Dilara Hava sedela na ivici kreveta i obuvala bele stileto salonke ukrašene cvetovima od cirkona s kaišićem oko gležnjeva i ta nkom štiklom od 5 cm. Nosila je čupavu mikronsku usku korset haljinicu boje fuksije u obliku srca s tankim bratelama. Prednji deo njene kose je bio zakačen oko glave pozadi plavom leptir šnalicom sa slobodnim pramenovima oko lica. Usne su joj bile obojene bordo karminom, a oči naglašene istobojnom senkom, kreonom, tupom mačijom trepavicom i veštačkim trepavicama. Od nakita je imala samo bele minđuše od tri leptira u nizu.
Ustala je i napustivši spavaću sobu ušla u mračni dnevni boravak.
- Iznenađenje! – rekla je Nazli upalivši svetlo.
Dilari je za oko zapao zlatni poslužavnik ukrašen crvenim laticama ruža sa posudicom kane u kojoj je treperila sveća.
- Šta je sada ovo? Zar nismo rekle da ćemo devojačko veče slaviti u klubu?
- Bilo ovo venčanje pravo ili lažno nijedna nevesta ne može bez kane. Hajde, dođi – uhvatila ju je za ruku i dovela do stolice postavljene na sredinisobe. Dilara je sela. Nazli joj je prekrila lice crvenim velom i na telefon pustila neku tužnu tradicionalnu pesmu. Zatim je uzela poslužavnik i počela da hoda oko nje u krug.
Nakon završetka pesme kako običaj nalaže mlada je čvrsto zatvorila šake. Nije ih otvorila sve dok joj Nazli nije pokazala zlatnik. Onda joj je ona na jedan dlan stavila malo kane i zlatnik. Na kraju joj je preko toga vezala crvenu mašnu.
Dilara je skinula veo i ustavši sa stolice zagrlila Nazli.
- Sve ove godine si uz mene. Nemam nikog osim tebe, drugarice. Dobro je što postojiš.
- Oduvek sam te gledala kao mlađu sestru. Nadam se da ćeš nakon svega biti srećna i da će tvoja ćerka odrastati uz tebe. Od srca ti to želim.
- Daj bože.Dilara Hava je izašla iz zgrade i prišla Šahinu koji je stajao pored svog automobila.
On je pored njenog oka primetio končić i sklonio ga.
- Da ti ne upadne u oko – na jagodici svog kažiprsta joj je pokazao crveni končić.
- Sigurno je od tila.
- Til?
- Od vela. Ni ti ni ja nemamo bližnje pa mi je drugarica stavila kanu. Takav je običaj. Nisam želela, ali ona je insistirala.
- Dobro je postupila. Zato što se nećemo samo potpisati. Započećemo novi život zajedno – obema rukama je uzeo njen dlan oslikan kanom. – A ova kana će našem braku doneti sreću.
- Sutra ćemo početi potpuno nov život. Ostavićemo sve loše iza nas.
- Nov život za oboje.
Ona je podigla glavu ka nebu punom zvezdica. – Naša vodilja za sutra je tu. Pogledaj kako Severnjača sija.
Šahin je pogledao nagore.
- Sija jače nego inače – vratio je pogled na Dilaru. – I moja vodilja za budućnost je tu.
Ali nije znao da će ga ta zvezda odvesti u smrt.