7. Fejezet

602 16 2
                                    

A szünetekben Cortez végig a könyvet olvasta, és ha jól láttam, eljutott a feléig. A fiúk persze jót röhögtek rajta, de őt nem nagyon érdekelte. Épp most csengettek be az utolsó órára, ami irodalom lesz. Elvileg sokak szerint a tanár elég ijesztő. Az osztály még javában beszélgetett, amikor bejött egy idős, sovány férfi. Már csak a kinézető félelmetes volt. Az egész terem elhallgatott, mire az irodalom tanár (mint később kiderült Kardos) lecsapta a tanári könyvet az asztalra, majd felnézett. A szeme megállapodott rajtam, mire a vér is kifutott az arcomból.

- Hogy hívják? - kérdezte, mire azonnal lehajtottam a fejemet, mert nem értettem, hogy most mi rosszat tettem, hogy így kipécézett.

- Antai-Kelemen Ádám. - szólalt meg Cortez, mire megkönnyebbülten fújtam ki a levegőt.

- Ha szabad kérdeznem kedves Antai-Kelem, mit olvasol ennyire nagyon, mikor az óra már elkezdődött tíz perce?

- It ends with us. - felelte szemtelenül Cortez, mire azonnal hátrafordultam.

- Akkor szerintem nyugodtan kijöhet belőle felelni. Elmondani, hogy miről szól. - engem még a víz is levert, hogy miatt fog egyest kapni Cortez. Hiszen én olvastam a könyvet, (amit amúgy ő vett el) de mégis...biztos, hogy nem tudja elmondani, hogy miről szól. Lehet nem is olvasta, csak azt tette. Pánikolva néztem rá, mire csak mosolygott. Nem értem, hogy bír ennyire nyugodt lenni...

- Ne aggódj szöszi, megteszek minden tőlem telhetőt. - suttogta, mire azonnal elpirultam. Muszáj befejeznem, hogy ilyen hatással van rám! Cortez kisétált, majd elkezdett beszélni...és egész órán beszélt. Szerintem nem csak én, hanem mindenki megdöbbentem ezen (beleértve a tanárt is)

~~~~

- Nos, köszönöm...akkor beírtam a négyest, a szókincs miatt nem tudok ötöst adni. - köhintett Kardos, mire Cortez megvonta a vállát, és visszaült.

- Oké, ez nagyon durva volt. Rendesen bekönnyeztem rajta. - röhögött Ricsi, miközben meglökte a mögöttem ülő lábát.

- Nagyon vicces vagy. - forgatta meg a szemét, majd hirtelen rám kapta a fejét.

- Egész oké volt. - mondtam, miközben próbáltam laza lenni. Nem nagyon sikerült.

- Fogadjunk, hogy lenyűgöztelek szöszi.

~~~~

- Na és milyen volt a mai nap? - kérdezte anya, miközben egy almát szeletelt fel, (ami furcsa, mivel nem volt a vacsorában...)

- Cortez felelt irodalomból. - mondtam, mire furcsán nézett rám.

- Az iskola második napján?

- Elkezdte olvasni az egyik könyvet, amit bevettem ma magammal, és még órán is azt olvasta, így a tanár kihívta őt. Végül négyest kapott. Mert Kardos szerint nem volt elég jó a szókincse. - mondtam, mire furcsán bólintott.

- Rendben, és esetleg...tetszik neked ez a bizonyos Cortez? - kérdezte anya, mire fülig pirultam.

- Talán egy nagyon kicsit. - mondtam, mire úgy bólintott, mint aki egy szavamat se hiszi. Gyorsan felmentem a szobámba, és ledőltem az ágyra.

Hát...úgy látszik, tetszik nekem Antai-Kelemen Ádám.


Szjg másképpWhere stories live. Discover now