"Here it is," aniya sabay abot sa akin ng folder na hawak niya.
I quickly reached it from him and hug it.
"I'm sorry for the trouble, Pres, pero salamat na rin," I thanked him.
He nodded his head on me.
"It's nothing," he said.
Nagkibit na lamang ako ng aking balikat dahil sa sinabi niya.
"Okay. Sabi mo, eh," usal kong nakatingin pa rin sa kanya. "I'm going. Baka nasa room na Professor ko," paalam ko.
Muli siyang nagtango ng kanyang ulo sa akin.
Can't he just show me a different action aside from nodding his head?
"Go on," saad niya.
Napangiwi na lamang ako sa sinabi niya. Go on. He also said it earlier then he's also saying it now.
Umalis ako mula sa building ng Medical Department at dumiretso patungo sa may cafeteria. I was heading my way to our building when I saw my cousin shutting her brows at me while staring at me annoyingly.
Aba't, may ginawa na naman ba ako?
I made a face at her and continue walking. I noticed her leading her way from where I was. Lihim na lamang akong napamura sa loob ng isipan ko.
I was just walking as I cursed Eunice's name on my head when I felt her held my wrist so tight when got herself near me. Napaigik ako sa higpit ng hawak niya sa pulsuhan ko.
"What's wrong with you?!" she angrily hissed at me.
The hell?! Kasalan ko pa?!
I looked at her in disbelief.
"Are you seriously asking me that, Eunice, when you're the one who suddenly pulled my wrist?" I asked her. Maintaining the loudness of my voice.
Pabalang niyang binitawan ang pulsuhan ko at dinuro ako sa noo ko.
"What were you doing with Samuel, huh?!" tanong niyang ikinakunot ng noo ko.
Ano na naman ba ang iniisip niya? Ano, magri-report ulit siya kay tita Hilda tungkol dito? Desisyon din talaga ang isang 'to, eh.
Tinampal ko ang daliri niyang nasa noo ko pa.
"Ouch!" daing niya.
Tsk. Arte ng feeling maganda na 'to.
"What do you think?" I asked her instead.
I don't care what will she think. Hindi ko naman responsibilidad ang ipalam sa kanya ang bawat galaw ko. It's just that, she's not tita Hilda after all.
Nakita kong mag-usok ang ilong niya dahil sa tanong ko sa tanong niya rin.
"Ano'ng ibig mong sabihin, Poresa?! I'm telling you! Don't you dare seduce Samuel or I'll tell him that you're a daughter of a flirt!" inis na sigaw niya sa akin.
Why did she brought up my mother again?
"Can't you keep your mouth shut, Eunice? Bakit? Are you dating our club President?! Kung maka-asta ka parang girlfriend ka, eh," I told her.
Nangliit ang kanyang mga mata sa akin.
"Stop asking! It's not your business to think if Samuel and I are dating! But better make sure that you're not flirting with him! Dahil sinasabi ko sa'yo, Poresa..."
She pointed me.
Huh! Why would I date him? Grado ba siya? Eh, sa grades lang ako nakikipag-date, gaga.
YOU ARE READING
The Shattered Pieces
RomanceShattered life. Shattered soul. Shattered heart. Existing upon hardships, living despite unfaithful fate. Delving for acceptance is what Haite Forysthias Derillo's been asking. Stuck between her dream and her love, chained by a strangling fate. The...