Hoofdstuk 8

352 3 36
                                    

Ik werd wakker in Maty zijn armen. Ik dacht dat we dinsdag waren maar blijkbaar waren we nog maar maandag. Ik hoop echt dat Nikola het kindje toch nog wilt houden, maar ik moet straks eerst Lindsey nog bellen. Ik wil met haar spreken. Ik keek omhoog naar Maty zijn gezicht en zag dat hij nog sliep. Zou ik hem wakker maken? Ik besloot om hem toch wakker te maken want het was al 10 uur.

'Keepertje, opstaan het is tijd.'

Hij werd wakker.

'Huh, wat?' Vroeg hij slaperig.

'Ik zei word wakker het is tijd om op te staan.'

'Ik wil nog blijven liggen met jou in mijn armen.'

'Nee lieverd ik moet mijn beste vriendin bellen er scheelt iets met haar.'

'Nja, oke dan.' Zei hij teleurgesteld.

'Elaba ik maak straks nog wel tijd voor je maar dit gaat even voor.'

'Oke.'

Ik stond op en deed snel mijn kleren aan en nam mijn gsm, toetste het nummer van Lindsey in en belde haar.

'Hey.'

'Hey Lindsey, kan ik je straks ergens spreken er zit me iets dwars.'

Er was even een lange stilte.

'Lin?'

'Euh, ja zeker bij mij thuis of ergens anders?'

'Bij jou thuis is goed.'

Geen idee waarom maar ik vond het beter bij haar thuis.

'Ok tot zo dan.'

'Ja tot zo.'

Ik legde af en gaf Maty een kus.

'Ik moet door maar ik kom snel terug.'

'Beloofd?'

'Beloofd.'

'Oke tot dan.' Hij kuste me en ik vertrok.

Er spookte van alles door mijn hoofd onderweg naar Lindsey. Ik wist echt niet hoe ik het ging aanpakken maar alles zal wel van zelf komen denk ik. Ik zag de straat van Lindsey al en reed sneller naar haar huis. Ik zette mijn fiets aan de gevel en belde aan. Tuur deed open.

'Hey Tuur is Lindsey daar?'

'Eum ja waarom?'

'Ik wou haar spreken.'

'Ja, kom maar binnen dan.'

'Dank u.' Ik ging naar binnen en ik zag Lindsey zitten.

'Hey Lin.'

'Hey.'

'Alles goed?'

'Ja.'

'Super.'

'Ga je vertellen wat je dwars zit?'

'Eum ja. Nou ik vind je tegenwoordig zo ambetant tegen mij en dat komt echt hard aan weet je? Is er iets waardoor je zo doet tegen me?'

'Schat mag ik het vertellen?'

'Ja doe maar.'

'Kijk Evelien ik heb vorige week ontdekt dat ik ook zwanger ben. Daardoor loop ik wat ambetant dat is normaal bij een zwangerschap. Ik zal proberen erop te letten om niet meer zo te reageren.'

'Wauw, proficiat!'

'Dank u.'

'Graag gedaan is alles dan terug goed tussen ons?'

'Er is nooit echt een ruzie geweest maar ja alles is terug goed.'

'Super. Maar ik ben door. Maty wacht op me.'

'Oke tot morgen?'

'Ja waarschijnlijk wel.'

'Oké bye.'

'Bye.'

Ik vertrok naar Maty met een dubbel gevoel mijn 2 vriendinnen krijgen een kind en ik nog niet maar ik ben nog maar een paar dagen samen met Maty dus ja het is nog wat vroeg dacht ik dan. Ik was wel blij dat alles terug goed was tussen mij en Lindsey. Morgen ga ik mee met Nina naar de abortuskliniek. Zo jammer dat Nikola het kindje niet wil houden maar ja kan ik niet aan doen.

———-

Gaat Nina het kindje toch nog houden?




De profvoetballerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu