DIQ : Chap 2

166 15 0
                                    

Lia Fov

Aku menaiki tangga dan menuju ke kelas kami orang a.k.a 5RD. Syirah,Irisyah,Iqah dan Anisyah hanya melihat ku disebalik dinding bangunan kelas kmi yg berwarna Merah tu.

Aku membaca Basmalah sebelum aku kuak kasar pintu kelas aku. Kelas yg tadinya bising telah bertukar mood kepada mood marah+geram+malu.

Aku dengan selamba masuk ke kelas aku dan menuju ke arah tempat kerusi putar cikgu . Alah mcm kerusi yg ada kat makmal komputer( sek. Rendah atau sek. Menengah) yg kerusi boleh putar kekiri kekanan tu.

Aku duduk kat kerusi putar Cikgu tu dan aku perasan semua orang memandang aku dengan pandangan tajam dan pandangan ketidakpuashatian. Aku hanya menjulingkan mataku disebalik spek mata hitam yg aku pakai .

"Asal senyap!!" Kataku dengan lantang.

"Tadi bkn main gedik lagi eh, korang gelak sana gelak sini gurau sana gurau sini , kenapa sekarang senyap pula!!" Sinis aku berkata dan tersenyum sinis dibalik mask yg aku guna.

"Kau siapa ah?!!, terjah masuk kelas kitaorang !!" Tengking seorang lelaki yg bernama Faizal bukan aku stalk okey , aku baca nametagnye je.

"Eh!Eleh nak tengking aku pula eh sekarang !!" Aku berdiri sambil menepuk meja guru dengan kuat.

"Memang pun dia tengking kau , asal kau tak tau ke erti TENGKING tu??, ke nak kita orang sekelas terangkan kat kau....." perempuan bernama Liana itu berdiri dan memandang aku atas bawah sebelum menyambung ayatnya...

"penceroboh bodoh.."Budak bernama Liana tu smirk ke arah aku.

"Fikir aku takut ka cik nek smirk kau tu. Heh! Ni Lia lah, bukan irisyah je tau boleh jadi laserqueen aku pun boleh"desis hatiku.

"Oya ke, aku penceroboh bodoh, Ceh!! Atau kau dengan lelaki tu yg bodoh!!"lantang aku membalas soalan Liana.

"Sebenarnya kan, korang sekelas ni yg bodoh!!! Harap je kelas depan!! Senior pada tingkatan lain tapi perangai mengalah setan setan meroyan!!" Tengkingku pada mereka. Tapi aku terpandang Tiara yg tertunduk malu.

"Semua dalam kelas ni setan, bodoh, animals but...." ayatku segaja ku gantungkan, mata melirik ke arah keberadaan Tiara.

"Tiara dikecualikan." Sambungku.

Tiara menonggak kepala memandangku dan memandang sekeliling .

Kini semua orang dalam kelas memandang aku silih berganti dengan Tiara. Tiara hanya menundukkan kembali kepalanya memandang lantai.

"Kenapa pula Tiara tak bodoh!! Asal kitaorang yang bodoh, sial!!" Kata Liana kepada ku.

"Entah dia, terjah masuk kelas org, lepastu cop kitaorang bodoh ,setanlah apalah, heh betina kau fikir kau siapa ah!!" Tengking Miad pada aku .

"Did you call me BETINA!!" Jerkahku, tangan menepuk meja guru buat kali kedua, tapi kali ni lebih 2 kali ganda lagi dari sebelumnya.

Mereka semua terkejut akan jerkahan ku yang tadinya hanya rendah tonnya sekarang tonnya boleh dengar hingga tingkat bawah/1 kot.

"Korang ni pehal ah, bengong sangat je?!! Tiara memang tak setan cam korang sebab Tiara dah bagi korang warning jangan bising, tapi nak juga bising ikut perangai sial korang tu!! Kalau cakap tiada pengawas kat kelas ni, aku nampak ade je!! Ni ada pengawas sek. banyak pula tu tapi seekor pun tak boleh handle kelas ni dah kenapa?!!! Tiara je ke yg pengawas kat sini ah!!!! Yg lain apa?!! setan ke or animals ah!!!". Tengkingku panjang lebar.

"Asal senyap pula!!! Jawablah!!!! Mana org yg gelak tak ingat dunia tu jawablah !! Asal menunggul je kat situ!!!" Tengkingku , terhinjut sedikit bahu dorang.

Đəřrıère ÌčəQųēəňWhere stories live. Discover now