De volgende ochtend werd ik wakker omdat er iemand heel de tijd aan de deur stond te bellen. Het was Nikola helemaal in paniek.
'Niko, wat is er?!'
'Nina...'
'Wat is er met Nina?!'
'Ze heeft pijn en ze heeft vocht verloren, ze is naar het ziekenhuis.'
'Niko, ze is aan het bevallen!'
'Huh? Wat?! Dat kan niet ze is een maand te vroeg!'
'Jawel Niko, jawel ze is wel aan het bevallen.'
'Kunnen jullie mij brengen?! Ik moet naar haar!'
'Niko, kalmeer! We zullen u brengen zet u even neer.'
Ik maakte Maty snel wakker om te zeggen dat hij ons naar het ziekenhuis moest brengen. Nikola moest nu bij Nina zijn.
Niet veel later kwamen we aan. Nikola wou zo snel mogelijk naar binnen, ik probeerde hem te kalmeren voor hij heel het ziekenhuis op stelten zou zetten. Uiteindelijk werd hij rustiger en meldden we ons aan, we werden naar de wachtzaal geleid en Niko mocht gelukkig bij Nina zijn.
Niet veel later zaten we op de kamer bij Nina. Ze is bevallen van een meisje, Lisa. Ze is kerngezond en stelt het goed en Nikola? Die ziet er gelukkig uit.
'Proficiat Nini.'
'Dankje eefje.'
'Moet ik Lin bellen?'
'Heeft ze daar wel tijd voor? Met Prince?'
'Bellen kan nooit geen kwaad.'
'Ze is 2 dagen geleden maar bevallen, ze ligt nog in het ziekenhuis.'
'Ow ja juist.'
'Morgen mag ze naar huis.'
'Oh echt?'
'Ja.'
'Ow.'
Nina en Lin kwamen beter overeen dan ik en Lin. Ik voelde me er een beetje buiten gesloten. Nina wist steeds meer van Lin dan ik. Ik weet niet of ik nog langer vrienden kan blijven met haar. Ik wil haar ook niet kwijt, maar ze sluit me altijd uit. Ze is mijn beste vriendin. Ik weet echt niet wat ik moet doen.
'Eefje?'
'Ja?'
'Is er iets?'
'Nee nee het is ok.'
'Zeker?'
'Niet echt, maar laat het.'
'Kan ik helpen?'
'Misschien wel.'
'Wat is er?'
'Ik voel me buitengesloten.'
'Hoe bedoel je?'
'Snap je het dan niet?! Jij en Lin, jullie komen supergoed overeen en ik? Ik ben maar een vriendin!'
'Eefje, rustig.'
'Nee niets te rustig! Kom schat we gaan naar huis!'
'Eefje sorry.'
Ik liep naar buiten. Ik hoorde Maty nog sorry zeggen tegen Nina. Ik was zo kwaad maar opgelucht tegelijkertijd. Nu weet ze tenminste hoe ik me voel. Maty begreep mijn frustratie, maar zei ook dat ik me er niet te druk in moet maken en moet letten op ons kindje. Ik voelde opeens plotse steken. Het waren weeën, door de opwinding van daarjuist heb ik weeën gekregen. Ons kindje kwam eraan. Op dezelfde dag als Nina haar kindje.
Het is een jongen, Ethan en hij is kerngezond. Maty vroeg me nog of ik Nina en Lin wou bellen, maar dat wou ik absoluut niet. Ze moeten zelf maar met hun excuses komen voor ik hun zal bellen. Ik zou normaal nooit mijn moeder bellen voor mijn vriendinnen maar nu deed ik het wel ik belde haar zo snel mogelijk.
'Hey.' Zei ze vrolijk.
'Proficiat oma.'
'Ben je...?'
'Ja mam ik ben bevallen van een klein voetballertje.'
'Proficiat lieve schat, ik kom er zo aan.'
'Oke tot straks mam!'
'Tot straks.'
Ze legde af en ik voelde me opgelucht. Ze klonk blij.
Een paar minuten later kwam ze toe. Ze omhelsde me direct. Ze was echt blij voor me. Ze was oma geworden.
------------
Einde van dit verhaal maar er komt een 2de deel!
-Brugesgirlnumberone
JE LEEST
De profvoetballer
FanfictionMathew Ryan is keeper bij Club Brugge en is nog steeds single... Evelien (20) heeft een crush op hem maar kan nooit naar de matchen of trainingen gaan! Op een dag regelen haar ouders een meet en Greet met hem! Ze spreken af en even later lijkt het o...