Hoofdstuk 4

475 3 3
                                    

Ik werd wakker en realiseerde me dat ik geen pyjama aan had. Ik was vast moe gisteren. Ik checkte mijn iPhone en zag 2 berichten.
Mathew: hey, bedankt voor de leuke dag gisteren kan ik naar je komen straks?
Nina: Nikola wilt het kindje niet houden...
Ik antwoordde op Mathew dat hij vanavond kon komen en naar Nina of ik moest afkomen. Al gauw antwoordde hij dat hij kwam om 7u en Nina kwam naar mij nu. Ik douchte me vlug en deed gewoon een jeansbroek en een trui aan. De bel ging en daar stond ze met uitgelopen mascara.
'Kom binnen en vertel me waarom niet.'
Ze zette zich neer in de zetel.
'Ik wil het kindje houden maar Nikola wilt niet, hij wilt dat ik abortus pleeg maar ik krijg het niet over mijn hart om het kindje te 'vermoorden' en hij werd kwaad omdat ik zei dat ik het niet kon en hij is weggelopen.'
'Zo erg voor je. Wat ga je nu doen?'
'Ik weet het niet Evelien, ik denk dat ik het toch ga laten wegnemen. Ik zie Nikola veel te graag.'
'Snap ik moet ik met je meegaan tijdens de abortus?'
'Ja graag.'
'Moet ik bellen voor een afspraak?'
'Nee ik doe het wel.'
'Ok.'
ze belde voor een afspraak en meteen kreeg ze het voor dinsdag. Ze heeft dus nog 3 dagen de tijd om zicht te bedenken.
'Wil je iets drinken?'
'Nee, ik ga naar huis ik wil effe alleen zijn.'m
'Nja, ok dan.'
Ze vertrok naar huis en toen kreeg ik telefoon van Lindsey.
L: 'Hey, hoe is het met Mathew?'
E: 'Goed, denk ik hij komt straks na het eten langs.'
L: 'Oh, geen stoute dingen doen he.'
E: 'Haha, nee hoor hoe is het met Tuur?'
L: 'Super, we gaan vanavond uit eten.'
E: 'Zorg jij maar dat je geen stoute dingen doet.'
L: 'Ik ben wel 21 ik weet wel wat ik doe.'
E: 'En ik ben 20 dus ik weet ook wat ik doe.' Zei ik al lachend.
L: 'Ik moet me gaan klaarmaken Tuur staat hier binnen een uurtje.'
E: 'Ok, doei.'
L: 'Doei.' En ze legde af.
Wat was er toch met die 2? Ze deden allebei zo raar tegen me normaal babbelden we uren aan de telefoon en nu legde ze na 10 minuten al af. Binnen 3 uur komt Mathew al langs. De zenuwen gierden door mijn lijf. De tijd ging zo traag vooruit dus besloot ik om een film te kijken. 'The Notebook' ja dit wordt hem. Ik zette de film op en mijn gsm maakte een geluidje. Een bericht van Mathew:
'Ik kom vanavond wat vroeger, past half 6?'
Ik keek op de klok en zag dat het ondertussen al half 5 was en dacht nog een uurtje dat moet wel lukken. Ik stuurde terug dat het goed was. Ik deed gewoon mijn lichte jeansbroek en mijn wit topje aan en daaronder mijn bordeaux Vans. Ik ging naar de badkamer en deed gewoon wat mascara en reuk op. Zo ik was klaar. Net op tijd want daar ging de bel al. Ik deed de deur open. Een stralende Mathew stond voor mijn neus.
'Hey, kom binnen.'
'Hey.'
'Iets drinken?'
'Ja, een cola alsjeblieft.'
Ik nam voor mezelf een fanta en gaf Mathew zijn cola. Hij had precies wat zenuwen.
'Evelien, ik Euh... Moet je wat vragen.'

----------
Wat zou Mathew moeten vragen?
Lees het in het volgende hoofdstuk.

De profvoetballerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu