Kettő

73 10 0
                                    

Immár három hónapja tartott He Xuan kálváriája, ahol egyre több időt töltött Qingxuannal. Rendszerint elkísérte őt és néhány barátját szórakozni.

Ma sem volt másképp. Qingxuan egymás után itta a röviditalokat. He Xuan mellette ült, fejét támasztva nézte.

-    He Xuan!

-    Hm?

-    Miért nem lehet szerelmes a te Fekete vized?!

-    Nem tudom. – feszült meg állkapcsa. – Szerintem azért mert az igaz szerelme halott.

-    Szomorú.

-    Az.

-    Mondd csak! Hol vannak a barátaid?

-    Nincsenek. Ha téged nem számollak. – csúszott ki száján. Qingxuan arca azonban nem ragyogott fel. Elszántság ült ki rá, alkohollal eláztatva.

-    Nem akarok a barátod lenni. – mondta halkan.

-    Miért ne.....

He Xuan nem tudta befejezni a mondatot. Ajkaira másik ajkak tapadtak, hajába Qingxuan beletúrt. Olyan hevesen támadta le, csókja ennek ellenére nem okozott sérülést.

Nem elégedett meg holmi szájrapuszizással. Nyelvével utat törve magának tovább folytatták a csókot. He Xuan ezekben a percekben nem gondolkodott olyanokon, hogy nem szerelmes Qingxuanba. A benne felrobbanó boldogságpatron pontosan elég volt, hogy csak pár másodpercig ne viszonozza, amit kap.

Testének reakciói tudatták vele, hogy most mit akar.

Felvitte lakására. Az édes terveket, felváltotta a rideg valóság. Qingxuan, ahogy vízszintesbe került, elaludt. Mellé feküdt, fejét támasztotta és bámulta. Fekete víz nem szerelmes a Szélmesterbe. De He Xuan szerelmes Qingxuanba? Eltűrt egy tincset arcából. Felhúzta a takarót. Qingxuan erre oldalra fordult és átölelte kezével, lábával. Mindenhogy. Ebből az ölelésből nem lehetett szabadulni. Elmosolyodott, nyomott egy csókot a másik homlokára, elaludtak.


***

Qiqivel forgott a szoba. Nagyon berúgott tegnap este, mert sajnálta magát. És mert bátorságot remélt az italtól. Most meg mindjárt belepusztul a másnapba. Végigtapogatta magát. Ruhában volt, de valami nem stimmelt. Hol van?

Nagy nehezen kinyitotta szemét. Fekete plafon bámult vissza rá. Biztos nem otthon van, nem is a barátainál. Felült az ágyon. Kereste a miérteket és a hogyanokat, de agya csak az este józanabbik felére emlékezett. Arca, mintha nem is létezett volna vagy külön élete lenne, ami nem kapcsolódik érzékeléséhez. Körülnézhetett volna, ha nem foglalja le a tény, hogy készül szomjan halni és egyre sürgetőbb szerezni egy kávét. Ránézett órájára. Még délelőtt volt. Kitakarózott. Kiült az ágy szélére és meglátta megmentőjét: egy pohár víz és egy levél fájdalomcsillapító. Gondolkodás nélkül bevette és ivott rá. A hideg végigfolyt torkán, új értelmet adva "a vizet a szomjazónak"-nak. Utolsó kortynál járt, mikor benyitott házi gazdája és ő félrenyelte a vizet.

Bárkire számított, csak pont rá nem. Mégis mit művelt tegnap este?! Ennyi, biztos vége, pedig még el sem kezdte!

-    Jó reggelt.

-    Neked is. – préselte ki két köhögés között.

-    Ilyen ijesztő vagyok? – mosolyogott. Qiqi ettől teljesen elolvadt. Ideges gyomra kioldott és fecsegni kezdett.

-    Inkább meglepő. A sok lehetőség közül, ami miatt nem otthon vagyok, az volt az utolsó, hogy nálad vagyok.

-    Miért, hol máshol lehetnél? – arcáról eltűnt a mosoly, vonásai mégis lágyak maradtak. Megvonta vállát.

-    Ébredtem már lakodalom utáni takarításon.

-    Azt hogy?

-    A videós később átküldte a felvételeket. Még beszédet is tartottam. – vigyorgott. Megérintette fogait. Megvoltak.

-    Baj van? – lépett közelebb He Xuan.

-    Csak nem érzem a fogaim... idegesítő. – nézett a semmibe, bosszankodva.

-    Mert a sima hétköznapokban érzed őket?

-    Igen. – hirtelen felnézett rá. Csak most vette észre mennyire közel van. – Teljesen véletlenül nincs itthon kávéd?

-    Teljesen véletlenül van.

-    Kaphatok egyet?

-    Kaphatsz. Előtte mosakodj meg. Fürdő, balra a második.

-    Ó. Kösz.

Engedelmesen kiment.
Miután elvégezte ügyes bajos dolgait, belenézett a tükörbe.

Nem volt vészes, amit látott, nyakán annál feltűnőbb nyom volt. Ahogy megérintette eszébe jutott, kitől kapta.
Nem tudta, hogy menjen ki ezután. Abban viszont biztos volt, hogy addig a lakást nem hagyja el, míg He Xuan nem ad választ.

A fürdő polcon megakadt a szeme az egyik ruhán. Az övé izzadt és koszos volt. Vajon mennyire lesz kiakadva, hogy a pólójában vagyok? – tűnődött.
Feltűzte haját, hogy nyakán lévő folt tisztán látszódjon. A fekete póló jól állt rajta. Sajátját bedobta a szennyesbe. Bármilyen választ kap, kapcsolatban maradnak. Ezt eldöntötte.
He Xuan visszakapja pólóját. Ha rossz választ ad, akkor is.

-    Remélem nem gond, hogy kölcsönvettem az egyik ruhádat...

-    Nem...gond. – fordult meg. Qiqi érezte, hogy valami megváltozott, de a kávé illata elterelte gondolatait. Leült a pulthoz.

-    Pontosan eltaláltad, hogy szeretem. Pedig nem könnyű a kedvemre tenni. – He Xuan nem szólt. – Van valami ennivalód? Most már nem fogok hányni.

-    Mit ennél? – nyelt egyet, majd a hűtőhöz fordult. Qiqi összeszedte valahonnan a bátorságát, letámasztotta fejét és úgy válaszolt.

-    Téged. – mosolygott.

Arany és zöldWhere stories live. Discover now