Hani menunggu Ariq seperti yang dijanjikan . Hani senyum sendiri melihat bekas Tupperware yang diisi dengan bekal lunch mereka . Hehe .
Hani melemparkan pandangan ke arah rumput dan pokok yang menghijau lebat . MasyaAllah cantik dan tenangnya . Mungkin disebabkan kenyamanan ni la , hijau menjadi warna kegemaran Rasulullah saw .
Hani merapikan diri menggunakan cermin di dalam keretanya itu . Ia terkedu melihat dirinya yang bertudung .
Tanpa ia sedari , Hani hanyut dalam dunianya sendiri .-flashback-
"Awak sorang je ke ?" Tanyanya sambil melihat Ariq yang tekun menuangkan minyak ke dalam tangki minyak kereta .
Ariq mengangguk . Biasanya dia datang bertiga tetapi entah kenapa Alisa dan Alia tidak mau ikut sekali . Hal perempuan la kut . ?
"Mamat ni , bukan muka je emas tapi mulut dia pun penuh dengan emas juga ni . Aku ni tak cantik sangat ke di mata dia ?" Ujar Hani dalam hati .
"Ehem .. awak stay dekat dekat sini je kee ? And awak selalu datang sini naik motor ea ?"
Ariq hanya menggeleng . Rumahnya jauh dari sini. Entah kenapa terdetik mahu solat isyak disini pada malam ni .
Hani berkerut lalu mencebik . Aku dah keluarkan 3 soalan . Satu pun tak dibalas . Hanya angukkan dan gelenggan sahaja yang diberikan .
Ariq mengangkat kepala setelah selesai menuangkan minyak ke dalam tangki . Hani memandang wajah kacak Ariq . Like . Wow . Dia pakai kopiah . Hensemmmmnyahhhhhh .
"Kenapa saya tengok wajah awak kan .."
"Hm ?" Ariq turut memandang Hani yang seperti ingin berkata sesuatu .
"Kenapa saya tengok muka awak ni kan .. saya rasa tenang je ? saya syak awak ni soulmate saya la" Tanpa segan silu , Hani mengutarakan apa yang terkandung di dalam hatinya .
"Dan kenapa setiap kali kita terserempak, kereta awak ni mesti rosak eh ?"
Hani berkerut .
"Entah ? Mana la saya tahu ? Takdir tuhan , siapa la kita untuk menidakkan takdir Allah SWT . Lagi satu , pembetulan eh . Ni kereta kawan saya , saya tak terlibat pun dalam hal ni . Minyak habis pun dikira rosak ke ?" Ujar Hani panjang dengan mimik muka cebik .Ariq tersenyum lalu menutup tangki minyak tersebut .
"Cantik awak bertudung pastu pakai macamni .. " seloroh Ariq .
"Drive elok - elok , depan sana je klinik . Saya minta diri dulu ." Pamit Ariq tanpa sempat Hani berkata apa - apa .Hani terkedu plus rasa sangat bahagia . Like . Crush notice kau uwah . 😭 . Dengan pakej puji cantik lagi . 😭
-end flashback-
Lamunan Hani terhenti ekoran dari deringan telefon di dalam beg tangannya . Ia meraba telefon di dalam beg tangannya lalu mengambil telefon itu .
(AriqRizzwan ✨🤍 is calling you )
Hani sengih melihat gerangan panggilan tersebut lalu menjawab panggilan tadi .
"Helloo , dah sampai ke ??"
"Haah . Kete awak mana satu pula ni ?"
"Ehehe kete Harrier warna hitam , ada parking kat depan pokok besar ni"
" Aa okey okey"Lalu panggilan telefon tersebut dimatikan . Dalam beberapa minit sahaja , motor besar yang dinaiki Ariq elok terletak di tepi kereta Hani .
Hani menoleh melihat sang suami . Hehehehe kacak nau . Tanggal helmet lepastu dengan uniform lengkap lagi . Uwah damage betul .
YOU ARE READING
UNSTOPPABLE DESTINY ✨🖤🤍
Aktuelle LiteraturBertunang dengan orang lain , Berkahwin dengan orang lain ?! The most ridiculous story for Syed Ariq Rizzwan tapi semua itu kehendak Ilahi , setiap pertemuan ada hikmahnya tersendiri . ------------------------------------------------------- "kenapa...