Hoofdstuk 1

1.1K 4 52
                                    

Pff examens , ik haat het! Altijd dat leren, maar goed we moeten het maar doen! Het eerste examen is Economie. Ik nam mijn boeken toen opeens de bel ging. Dat moet er ook nog bijkomen! Ik liep naar beneden en deed de deur open.

'Nina? Wat doe jij hier? Moet je niet leren?'

Nina is mijn beste vriendin en komt me elke dag bezoeken behalve in de examenperiodes.

'Ik moest je zien, ik...'

'Wat is er?'

'Kunnen we het binnen bespreken ik bevries.'

We gingen naar mijn kamer. Er scheelt echt iets met haar, je zag het aan haar gezicht. Ik moest eigenlijk leren, maar ik wou ook Nina helpen. Mijn ouders zullen me wel begrijpen dacht ik dus ik luisterde naar haar.

'Je weet dat ik een vriendje heb?'

'Ja, Nikola Storm was het zeker, Die speler van Club Brugge?'

Toen ze zei dat ze een vriendje had en het een speler van Club Brugge was schrok ik me dood. Ik geloofde haar niet want welke profvoetballer gaat nu met een doodgewoon meisje als mij en Nina een relatie aan? Ik wou dat ik ook samen was met een profvoetballer.

'Inderdaad, we hebben al meer dan een jaar een relatie en vorige week keken we een film samen en we eindigden in bed! Dat was niet zo erg want we wouden het allebei, maar nu ben ik 5 dagen overtijd en heb ik schrik dat ik zwanger ben, wat moet ik doen?' Ze barste in tranen uit.

'Kom eens hier, heb je al een test gedaan?' Ik gaf haar een knuffel en droogde haar tranen.

'Nee ik durf niet,ik heb schrik dat de test positief gaat zijn'

'Zullen we er morgen om gaan? Ik kan nu niet buiten ik moet morgen examen afleggen en ik mag niet naar buiten vandaag, we kunnen na het examen naar de winkel gaan als je dat wilt?'

'Ja, is goed kan ik hier studeren? Ik heb even geen zin om Nikola te zien!'

'Van mij wel, maar laat Nikola iets weten he!'

'Zal ik doen!'

Ze belde Nikola om te laten weten dat ze hier was. Nina is al 22 en woont al 8 maanden samen met Nikola. Ik ben 20 en heb nog nooit een vriendje gehad. Stiekem hoop ik dat ooit Mathew Ryan mijn vriendje wordt.

'En?' Vroeg ik.

'Hij vindt het goed.'

'Super! Blijf je dan ook hier slapen alsjeblieft?'

'Weet ik nog niet ik kan Nikola niet alleen laten.'

'Hij redt zich wel!'

'Oké dan, is goed ik blijf hier wel slapen.'

'Dank je maar zullen we leren?'

'Ja ik wil mijn examen goed afleggen want ik studeer bijna af en wil daarna direct aan de slag gaan.'

Mijn eerste keer samen studeren met iemand. Het was wel wat onwennig maar het ging wel goed. Ik keek op de klok en zag dat het al 8u in de avond was!

'Wil je wat eten?'

'Ja ik sterf van de honger.'

'Sorry ik had de tijd niet in de gaten.'

'Niet erg.'

Ik maakte spaghetti klaar en vroeg of ze wat wou drinken.

'Heb je een colaatje?'

'Tuurlijk!'

Nina schoot in de lach en ik moest even denken waarom tot ik hem door had. Toen Tuur Dierckx terug bij Club kwam maakten we heel de tijd woorden met de naam Tuur in. Daarom schoot ze dus in de lach bij TUURlijk. Ik moest ook even lachen en zette de tafel. Nina zette de pot spaghetti op tafel en we begonnen te eten.

'Het is heerlijk Evelien hoe doe je dat toch?'

'Geleerd van mijn grootmoeder.' Ik glimlachte even en at verder.

'Hoe is het nu met haar?'

'Beter, haar oog doet niet zo veel pijn meer en ze kan al wat beter zien nu.'

'Oh, super!'

'Heb je genoeg?'

'Ja het was echt lekker dank je moet ik helpen afwassen?'

'Nee hoor we hebben sinds gisteren een vaatwasser dus ik stop dat straks daar in maar ik ga eerst verder leren anders gaat het niet lukken.'

'Ok ik ruim wel af.'

Ik ging ondertussen verder leren en viel rond half 10 in slaap.

De profvoetballerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu