Hoofdstuk 2

756 7 9
                                    

Ik werd midden in de nacht wakker achter mijn bureau en zag Nina al in mijn bed liggen. Ze heeft me vast niet wakker gemaakt omdat ze zag dat ik moe was. Ik deed mijn pyjama aan en legde mij naast Nina neer, mijn wekker gezet om half 7.
--- Volgende dag---
Ik werd wakker nadat mijn iPhone een hele tijd heeft zitten aflopen. Het is gewoon nog veel te vroeg om op te staan, maar het moet dus ik deed mijn dagelijkse routine: opstaan, wassen, aankleden, ontbijten ,tanden poetsen. Ik ga Nina pas wakker maken als ik gedaan heb met douchen. Ik nam een lichte jeansbroek en een witte trui en ging me wassen. Na het wassen maakte ik Nina wakker.
'Nina, schattie opstaan het is tijd!'
Nina werd langzaam wakker.
'Goedemorgen!' Ze klonk heel vrolijk, wat ik niet verwacht had!
'Je bent precies vrolijk?'
'Ja ik heb goed geslapen en ga me nu klaar maken!'
'Is goed ik maak je ontbijt wel al!'
'Oké!' De stem kwam al uit de badkamer.
Ik ging naar beneden en maakte het ontbijt klaar voor Nina. Lindsey kwam ons halen om 8u om met ons 3 naar het station te gaan om de trein te nemen naar Antwerpen voor ons examen. Nina kwam vrolijk beneden.
'Hier, je eten staat al klaar.'
'Ik heb zenuwen.'
'Waarom? Voor die test of voor je examen?'
'Allebei.'
We begonnen te eten en mijn gsm begon te trillen.
'Wie is het?'
'Onbekend nummer moet ik opnemen?'
'Zet het op luidspreker dan kan ik meeluisteren.'
Ik nam op en zette de gsm op luidspreker. Een mannenstem met een Engels accent klonk door de telefoon.
O: 'Hey, heb je zin om vanavond eens af te spreken? Het is toch vrijdag.'
E: 'Waarom zou ik met jou willen afspreken? Ik ken je niet je belt me uit het niets!'
O: 'Kom vanavond naar het park en je zult dan wel zien wie ik ben je zal heel blij zijn om mij te zien.'
E: 'Zeg gewoon wie je bent!'
O: 'Om half 7 in het park waar de vijver is en als je schrik hebt breng dan je vriendinnen mee!'
Hij legde af en ik kreeg wat schrik.
'Is dit nu een dreigtelefoontje? Moet ik nu gaan?'
'Ga, misschien is het Mathew Ryan je kunt nooit weten.'
Het idee dat het misschien Mathew Ryan is bleef de hele tijd in mijn hoofd en ik besloot om uiteindelijk toch te gaan. Ik red me heus zelf wel als er iets gebeurd! Ik nam een kleedje mee en vertrok samen met Nina en Lindsey naar het station om de trein te nemen. Natuurlijk had de trein weer vertraging en moest ik me haasten om nog op tijd in het examenlokaal te komen. Het examen verliep zoals verwacht niet goed maar ook niet slecht dus ik zal er wel door zijn dacht ik. Ik stuurde Nina een berichtje om te laten weten dat ik klaar was en dat ik stond te wachten op haar.
10 minuten later kwam Nina aan en we vertrokken naar de winkel voor de test.
'Hoe was je examen?'
'Viel mee ik kan geen geschiedenis.'
'Je had geschiedenis ik had economie.'
'Hoe was het bij jou?'
'Zoals ik had verwacht.' We kwamen toe en we vonden de test niet direct dus vroegen we het aan een medewerker en uiteindelijk vonden we het en namen we het mee. We vertrokken terug naar huis.
'Ik heb schrik.'
'Alles komt goed.'
'Maar wat als het positief is en Nikola het niet wilt houden?'
'Wil jij het houden?'
'Ik weet het nog niet Evelien, we wachten gewoon de test af.'
We kwamen terug thuis en we leesden de gebruiksaanwijzing en volgden het op.
'Nu een uurtje wachten en daarna weten we het.'

De profvoetballerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu