Három

71 7 2
                                    

He Xuan felé fordult fejével. Zavarban volt.

-    T-tessék?

-    Azt mondtam téged kérlek reggelire vagy ebédre... - ránézett órájára. – Ebédre.

-    Nem vagyok kaja.

-    Kár, akkor meleg zabkását kérek.

-    Megcsinálom neked.

-    Köszi.

Csendben maradt, míg a másik foglalatoskodott.
Csak az első lépés nehéz. Mondogatta magának. Persze, ha nem lenne ennyire szerelmes ebbe az emberbe, ez igaz is lenne. Csakhogy a bátorsága elszállt az előző beszélgetésnél, meg előtte a póló mizériával. A kávéja is elfogyott, így üres arccal forgatta bögréjét és gondolatai nyolc felé szaladtak. Nem hallotta He Xuan kérdését, csak arra eszmélt, hogy felemeli állát.
Veszélyesen közel voltak egymáshoz.

-    Kérsz még kávét?

-    ...gen.

-    Kész a reggelid.

-    Köszönöm. – kavargatta kanalával. He Xuan leült vele szemben. Nem volt előtte semmi. – Te nem eszel?

-    Most nem.

-    De nem zavar, hogy én eszem?

-    Nem.

-    Biztos? Nem halok bele, ha igent mondasz. Ehetek otthon is.

-    Csak egyél.

-    Rendben. – nem szólt többet, csak evett, ahogy mondták neki. – Ez is finom. Nyitott könyv vagyok neked.

-    Ettél, ittál. Minden rendben....?

-    Őőő. Igen. Miért?

-    Tegnap este....

-    Igen?

-    Nyomatékosan közölted velem szándékaid. – dőlt hátra székében.

Két szék távolság volt köztük, amiből behozott egyet, válaszként. He Xuan felhúzta szemöldökét.
Qiqi kicsit elszégyellte magát, hogy megint előbb cselekedett, mint megvárta volna mit akar kinyögni a másik.
Most szívesebben elköszönt volna, hogy itt abbahagyják a beszélgetést, és minden maradjon, ahogy volt. De érezte, hogy nemsokára ugyanilyen helyzetbe lennének, mert nem bír magával, és akkor essenek túl rajta most.
Lassan átült a He Xuan melletti székre. Bár a férfi hátradőlt, így is közel voltak.
A szék lapján támaszkodott, kicsit előrehajolt és mielőtt megkapja válaszát még egyszer megnézte magának. Ha többet nem engedi közel ez az utolsó lehetősége, ha meg igen, ez az első.

-    Mennyire volt egyértelmű? – nyalta meg ajkait. Látta, hogy He Xuan végignézi, ezért még rá is harapott az alsóra.

-    Kétséget kizáróan.

-    Ééés?

-    És azt gondolom.... Csörögsz.

Ránézett a kijelzőre. Ming Yi hívta. Kinyomta. Ekkor látta a rengeteg üzenetet. Mielőtt beleolvasott újra csörgött. Bocsánatot kért és felvette. Ming Yi beleordított a telefonba.

-    MÉGIS HOL A FASZBAN VAGY?! – eltartotta fülétől a telefont.

-    Láthatóan nem ott, ahol szerinted kellene...

-    BASZKI ÖREGEM! Szombat van!

-    Ó! – órájára nézett. – Húsz perc és ott vagyok. Cuccaim ott vannak?

-    Itt hát. Faszom...

-    Kösz, jövök eggyel.

-    Ja, ja.

Qiqi felugrott. Hátsó zsebébe süllyesztette telefonját. Majd mintha hirtelen eszébe jutott volna valami.
Hajából kihúzta a tollat, amivel feltűzte, megfogta He Xuan kezét és írni kezdett rá.

-    Sajnálom, de vár egy hatalmas buli, aminek főszereplője vagyok.

-    Mit csinálsz a kezemmel?

-    Ráírom hova kell jönnöd, alatta a számom. Felhívsz és beengedlek a színfalak mögé.

-    Miért nem írtad papírra? – emelte fel kezét és próbálta kibetűzni az írást.

-    A papírt elhagyod, a karodat csaknem.

-    Miért mennék el? – nézett rá. Qiqi mosolyra húzta ajkait.

-    Félbe maradt a beszélgetésünk. Utána beszélhetünk.

-    Hm.

Qiqi még kereste a kijáratot, taxit hívott és elviharzott.


***
He Xuan ugyanott ült. Csuklója bizsergett, ahol Qingxuan az előbb megfogta kezét.

A tegnap este után nem tudta mit akar. Mikor meglátta abban a ruhában. Aztán inkább nem akart belebonyolódni. Most meg el kell mennie, erre az akármilyen helyre. Időpont is ott volt. Nem igazán volt hozzá kedve.

Belépett a fürdőbe. Le akarta mosni a tintát bőréről. Ezt már egyszer végig csinálta. Kiélte bosszúját, és teljesen nyugodtan élte az utóbbi ezer évet.

A könyvet megírta, mert unatkozott. Ennyi.
Qingxuan dolgát már lezárta, Fekete Víz nem szerelmes a Szélmesterbe és He Xuan sem szerelmes Qingxuanba.

Beleakadt valamibe a lába. Felvette a földről. Ennyire színes ruhadarabja nem volt, csak az övé lehet.

Kinyitotta szemét, ahogy ráeszmélt mit művel. Lehet megőrült.
Mi más magyarázná, hogy a pólóját szagolgatja?!

Arany és zöldWhere stories live. Discover now