Continued....
IQ pun membuka lokar mereka masing masing dan memasukkan beberapa buku kedalam beg sek. mereka yg berwarna hitam dan mempunyai ukiran seperti berbentuk bunga tetapi batangnya mempunyai duri yg tajam.
Selesai IQ menyusun buku mereka dan memasukkan buku mereka itu, mareka pun segera menutup dan mengunci pintu lokar mereka masing masing yg berwarna merah berlest hitam.
"Oky, jom kita gerak , nanti cikgu cari kau pula Tiara" kata Lia.
Tiara hanya mengangguk dan jalan berjalan mendahului mereka 1 meter.
"Hmmm korang, korang kelas apa eh." kata Tiara pada IQ dan berpaling kearah mereka berlima.
"Ouh, kitaorang kelas sama mcm kau juga,so kita pi kelas sesama la" jawab Iqah.
Muka Tiara kelihatan gembira kerana mengetahui bahawa IQ sekelas dengan dia. Tapi dia tidak mengetahui sebenarnya siapa IQ, Tiara fikir semasa dorang terserempak di Chap 1 tu, IQ penceroboh rupa rupanya bukan pula.
"Oky, jom aku bawa korang pi kelas!" Balas Tiara dengan teruja.
"Eh, Tiara yg kau excited sangat ni napa eh??" Kata Irisyah.
"Aku sukalah kawan ngan korang, tapi aku tak tau pulak korang pelajar kat sini, Almaklumlah aku pelajar baru tahun ni." Terang Tiara tapi masih ngan muka excitednya tu.
IQ mengangguk..
'Patutlah tak takut semacam,rupa rupanya pelajar baru pulak" desis hati Anisyah.
"Ouh, so kau tak seberapa kenal kitaorang lah ya?" Soal Syirah.
"Kenal mcm mna eh, kalau muka korang aku cam sikit je sebab aku tengok muka korang masa terserempak kat tangga je tu, sekarang aku tak seberapa nak cam lah sebab korang kan sekarang pakai mask ngan spek mata hitam" Jawab Tiara dengan kekok.
IQ hanya mengangguk saja, IQ now pakai mask ngan spek mata hitam, almaklumlah taknak kena cam kot.
"Oky, jom lah pi kelas, kalau kita sembang sampai bulan depan tak habis" Sampuk Lia. IQ mengangguk dan bergerak menuju ke kelas.
Sesampainya IQ dan Tiara di hadapan pintu kelas. Tiara mengetuk pintu kelas. Semua dlm kelas memandang fokus kearah termasuk cikgu.
Tok!!
Tok!!
Tok!!"Salam sejahtera Cikgu Winie, boleh saya masuk?" Pinta Tiara dgn sopan.
"Kenapa kamu lambat masuk kelas saya Tiara , kmu nak ponteng ke?" Soal Cikgu Winie dgn sedikit nada ketegasan.
"Eh,eh, tak de lah cikgu saya masuk lambat sebab nak tolong org je cikgu." Jawab Tiara dengan gelabah tak pasal pasal dia dicop ponteng kelas.
"Yekeh?? Awak tolong orang? Siapa??." Soal cg Winie ingin memastikan alasan Tiara betul sambil berpaling dan merenung Tiara.
"Ye cikgu betul, kalau cikgu tak percaya , saya akan perkenalkan mereka" Blas Tiara dgn sopan.
"Hmm, mna dorang , jangan nak tip.." ayat cikgu Winie tergantung tatkala mendengar bunyi speaker dipelosok kelas berbunyi.
YOU ARE READING
Đəřrıère ÌčəQųēəň
Hành độngFIRST BOOK | DIQ . . Cerita ini mengisahkan tentang 5 gadis yang mempunyai identiti yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk ahli keluarga mereka sendiri. Identiti yang disembunyikan oleh mereka berlima sangat digeruni, ditakuti dan dihormat...