You
Apa?

Hyun
Kau belum mandi kan?

You
Lorh, tiber. Cam ne kau tau? Ada bukti?

Hyun
Adaa... aku dekat bawah sekarang... tengah rehat bawah pokok dekat taman depan rumah kita. Aku nampak kau bersandar kat dinding tu pakai uniform sekolah.

Serta merta aku pandang ke bawah dan mendapati taehyun sedang tersenyum melambaikan tangan ke arah aku.

You
Kau skodeng aku ehh? Kalau nak intai cakap ahh... nampak sangat kau syok kat aku.

Hyun
Ihhh... dahlahhh... aku taknak cakap dengan orang busuk belum mandi cam kau! Cau lu.

You
TAEHYUN!!!!!
seen

Ish budak taehyun ni kannn!! Aku pandang ke taman itu semula. Dia sudah tiada di situ. Ishh!! Aku pun menuju ke bilik air aku lalu mandi.

#abaikantypo

(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°Where stories live. Discover now