Satu

14.6K 490 5
                                    

Semua orang mula menumpukan perhatian terhadap satu pasangan yang kelihatan aneh.Si isteri memakai baju pengantin,Si suami pula berbaju pilot.Nak buat shooting ke apa?

Tasnim menutup mukanya kerana dia malu.Rafiq yang memandangnya dari sisi tersengih mengejek.Beg hitam yang diseret oleh Rafiq dipandang Tasnim.Dia baru teringat akan sesuatu.Ya dia datang ke LTSAS(Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah) dengan sehelai sepinggang.

Tasnim menarik tangan Rafiq."Awak..Saya datang sini mana bawa baju..Nanti nak pakai baju apa dekat sana?" Soal Tasnim.

"Eh Eh..Tanya kita pula??Beli je lah dekat sana nanti..Sapa suruh tak bawa.."Balas Rafiq dengan nada mengejek.

Sedang mereka berbalas kata,Terdapat seorang pramugari menghampiri mereka.Rafiq terlihat susuk tubuh yang mengenakan sepersalinan pramugari datang kearah mereka.

"Aydan..."Meleret sahaja panggilan wanita itu.Mereka berdua kelihatan seolah-olah mengesel macam kucing parsi.Ini menaikkan api cemburu Tasnim.

"Latisya..Kau ada flight ke hari ni?Bukan kau cuti ke?" Soal Rafiq berbasa-basi.

"No..I kena ganti kawan I..Dia admitted semalam..Denggi katanya." Balas Latisya dengan nada yang sengaja di lembutkan.Ini tak boleh jadi!Tasnim menarik tangan suaminya.

"B,Cha nak beli coklat..Jomlahh.."Ajak Tasnim dengan nada suara mengada.Amik kau!Kau ingat kau je boleh nak bergesel dengan dia!Dei ini Tasnim Andrisya!Pantang kalah!

Tasnim menarik Rafiq agar dia berlalu dari situ.Mereka berdua ke sebuah kedai yang menjual coklat anekapelbagai.Ini menarik perhatian Tasnim meskipun dia bukan seorang hantu coklat.

Sekotak Ferrero Roche dicapai dan terus dibayar.Baru sahaja dia ingin mengambil beg duitnya,Rafiq telah membayarnya terlebih dahulu.

Tasnim tersengih aendirian sebelum ditegur oleh Rafiq."I'm the one who paid it just now.So this will be mine.You're prohibit to eat this" Ujar Rafiq seraya nenyium pipi Tasnim.Tasnim malu!

Tasnim menarik Rafiq."You,Fly pukul berapa?" Soal Tasnim terhadap Rafiq.

"Emm..Around pukul 12 tengah hari nanti.By the way..Stop calling me you or what so ever.Call me just like now ok" Kata Rafiq.

Tasnim pelik..Aku panghil dia apa tadi?

eh jap!!Aku panggil dia B? Like seriously?!

"Jomlah get ready..Kita dah nak fly ni"

Hey Mr.Pilot I Love You!Where stories live. Discover now