46. Bölüm / Ayazın Geçmişi

2.2K 121 19
                                    

Uzun zamandır söz vermiş olduğum Ayazın geçmişini bu bölümde yazabildim sonunda.

Instagram: kimbuyazarciniz
Keyifli okumalar diliyorum.

Yazardan..

Bundan 22 yıl önce dışarıdan oldukça mutlu gözüken bir ailenin bitiş günüydü. Tarih 6 Şubat 2000

Türkiyenin ünlü iş adamlarından birisi olan Behzat Kandemir ve ailesi, İstanbulda bulunan büyük evlerinde mutluca otururken ansızın kapılarını çalacak bir felaketten habersizlerdi. 

3 kişiden oluşan çekirdek ailede, Behzat Kandemir, onun eşi Beyza Kandemir ve küçük çocukları Batu Ayaz Kandemir.

Yağmurlu bir akşamda ailecek film izleyen Kandemir ailesinin içlerinde anlamlandıramadıkları bir sıkıntı vardı. Her zaman çok mutlu olan bir aile değillerdi fakat bu gece farklı bir sıkıntı var gibiydi.

"Anne ben susadım." Oğlunun sözüyle birlikte Beyza Kandemir ayaklandı. "Bekle oğlum hemen getiriyorum suyunu."

Beyza ayağa kalktığı sırada Behzat yan tarafındaki oğlunu kendisine çekerek saçlarını karıştırdı. "Bugün neler yaptın bakalım paşam."

"Annemle birlikte boyama yaptık. Sonrasında da biraz parkta oynadık. Hatta biliyor musun yeni bir arkadaş edindim."

Oğlunun sözleriyle birlikte hafifçe yüzü düşen Behzat, salona giriş yapan karısına dönüp. "Beyza yabancılarla konuşmaması gerektiğini biliyorsun" dedi.

Beyza oğluna getirmiş olduğu suyu uzattıktan sonra yerine geri oturdu. Ardından kocasının söylediklerine cevap verdi.

"Biliyorum Behzat. Ama tanışmış olduğu arkadaşı Batudan bile küçük. Tahtıravalliye bindiler birlikte o kadar." 

Ortama anında soğuk bir hava girmişti. Hava bile ortamın gerginliğini hissetmiş gibi bir anda şimşekler çakmaya başlamıştı.

Behzat nefesini seslice verdi. Gerilmiş olan oğluna dönüp. "Ayazcım, yabancılarla yakın olmamamız gerektiğini biliyorsun değil mi oğlum?" Diye sordu.

Batu Ayaz başını evet anlamında sallarken, "Biliyorum baba." Dedi.

Hala ortamın gerginliği atılmadığı için Beyza esprili bir şekilde, "Ayaz diyip durmasana Behzat. Batu benim oğlumun ismi." Dedi.

Behzat gergince gülümsedi. "Hayır bikere, Ayaz ismi ona daha çok yakışıyor. Değil mi oğlum?" Diyerek oğluna döndü.

Batu Ayaz sürekli bu olay dillerde olduğu için alışıktı. Şu zamana kadar birtek babası ona Ayaz diye sesleniyordu.  Onun dışında herkes için Batuydu o.

"Ne fark eder ya. Sen Ayaz de baba. Annecim sende Batu." Batu Ayaz 6 yaşındaki bir çocuğa göre mantıkla cümleler kurabiliyordu bu yaşta.

Tam o sırada salonu Behzatın telefon melodisi doldurdu. Masada bulunan telefonu alıp arayana bakan Behzatın yüzü anında solmuştu.

Kocasının halini fark eden Beyza, "Kim" diye endişeyle sordu.

Telefondan gözlerini ayırmayan Behzat karısına, "Cenk Şaşmaz." Dedi.

Yıllardır süren düşmanlıkları hala devam etmekteydi Cenk Şaşmazla. Şu son zamanlarda ise resmiyet dışı işlerinde ondan daha ileride olduğu  için Cenk Şaşmaz sürekli tehditlerde bulunuyordu.

YENİDEN SEVEBİLİR MİSİN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin