Continued....
Seorang pelajar mengangkat tangan kanannya, berdiri dan mengajukan soalan.
" Kenapa korang berlima pakai mask ngan cermin mata eh??" Soalnya pelik.
Aku paling kearah mereka berempat dan Anisyah berdehem sebelum membalas...
"Nama kau siapa? Dan bagi 2 sebab kenapa kau nak tahu kami pakai mask ngan cermin mata" Balas Anisyah.
"Ouh, nama aku Qistina,sebab aku nak tahu kenapa korang pakai mask ngan cermin mata sbbbbb hasrat ingin tau jak " jawab Qistina dengan senyuman. Kmi ber5 mengangguk saja.
"Aku tahu knp dorang berlima, pakai mask ngan cermin mata" sampuk salah satu Geng DivaQueen. Ceh mula dah dorang merepek.
"Jawablah sebab apa kitaorang bermask ngan guna spek mata, jangan jawapan merepek yang kau bagi sdh" Balas Iqah dengan menyampahnya.
Dia tersenyum sinis dan namanya Lina.
"Guys korang nak tau tak, dorang tu hodoh sebeb tu pakai mask ngan spek mata" sinis Lina berkata dengan senyum sinisnya tu konon.
Cliche betullah Lina ni, hailah.
Semua pelajar dlm kelas tu mulalah bagi tumpuan dengan dia, kecuali DangerKing dan geng mamat acah gangster tu.
End Syirah Fov
.
.Anisyah Fov
Aku tengok si Lina tu dah nak mula perangai setan dia, aku tunggu jelah apa yg dia sampaikan, asalkan tak melampau kitaorang diamkan je lah.
Lina berdehem seketika dan bangun dari duduknya. Dia menguak sedikit rambutnya kebelakang, sempat lagi eh nak buat iklin shampoo, ish ish ish.
"Kalau korang nak tahu, muka dorang tu buruk! Hidung tak mancung! mulut terkoyak! Pipi macam alien! Dan lagi teruk kenapa dorang guna spek mata sebab, mata dorang rosak dan sebelah mata dorang buta! Hahahhah" Repek Lina dengan ketawa yg dibuat buat tu.
Kuang ajor beno dia tu eh, adakah muka dan mata secantik kitaorang ni dicakap buruk , ni memang nak penampar ni.
And, terlalu merepek betul dia punya tuduhan tu. Bodoh bodoh, otak kat tapak kaki.
Semua dlm kelas pun turut tertawa kecuali Tiara, DangerKing.
Geng mamat acah tu 1 orang je yg ketawa tak ingat dunia, ingat lucu kalau ku buka mask ngan spek ni kang, jatuh cinta korang , eh menyempat aku hihhihi.
"Fikir aku percaya." Sampuk Tiara tiba tiba.
Semua pelajar yg tertawa tadi senyap dan perhatian mereka tertumpuh kepada dia.
"Eh kau ni dah knp Tiara, tiba tiba nak jadi berani ni, kau dah lama hidup ke??" Sinis Nia berkata a.k.a leader DQ.
"Aku bukan dah lama hidup, tapi aku kan pengawas haruslah melarang daripada pengaduhan tumbuk menumbuk bermula en, tak salah kan aku sebagai pengawas daripada melarang korang." Terang Tiara panjang lebar dengan senyuman pula tu.
YOU ARE READING
Đəřrıère ÌčəQųēəň
AksiFIRST BOOK | DIQ . . Cerita ini mengisahkan tentang 5 gadis yang mempunyai identiti yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk ahli keluarga mereka sendiri. Identiti yang disembunyikan oleh mereka berlima sangat digeruni, ditakuti dan dihormat...