Jaman je zbog posla morao da ode van grada. Dilara je u tome videla odličnu priliku za bekstvo. Već je imala spremne lažne lične karte za sebe i Kiraz. Uspela je neopaženo da prođe pored automobila u kom su sedeli Jamanovi ljudi i ušla u školsko dvorište. Stajala je iza drveta i posmatrala ulaz.
Na sebi je imala roze top korset u obliku srca, roze sako, istobojne elegantne pantalone visokog struka i crne starke s belim đonovima. Ravna kosa joj je bila skrivena pod belom ešarpom isprintanom roze cvećem koju je nosila kao hidžab, a pogled naglašen maskarom pod mačkastim sunčanim naočarama ukarašenim kristalnim laticama boje viskija i cirkonom koji sija kao brilijant sa braon staklima. Usne su joj bile obojene roze karminom. Na leđima je nosila beli Louis Vi.ranac.
Zvono je oglasilo početak velikog odmora. Deca su počela da izlaze napolje. Među prvima je bila Kiraz. Dilara ju je dozvala i mahnula joj. Devojčica je dotrčala do nje.
- Mama, šta ti radiš ovde?
Dilara je pomilovala po kosi.- Htela sam da te iznenadim.
- Baš sam se obradovala.
- Ali ovde nije kraj. Imam još jedno iznenađenje za tebe. Hoćeš li da pođeš sa mnom i vidiš o čemu se radi?
- Hoću, ali nastava još uvek nije gotova.
- Ne brini, dobila sam dozvolu. Hajde da krenemo.
- A moj ranac?
- Kasnije će neko doći po njega.
Dilara je uhvatila Kiraz za ruku i stopile su se u reku dece.Dilara i Kiraz su stajale na molu u napuštenoj marini i čekale brod. Dok je Dilara bila napeta jer se vreme polaska bližilo devojčica je zadivljeno gledala stare brodove i čamce.
- I mi ćemo ploviti ovako velikim brodom?
Dilara je pogledala u Kiraz i usiljeno se nasmešila.
- Aham.
- Nedostajaće mi škola i moje igračke, ali avantura na moru s tobom i tatom je zanimljivija od svega.
- Zapravo, tvoj tata neće odmah krenuti sa nama. Ovde ima mnogo posla. Kasnije će nam se pridružiti. Ali nama će biti zabavno. More je beskrajno. Ko zna koliko sirena ćemo videti. A ima i drugih stvorenja.
- Ne lažeš me, zar ne?
- Voljene osobe se ne lažu, a ja tebe mnogo volim.