Aleksi
Avasin silmäni ja tunsin Livian aivan kiinni minussa, hymyillen unissaan. Alan silittämään hänen ruskeita hiuksiaan ja hymyilen itsekin.
"HYVÄÄ JOULUA" Joonas huutaa jostain päin mökkiä, "Hyvää joulua motherfuckers" Nikon ääni vastaa hänelle. Livia avaa silmänsä, hän siis heräsi Joonaksen huutoon. "Huomenta ja Hyvää Joulua" Livia sanoo ja suutelee minua. "Hyvää Joulua rakas, sä oisit voinu nukkuu pitempään mutta toi vitun Joonas herätti sut" "Aleksi oikeesti, ei se haittaa. Nyt on kumminkin Jouluaatto." Hän sanoi ja nousimme sängystä.Livia otti minua kädestä kiinni ja laskeuduimme portaat alas keittiöön.
"Huomenta" Livia toivotti. "Huomenta, sori että Porko herätti teiät vaikka pyysin sitä olemaan hiljaa" Niko vastasi pahoittelen. "Se on ihan fine, eihän sitä saa Jouluaattona nukkua liian pitkään" Livia totesi naurahtaen ja otti siemauksen kahvia.Olimme saaneet aamupalan syötyä ja nyt tarkoituksena olisi koristella kuusi, jonka kävimme eilen ostamassa. "Okei ketkä tekee nyt mitä?" Olli kysyi. "No vaikka silleen, että Joonas, Aleksi ja Livia koristelee. Tommi ja minä lähdetään kauppaan, sit Olli ja Joel te alotatte valmistelemaan ruokia" Niko luetteli osoitellen meitä kaikkia vuorotellen.
Olli
Ryhdyimme kaikki töihin ja minä aloitin kasaamalla kinkun paistamiseen tarvittavat tavarat keittiön pöydälle: paistomittari, paistopussi, vuoka ja tietenkin itse kinkku. Olimme päättäneet ottaa 10 kilon kinkun, sillä söimme kaikki kinkkua paitsi Livia. Hänelle oli varattu kasvispihvejä.Valmistelin kinkun, käärin sen tiiviisti paistopussiin ja asetin koko paketin lasiseen uunivuokaan. Nostin kinkun uuniin ja asetin uunin ajastimen 9,5 tuntiin. (Piti googlettaa kauanko kinkkua yleensä paistetaan XD)
Istahdin keittiön pöydän ääreen istumaan ja odottamaan, että Niko ja Tommi palaisivat kaupasta ja pääsisimme tekemään muita ruokia.
Livia
Olimme eilen kantaneet kuusen sisälle ja asettaneet sen olohuoneen nurkkaan. Nyt oli aika koristella se, kuusen koristelu on yksi parhaimmista asioista Joulussa."Laitetaan ekana nää valot" Aleksi sanoo kävellessään olohuoneeseen pahvilaatikon kanssa, jonka sisällä on valot ja muut koristeet. "No meetkö sä Joonas tolle puolelle?" Kysyin kun ojensin hänelle valoketjun pään. Noin kymmenen minuutin kuluttua valot olivat paikallaan. Otin laatikosta hopeisia palloja ja aloin ripustaa niitä oksille, kuusi alkoi olla valmis. Viimeisenä piti laittaa tähti, kurotin kohti kuusen latvaa, mutta en yltänyt siihen.
"Pitääkö prinsessaa auttaa?" Aleksi kysyi ja nosti minut reppuselkään jolloin sain tähden paikalleen. "Kiitos" sanoin ja pussasin häntä."Se on kyllä hieno vaikka itse sanonkin" Joonas totesi kun ihailimme lopputulosta. "No on kyllä hieno" sanoi Tommi, joka oli juuri saapunut kaupasta.
Menin keittiöön auttamaan Ollia ja Joelia, jotka valmistelivat laatikoita jotka pitäisi seuraavaksi paistaa. Saimme ne paistettua ja päätimme lähteä porukalla pulkkamäkeen, mutta Joel jäi mökkiin vahtimaan kinkkua.
Saavuimme ison mäen luokse. "Aleksi haluatko laskee mun kanssa?" kysyin hymyillen "No lasketaan" hän vastasi ja istuimme punaiseen pulkkaan, minä eteen ja Aleksi taakse. "Eiköhän mennä" hän sanoi ja syöksyimme alas mäkeä. Pääsimme alas asti, mutta olimme hiukan lumisia. "Toi oli tosi hauskaa" sanoin nauraen ja nousin ylös pulkasta.
Laskimme mäkeä muutaman tunnin ajan ja päätimme sitten palata takaisin mökille.
"Me tultiin takas" Joonas huhuili ovelta ja lähti kohti keittiötä, kävelin hänen perässään."Mä oon pahoillani, se vähän niiku palo" Joel selitti ja osoitti kinkkua, joka oli toisesta päästä hiukan musta. "No kyllä sen vielä voi syödä" sanoin lohduttaen Joelia, joka näytti hiukan surulliselta.
Olimme kerääntyneet syömään yhdessä Jouluateriaa ja juttelimme kaikesta turhasta.
"Jaetaanko me milloin lahjat?" Joonas kysyi vaihtaen aihetta. "No vaikka heti, mehän ollaan kaikki syöty" Olli vastasi ja siirryimme olohuoneeseen. Kuusen alla oli jokaiselle muutama paketti. Sain pari plektraa, kosmetiikkaa, sukkia, kirjoja ja kauniit korvakorut. "Kiitos rakas, nää on ihanat" sanoin Aleksille pitäessäni kädessäni kultaisia tähtikorvakoruja. Hän oli niin ihana poikaystävä, olin itse ostanut hänelle uudet rumpukapulat ja muutaman vinyylilevyn.Katsoimme jouluelokuvia ja vietimme aivan ihanan illan. Nukahdin Aleksin lämpimään syliin sohvalle.
Timeskip 1vk:
Tänään on uudenvuodenaatto, joka tarkoittaisi sitä että lomamme alkaa lähestyä loppuaan. Lähdemme takaisin 3. tammikuuta, mutta nyt me vietämme mahtavan illan.
"Saanhan mä uuden vuoden pusun?" Aleksi kysyi minulta kun makoilimme sohvalla. "Kyllä sä saat rakas" vastasin ja suutelin häntä.
Joonas ja Niko lähtivät Tommin kyydillä ostamaan vielä hiukan raketteja, sillä olimme ostaneet Helsingistä vain muutaman raketin koska enempää ei mahtunut autoon.
Avasin silmäni, olimme nukahtaneet sohvalle. Seinällä tikittävä kello näytti varttia vaille seitsemää, ulkona oli jo pimeää. Nousin ylös ja Aleksi heräsi myös. Muut istuskelivat keittiön pöydän ääressä keskustellen jostain hiljaa, koska he ilmeisesti luulivat että nukuimme vielä. "Noni heräshän se nuori pari" Niko sanoi huomatessaan meidät ovella. "Nyt ainakin jaksatte juhlia" Joel totesi ja heitti minulle siiderin. Avasimme juomat ja istuimme alas.
Kello oli nyt puoli kaksitoista, viimeiset tunnit olemme vain kuunnelleet musiikkia ja muistelleet mennyttä vuotta. "Eiköhän lähetä kohta ulospäin" Tommi sanoi ja lähdimme pukemaan ulkovaatteita.
Kävelimme jäisen järven päällä ja löysimme kohdan, jossa voisimme ampua raketit. Joonas viritti raketit valmiiksi ja me muut peräännyimme rantaan päin katsomaan, kun hän sytytti ne ja juoksi meidän luokse. Taivaalla näkyi useita värejä: vihreää, punaista ja sinistä.
"Enää minuutti" Niko sanoi innoissaan.
"10..9..8..7..6..5..4..3..2..1, HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2020!" huusimme yhteen ääneen ja painoin huuleni Aleksin omille. Myös Niko ja Joonas tekivät saman. "Okei toi riittää, meille tulee vähä lonely olo" Joel sanoi ja irrottauduimme suudelmasta.Olimme tulleet takaisin mökille ja istuimme keittiön pöydän ääressä kynttilän valossa.
"Kiitos paljon viime vuodesta, se oli vitun hyvä. Aleksi liittyi bändiin ja me päätettiin tehdä jotain suurta. Nyt me käännetään katse kohti UMK:ta ja muita mahtavia juttuja, joita meillä on edessä tänä vuonna" Joel lopetti puheensa ja taputimme kaikki. "Kiitos Joel, me otetaan tästä vuodesta kaikki irti. Täältä tullaan 2020!" huusin iloisesti ja hymyilin. Nämä ihmiset olivat minulle kuin perhe, rakastan heitä.Heippa, tässä ois nyt tän viikonlopun toinen luku. Tän kirjottaminen oli jotenki tosi helppoa, koska elän siis ite vieläkin uudessa vuodessa xd Mutta toivottavasti tää luku oli teidän mieleen, seuraava tulee sit taas ens viikonloppuna :)
-HSanoja 902
YOU ARE READING
Tähdenlentoja ja unettomia öitä / aleksi kaunisvesi x livia eloharju
FanfictionMitä tapahtuu kun Livian elämä saa käännöksen, joka tuo mukanaan uusia ystäviä ja hiljaisen mustatukkaisen dj:n merensinisine silmineen. TW löytyy aina kappaleen alusta... Ihania lukuhetkiä <33 🥇#ollimatela 20.4.2023 🥇#bc 20.4.2023 53. #blindchann...