Continued....
"Heh,pompuan!! Korang nak buat apa ah, kat meja kitaorang ni!" Kata lelaki yg bernama Iqwan pada aku dan irisyah dengan lantang.
"Eh,Eleh mamat acah gangster ni!! Apa!! korang ingat meja ni korang punya ka ah, keluarga korang punya!! Takkan, so blah lah , tak payah nak acah jak kat depan kitaorang, pi blah lah korang, menghalang pemandangan yg indah jak ni!! Rimas kau tau tak!!" Balas irisyah sambil berdiri dan buat gaya tangan menghalau.
Aku hanya melihat jak, padan muka kena halau ngan irisyah. Tu baru irisyah tau blum Anisyah yg comel ni lagi.
Opss terpuji diri sendiri pula,hihihihi. Sekali ku lihat semua pelajar kat dlm cafe ni menumpukan pandangan ke arah kmi, aduii masalah betullah mamat acah ni.
"Kau cakap apa tadi , tak dengarlah cuba kau jelaskan balik!" Balas lelaki bernama Hafiq sambil meletakkan tangan kat belakang telinga acah tak dengar kononnya.
Tiba tiba aku pandang irisyah tersenyum sinis sebelum membalas , aku tahu dah apa dia nak bls sbb nilah change dia.
Irisyah mendekatkan lagi jaraknya ke arah mamat mamat acah tu dengan tersenyum sinis.
"AKU KATA KAU PEKAK, TAK DENGAR KAH BROO!!" Jerit irisyah kuat dan tersenyum sinis. Aku awal awal lagi dah tutup telinga dah agak dah dia akan buat cam tu, hancur telinga kalau dengar dia teriak. Tapi pada masa yg sama aku juga turut tersenyum sinis.
"Oiii,betina!! Yg kau jerit kat telinga aku ni , pehal ah!!" Tengking Hafiq dengan irisyah, irisyah hanya tersenyum sinis.
"Oooo ingat dah PEKAK tadi rupanya masih boleh mendengar juga eh kau." balas irisyah sinis perkataan pekak sengaja ditekan ,sambil jari telunjuknya menyentuh bahu Hafiq lembut berlapik oky!!.
Tapi tiba tiba datang pula Geng Nia ni a.k.a geng DivaQueen,nak menyampuklah tu. Aku hanya menjeling tajam ke arah geng acah Diva tu, rimaslah ish!!.
"Heh,pompuan!! Kau ni dah knp nak sentuh sentuh Bie aku ni!!" Kata perempuan nama Syerin tu, lantang.
Aku dah tak tahan terus pukul meja dengan tangan kuat sekali sambil berdiri, sehingga semua pelajar kat situ diam menyepi. Ah tau pula nak diam, tadi bkn nak main membawang lagi.
Geng mamat poyoh dan Diva ni pun diamlah sbb dari tadi aku jadi penonton hadapan , so tibalah masa untuk aku beraksi hihihii.
"Eh,Sdhlah!! Korang ni kan setakat meja ni , korang nak juga eh!! Korang tau tak kitaorang kat sini nak beli mknan jak bkn nak duduk sini TERUS lah!!!" Aku berkata dengan penuh amarah sambil perkataan terus tu ditekankan.
Ku pandang irisyah dah senyum sinis,tahulah kalau aku yg beraksi lagi kaw dari dia ,ah bangga kejap hihihi.
"Napa senyap!! Balaslah!! Aduii korang ni!, kitaorang pinjam kejap jak pun dah mengamuk, knplah nak bodoh sangat, isisis STUPID betul!!" Kataku sambil menendang meja tu kuat.
"Eh!! Korang sinilah ,mkn korang dah siap ni!!" Panggil Kak Pia tuk memberhentikan pergaduhan kmi.
Tanpa banyak cakap aku dan irisyah menuju ke arah kak pia, sempat lagi aku melanggar bahu mamat bernama Haikal dan menjeling tajam kearab mereka , irisyah pula sempat menandang bangku besi tu sambil mengikuti aku dari belakang.
Kmi sampai kearah Kak pia dan membagi duit bernilai RM100 untuk bayar mknan kmi beli tu.
"Makasih kak pia , kitaorang pi dulu eh and kirim salam ngan semua kat dlm dapur tu" ucapku pada kak pia , kak pia hanya menggangguk dan tersenyum pada kami ber2.
Aku dan irisyah membalas senyuman walaupun mulut kitaorang ditutupi mask. Selepaa kak pia memberi baki wang , kmi pun angkat kaki nak pergi kat rooftop.
YOU ARE READING
Đəřrıère ÌčəQųēəň
AçãoFIRST BOOK | DIQ . . Cerita ini mengisahkan tentang 5 gadis yang mempunyai identiti yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk ahli keluarga mereka sendiri. Identiti yang disembunyikan oleh mereka berlima sangat digeruni, ditakuti dan dihormat...