Bunyi bising dari semua pelajar tingkatan 5 Garden Intertional School kedengaran.
Mereka semua berkumpul disebuah tempat lapang yang berada di tengah tengah hutan itu.
Cuaca agak redup pada hari ini membuatkan mereka sedikit selesa kerana tidak terlalu panas.
"Ehem, memandangkan semua ada disini, jadi cikgu akan serahkan tugas ini ke mereka yang akan menjaga dan mengawal aktiviti kamu semua." Kata Cikgu Suryadi di corong microfon.
Banyak pelajar yang mengeluh perlahan. Tidak suka apabila bukan cikgu yang menghandle aktiviti mereka.
Kerana ada beberapa kejadian tahun lalu yang hampir mengakibatkan seorang pelajar dari sekolah mereka mati lemas akibat maklumat dalam peta ditukar arah.
"Jangan risau, kali ini cikgu percaya tidak akan berlaku apa apa." Seperti Cikgu Suryadi tahu riak pelajarnya, dia pun berpesan.
"Tapi cikgu, nanti kejadian itu berlaku lagi, macam mana??." Soalan kecumpas dari seorang pelajar bernama Ariny mendapat perhatian semua orang.
"Jangan risau Ariny, tidak akan berlaku apa apa, inshaaAllah, doa saja." Nasihat Cikgu Suryadi pada Ariny.
Ariny menggangguk perlahan. Dia salah satu kawan kepada gadis yang hampir lepas beberapa tahun dulu. Dia trauma.
"Memandang semua sudah baik, cikgu akan panggil merekanya." Seusai itu, Cikgu Suryadi meletakkan mic dan melangkah dari situ.
Para pelajar hanya menunggu, tapi IQ pula berbuat masalah dengan.........
"Argh!!!!!! Lipas!!!!!!." Jeritan nyaring itu, membuatkan semua mata mata pelajar tertuju pada geng DQ.
"HAHAHAHA." Terbahak bahak Iqah dan Anisyah tertawa, perut dipegang.
Syirah hanya memerhati, Lia dan Irisyah pula menggelengkan kepala melihat Iqah dan Anisyah yang melemparkan beberapa ekor lipas ke arah geng DQ.
"U ni kan!!! Habis baju i!!!!." Marah Syerin lantang.
"What?? Lipas je pun." Balas Anisyah menyampah, mata dinaikkan ke atas.
"Kitaorang tak kacau u alls kan!!! So, kenapa nak kacau kita huh?!!!." Amuk Lina, wajahnya merah.
"Whatever." Rambut diflip kan. Kemudian Anisyah senyum mengejek ke arah Lina.
"U ni memang nak makan penampar i kan?!!" Geram saja Lina dengan Anisyah.
"Tak nak dan tak nak, tangan kau tu jijiks!!." Balas Anisyah.
"Kau--." Terhenti.
"SENYAP SIAL SENYAP!!!." Suara itu memberhentikan semuanya.
"ASIK NAK GADUH SAJA, KORANG NAK AKU TEMBAK KEPALA SATU SATU BIAR MAMPUS BARU NAK DIAM KE HAH?!! JANGAN SAMPAI PELURU AKU TEMBUS DALAM OTAK KORANG!!!." Jerkah...
LIA.
Wajahnya memerah, bingit telingannya. Nak je dia tampar satu satu dengan kaki dia. Dahlah mood dia ke laut sikit hari ni.
Yang lain hanya terdiam, Anisyah buat-buat pekak saja. Mata melilau sana sini seperti tidak bersalah.
Syirah menggeleng perlahan. Dia tidak ingin banyak cakap. Tipikal.
Keadaan sunyi seketika, hanya bunyi hutan saja yang kedengaran di telinga mereka.
Penat!! Lia penat. Nak rehat, menyesal dia ikut kem ni. Kalau dia tahu, baik dia pergi bertembak orang saja.
YOU ARE READING
Đəřrıère ÌčəQųēəň
ActionFIRST BOOK | DIQ . . Cerita ini mengisahkan tentang 5 gadis yang mempunyai identiti yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk ahli keluarga mereka sendiri. Identiti yang disembunyikan oleh mereka berlima sangat digeruni, ditakuti dan dihormat...