Mostmár újra beilleszkedtem a 11.b osztályába, és majdnem minden olyan, mint régen. Megtudtam, hogy most Ricsi és Virág boldog párkapcsolatban él. Azt is, hogy Kinga és Dave szintén járnak. Na meg persze, hogy Cortez és Edina már több, mint egy éve boldogak együtt. Ha ők boldogok. Engem nem zavar. Egyáltalán nem! Szeretem Márkot!
Mivel ma irodalommal kezdtünk, próbáltam elbújni a pad alá... azóta az irodalom megy a legnehezebben... valamiért nem tudok tanulni. Próbálok, de nem sikerül. Amint megszólalt a csengő, Kardos belépett a terembe, majd rámnézett. Ne, ne, ne, ne...- Reni! Üdv újra itt köztünk. - köszöntött egy szívélyes mosollyal.
- Khm.. köszönöm, nekem is öröm újra itt lenni.
- No, akkor vágjunk is bele. Antai-Kelemen a táblához, a többi csendben olvassa a verset!
Cortez mögöttem, lassan felállt, majd kiment a táblához...
- József Attila életrajza! - adta ki Kardos a témát, én pedig elmosolyodtam. Őt még én is tudom mikor élt!
Eltelt tíz perc de Cortez még mindig nem szólalt meg.
- Ülj le egyes! Nagy Zsolt! Jöjjön! József Attila.- Szóval... József Attila... róla azt kell tudni, hogy... öhm...1905-ben született?
- Kérdezi, vagy mondja? - kérdezte Kardos, egy kicsit döbbenve, ugyanis az évszám helyes...azta.
- Mondom...mondom! Szóval 1905-ben született, ugye költő volt, az biztos. És az is biztos, hogy vonat elé ugrott. Nos...khmm...asszem ennyi. - röhögött Zsolti kínosan, mi pedig elveszítettük a reményt. Vagyis azt, hogy Zsoltinak van egy kis csöpnyi esze.
Kardos megdörzsölte az orrnyergét, majd elüvöltötte magát, és leültette Zsoltit egyessel.
- Reni, gyere ki! József Attila!
Jajj istenem! Most segíts meg!
- Szóval... József Attila 1905.04.11 született, majd 1937.12.03 halt meg, 32 évesen. Kevés párkapcsolata volt, hiszen minden nőben, édesanyját keresett ugyanis hamar nevelő szülőkhöz került, mivel anyja nem tudta gondozni őt, és testvéreit, majd nem olyan sokkal, anyjuk hirtelen meghalt. Versei mindig meghatóak voltak. Én összesen ennyit tudok... - mondtam kicsit feszengve hiszen ez nem elég még egy négyeshez is.
- Melyik egyetemen akart tanítani? - kérdezte Kardos, tudva, hogy ott van bennem a tudás.
- A Szegedi Tudományegyetemre, de a Tiszta Szívvel című verse miatt Horgel Antal úrnál kiverte a biztosítékot, így nem engedték neki, ezért József Attila, megis említi őt következő versében, melynek címe; Születésnapom. - miután ezt befejeztem, pont kicsöngettek, Kardos pedig megadta a bátorító négyest, majd kiment a teremből.
- Nagy voltál Ren! Én a felét se értettem amit mondtál, de a lényeg, hogy megvan a négyes. - ujjongot Ricsi, én pedig csak bólogattam... jó a négyes is, de én ennél jobb voltam. Mindegy is...az a múlté. Mostmár ilyen vagyok és kész.
~~~
Iskola után, Márk írt, hogy élem jön, ezért gyorsan felkaptam a fekete bőrkabátomat, majd kimentem az iskolából. Kint már ott volt Márk, távolabb pedig Dave, Zsolti, Ricsi, Macu, Virág, Kinga és Cortez. Mindenki gyanakodva nézte Márkot, főleg Cortez és Ricsi. Nem foglalkozva velük, mentem oda barátomhoz, majd hosszasan megöleltem, miközben beszívtam illatát...
- Na mi volt ma a suliban? - kérdezte miközben összekulcsolta a kezünket, és megindultunk.
- Kaptam egy négyest irodalomból, ami azért is meglepő, mivel alig tudtam valamit József Attiláról. De Kardos megadta a bátorító lökést. - mondtam, miközben elhagytuk a társaságot, majd még gyorsan hátrafordultam és elköszöntem a többiektől, Virágnak pedig mutattam, hogy majd hívom.
- Akkor örülök, nálam a szokás volt...kaptam egy matek egyest mert a tanár észrevette, hogy puskázok. Most komolyan! Ki érti a függvényeket? Mert én nem! Olyan hülyeség. - mesélte, miközben én elővettem a telefonom, mivel üzenetem jött.
Ismeretlen: Most komolyan? Még mindig vele? Ezzel a pipergőc Márkkal?
Mivel ismeretlen számról jött, így nem tudom ki írta. Ha még kilencedikben lennénk, félve tiltanám le, és rohannék oda valakihez, hogy; Úristen!! Valaki zaklat!
Csak, hogy mostmár megerősödtem, és egy ilyen üzenetet, pont leszarok.Reni: Nem hiszem, hogy az én életem, rád tartozna. Egy szívességet tegyél meg nekem. Kopj le, és ne írj mégegyszer. Az értékes perceimet nem fogom rád szentelni. Szóval...csá!
Ismeretlen: Te aztán kemény lettél az évek alatt.
KAMU SEDANG MEMBACA
Szjg másképp
Fiksi PenggemarRentai Renáta élete teljesen felfordul amikor szülei meghalnak. Elhagyja Magyarországot és maga mögött hagyja régi életét, egyben a volt barátját Cortezt is. Pár évvel később visszatér a régi iskolájába, és szembe kell néznie a múltjával.