Auz'un tohum simyası: Auz'un tohumunun kopyalanması ile yaradılış simyasının dizilimlerinin çoklanabilmesi, tüm canlıların bu çoklanmayla özden öze geçiş yaparak en kusursuz canlı haline getirilmesini sağlayan Edna'nın en güçlü simyasıdır. Bir damlası ile kusursuz bir yaşam alanı inşa edilebilen, tüm lanetler ve simyaların kırılmasında güçlü bir kalkan olarak kullanılabilen bir simyadır. Yaratılışın dört ustası tarafından Angoria'da yapılan sonra lanetlenerek kaybolmaya mahkûm edilmiş bir simyadır. Bu simya Elza tarafından tüm lanetlerinden arındırılıp en saf haline kavuşmuştur. Edna'nın zihni tarafından Elza'nın beden sıvısına eklenerek onun kutsal yolculuğunda destekçisi ve kalkanı olacaktır.
Esbula: Şekillerin simyacısı
Değneklerin Seremonisi Kalkanı: Kutsal suiya bilgelerinin sahip oldukları simya ile tılsımlı değnekleriyle yaptıkları, ile topraktan bir ordu oluşturan ve savaşma sanatı ola yanılsama rak bilinen bir seramoni.
Frank: Elza'nın büyük babası (babasının babası) Suiya bilgelerinin lideri.
Fağnula : Şekillerin diyarı. Edna'da olmayan varlığı sadece şekillerin simyacılarıyla bilinen bambaşka bir diyar ya da evren.
Gargalyallar: Kutsal Yugnera ormanın saklı ruhları yani bekçileridir. Yaratılışları kutsal bir yağmurla olmuştur. Yaprağa benzeyen zarımsı forma zahip topraktan meydana gelen canlılar. Temas ettiği şeylerin şeklini alabilirler. Keskin ve zehirli olan canlılardır.
Gargalyal Madeli: Garyalyal'lerin özlerini çalan onları esir eden lanetli gargalyal bilgelerince kurulmuş olan mabed.
Gargalyal Bilgeleri: Garyalyal'lerin özlerini çalan onları esir eden lanetli olan gargalyallerdir. Toprak altında gizlenmiş mabedlerde, topraktan oluşmuş büyük çekmecelerde yaşarlar. Hırsları gözlerini kör etmiş zalim bir topluluktur.
Heretis: Kutsal ölüm ağacı. Yaşam ve ölümün dengesi. İyilik ve kötülüğü özünde süzerek kutsal bir dengeye kavuşturan hayatın terazisi olan hassas bir varlık.
Heretis'in Flütü: Heretis'in dallarından oluşan, on beş delikli flüte benzeyen bir çalgı. Lanetleri kırıp yok edebilen, iyiliği özündeki simya ile güçlü kılan efsanevi bir çalgı. Kutsal kalkan yolculuğunda ve Heretis'in lanetinin kırılmasında gerekli olacak bir savaş aleti.
Lili: Wlaykras' ın olağanüstü dostu. Suhura çantasının gizli dünyasında yaşayan solucana benzeyen sihirli yolculuklarda ulaşım için kullanılan canlı.
Lykamarl: Okyanus tavuğu (öngörülemezliğin okyanuslarında olan) olarak bilinir. Okyanustaki oksijen parçaçıklarının parçalanması yoluyla tetiklenen bir simya ile oluşan mucizevi yaratıklardır. Oldukça renkli eklemli balığa benzeyen bir türdür.
Kaybolmuşlar kohlası: İkinci günlüğe kurulan kohlas. Bu kohlas tüm yolcuların özlerini çalarak ruhlarını içinde hapsetmiştir.
Kestnyle Boyutu: Bulut diyarı olarak da bilinen bu yer Kestnyle idi. Fağnula gibi burası da Edna'dan dışlanmış bir gerçekliktir. Günlüklerin yazgıcılarının gizlendiği diyardır.
Kutsal kalkan mührü: İkinci günlüğün lanetinde Elza'nın kayıp annesi tarafından gizlenmiş olan kutsal kalkan için gerekli olan efsanevi bir mühürdür.
Kyaptron: Suhura'ların efsanevi lideri, zamanın özünün hükümdarı
Mulagarlar: Öngörülemezliğin sonsuz okyanuslarındaki en temel yiyecek olan canlılar. Sıvıdaki parçacıkları gıdaya dönüştürüp kısa süre içinde okyanusa binlerce yavru bırakabilen canlılardır. Bu canlılar kocaman bir gül tomurunu benzer yaklaşık iki kg ağırlığıındadır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EDNA GÜNLÜKLERİ 2
FantasyZamanın çok ötesinde kaderin taşları ile tutsak kılınan efsanevi bir geçmiş anlatılır Edna dilinde. Bu geçmiş öngörülemezliğin küllerinde geleceğin mezarlığına dönmüştü. Tahmin edilemez gerçekliğe kırılan her bir kutsal yazıt ise zamanın kıvrımları...