DIQ : Chap 17

53 5 2
                                    

KAKI dihentak ke kepala lelaki yang sudah terbaring lemah di rumput.

One words, puas!!.

"Aku dah cakap dengan kau...jangan kacau tempat aku!!! Yang kau nak buat juga kenapa?!!!."

BAK!

Kaki itu menendang kasar pada perut lelaki tadi. Berkali-kali!!!

Uhuk!

"Ak-a-aku min-minta ma-maaf, aku tak- argh!!!!." Tidak sempat paha milik lelaki itu ditembak.

BANG!

"Kau apa?!!!." Pistol ditangan masih diajukan, wajahnya membengis. Dia paling tak suka orang kacau dia, atau spesifik tempatnya!!!.

Tidak larat. Lelaki itu memejamkan mata menahan sakit. Kalau dia tahu ini akibatnya, dia takkan ikut!!!.

"Aku dah cakap, kalau kau kacau tempat aku....maknanya kau kacau aku." Kaki diletakkan diatas dada lelaki itu.

"Tapi kau keras kepala....kau ambil remeh. Kau nak mati ke?!!!!! Kau cakap!!!! Cakap?!!! Eh sial, takde mulut ke bodoh?!!!?" Dengan kasar kasut miliknya dirodok kasar ke mulut lelaki itu.

"Urgh! Uhuk!."

Lelaki itu hanya merontah dan menolak kasut milik orang diatasnya dengan kudrat yang ada.

"Tch!." Dia berdecit kasar.

"Mati atau Anak buah??." Soalan diberikan pada lelaki dibawahnya.

"Mat-"

"APA?!!!" Jerkahan itu mematikan bicara lelaki tadi, sungguh tajam.

"Anak buah!!" Dengan laju jejaka tadi menjawab, dahinya berkerut sakit.

"Good choice, dude." Sejurus itu isyarat diberikan pada orang kanannya, kemudian dia beredar tanpa bicara.

Satu masalah, selesai.

.
.
.
.
.
.
.
.

"Rasanya bila kita nak mulakan rancangan tu??." Tanya Lia pada yang lain.

"I think minggu depan, sebab baru baru ni kan ada kemalangan." Balas Irisyah.

"Tak rasa lama ke?? Yelah, kerja ni bulan lepas lagi kut." Sampuk Anisyah.

"Aku pun fikir sama juga, tapi kalau kita start sekarang aku tak jamin kita tak kantoi." Iqah mencelah.

"Susah macam ni, Syirah what's your opinion??." Anisyah memandang Syirah yang santai memejamkan mata dengan bersandar pada sebatang pokok.

"We will start it tomorrow." Itu saja balasan dari Syirah.

"Tak kantoi ke??." Tanya Iqah.

"Cuai, jangan cuai." Jawab Syirah.

"But if perkara ni terbongkar, just calm and jangan panik nak bagitahu apa-apa maklumat." Badan ditegakkan, kemudian Syirah merenggangkan badannya.

"Kalau terdesak??." Ujar Lia dan kaki diangkat kemudiam diletakkan di meja hadapannya.

"Bunuh semua, easy." Tersenyum sinis Syirah.

"Dahlah, sekarang waktu kelas ni. Jom naik, kang membebel lagi orang tak sedar untung tu." Irisyah mengangkat punggungnya dari dudukan.

"Jom." Dan mereka pun beredar dari situ.

"Bodoh ke??." Tiba-tiba Anisyah berkata.

"Pehal??." Terjongket kening Lia.

"Sekarang ni camping kan?? Celah mana yang nak ke kelasnya?? Ni hutan ni, bukan bangunan sekolah." Jelas Anisyah, tangan menunjuk kawasan sekeliling.

Đəřrıère ÌčəQųēəňWhere stories live. Discover now