Niko
Rundi, ihmisen elämän parasta aikaa. Nyt edessä olisi jälleen tapahtumarikas kiertue ympäri ämpäri kesäistä Suomea. Keikat ovat lähinnä festareita, mutta mukaan mahtuu myös muutama headline keikka."Huomenta" Tommi huutaa mustan pakettiauton ikkunasta pysähtyen sitten kohdalleni. Avaan auton liukuoven ja vien kassini auton takaosaan, josta löytyy jo Tommin ja Ollin laukut. Istahdan Ollia vastapäätä sijaitsevalle penkille jättäen Ollin viereen tilaa Livialle ja Aleksille. "Ketkä haetaan seuraavaksi?" Kysyin Tommilta, joka oli lähtenyt ajamaan kerrostalon pihalta. "No haetaan Aleksi ja Livia, koska Porkolla ja Joelilla kestää kumminki hemmetin kauan lähteä" Tommi totesi rauhallisesti samalla kääntyen risteyksestä vasemmalle.
Auto pysähtyi, Tommi lähti auttamaan Aleksia kannettavien dj-tavaroiden kanssa, joten autossa oli minun lisäkseni vain Olli. "Joutuko Tommi kauan oottamaan sua ennen ku ees heräsit?" kysyin naurahtaen Ollilta, joka selasi väsyneen näköisenä tiktokkia. "Hehe, tosi hauskaa. Mutta mä heräsin jo kolmanteen herätykseen ja olin pihalla just ku Tommi ajo siihen." Hän vastasi kuulostaen hiukan turhautuneelta.
Syvennyin ajatuksiini, nyt oli viimeinen hetki varmaan kuukauteen kun sain olla omissa ajatuksissani täydessä hiljaisuudessa. Hiljaisuus kuitenkin keskeytyi muutaman minuutin päästä, kun ovi aukesi ja sen takaa paljastui hymyilevä Livia. Hän jaksoi aina olla niin iloinen. "Huomenta" toivotin hänelle ja halasin häntä lämpimästi. Myös Aleksi nousi kyytiin toivottaen kaikille hyvää huomenta.
Tommi
Lähdin ajamaan Livian ja Aleksin luota kohti viimeistä etappia eli Porkon ja Joelin asuttamaa kerrostaloa. Matka kesti viitisen minuuttia ja peruutin sitten tyhjään parkkiruutuun odottamaan noita kahta sankaria. "Lyödään vetoa kuinka kauan niillä kahella menee ennen kun ne ilmestyy tänne autolle" ehdotan muille saaden ehdotukselle myönteisiä vastauksia.
"Vartti" Niko sanoo, "Varmaan 10 minuuttia" Olli toteaa. "Mä luulen että 20 minuuttia" Aleksi sanoo katsoen Liviaan, joka sanoo: "17 minuuttia." "Okei, mä sanon että 25 minuuttia" totean lopulta katsahtaen kojelaudalla sijaitsevaan kelloon, jonka mukaan olemme odottaneet jo viisi minuuttia.Odottavan aika on pitkä, niinhän sitä sanotaan. Tottahan se on, jonkin ajan kuluttua Joonas ja Joel ilmestyvät ovesta ja katsahdan kelloon.
"Meni vaan 18 minuuttia eli Olli hävis ja Livia voitti" julistan kauan odotetun kaksikon avatessa oven. "Mitä te touhuutte?" Joel kysyi noustessaan viereeni apukuskin paikalle, "Me lyötiin vetoa että kauan teitä saa odottaa ja Livia oli lähimpänä. Olli hävis, joten se kyllä tarjoo meille sit bisset" vastasin käynnistäen sitten auton. "Jaahas, että tällästä peliä" Joonas totesi istuessaan Nikon viereen Ollia, Liviaa ja Aleksia vastapäätä.Timeskip: 2vk
Livia
Kiertue oli kestänyt jo kaksi viikkoa ja emme olleet ehtineet käydä kotona ollenkaan. Olemme yöpyneet kaikki yöt hotellissa tai muussa vastaavassa, joka ei toisaalta haittaa minua koska pääsee syömään hotelliaamupalaa.Nyt olimme ajamassa Turusta Rovaniemelle, jossa seuraava festarikeikka huomenna olisi. Kello oli suunnilleen puoli kymmenen illalla ja matkaa olisi vielä noin 6 tuntia jäljellä. Katsoimme Aleksin kanssa jotain sarjaa hänen läppäriltään muiden säätäessä omia juttujaan.
Noin puolen tunnin kuluttua Olli alkoi penkoa kassiaan etsien jotain. "Mitä sä oot hävittäny?" Niko kysyi ihmetellen Ollilta. "Mun vitun ainoat puhtaat sukat on kadonnu" Olli valitti kaivaessa edelleen tavaroitaan. "No onko ne jääny johonki?" esitin kysymyksen epätoivoiselle basistille, "Ei ole jääny. Ihan tasan täällä oli" Olli vastasi. Hän jatkoi laukkujen penkomista kunnes lopulta löysi etsimänsä, "JOONAS PORKO, MIKS MUN SUKAT ON SUN LAUKUSSA?!?" Olli huusi pitäen sukkaparia vasemmassa kädessään. Joonas näytti ahdistuneelta ja totesi sitten: "Mun oli pakko ettiä jostain sukat ni sun omat oli lähimmät."
"Ei vittu Joonas, miks sä et voinu ostaa omia sukkia. Sä tiiät kuinka paljon mä niitä rundilla tarviin" Olli totesi haudatessaan päänsä käsiinsä. "Sori" Joonas vastasi katsoen Ollia silmiin. Tälläistä elämä kiertueella oli, yhdestä sukkaparista tulee melkein maailmansodan kokoinen riita mutta onneksi sukkia voi aina ostaa.Moikka, tää luku saatto oli pikkasen yksinkertanen mutta ei nyt voi minkään. Yritän saada vielä muutaman luvun julkastua tän viikon aikana joten seuravaan lukuun <33
-HSanoja 576
YOU ARE READING
Tähdenlentoja ja unettomia öitä / aleksi kaunisvesi x livia eloharju
FanfictionMitä tapahtuu kun Livian elämä saa käännöksen, joka tuo mukanaan uusia ystäviä ja hiljaisen mustatukkaisen dj:n merensinisine silmineen. TW löytyy aina kappaleen alusta... Ihania lukuhetkiä <33 🥇#ollimatela 20.4.2023 🥇#bc 20.4.2023 53. #blindchann...