Tasnim melangkah masuk kedalam sebuah penthouse yang sangat indah.Itulah hadiah perkahwinan dari kedua ibubapa mertuanya.Badan yang lemah terjelopok keatas sofa cleopatra berwarna hitam yang amat cantik.
Tudung yang dipakai tidak dibuang.Rafiq yang baru sahaja masuk kedalam rumah itu duduk diatas kerusi yang sama dengan kerusi yang diduduki oleh Tasnim.
"Cha,Urut jap.."Pinta Rafiq.Tasnim bangun dari pembaringannya dan terus mengurut perlahan bahu Rafiq
Beberapa minit kendian,Rafiq terlena dalam kedudukan duduk.
Tasnim membaringkan Rafiq lalu pergi kedapur dan mencari apa yang boleh dimasak.
"Ha..ha.Hampa..Tak da apa nak masak...Kosong saja." Tasnim melangkah semula ke hadapan dan menekan punat tv menghidupkannya.
Siaran HBO menjadi pilihan hati.Kebetulan pula,ia menayangkan cerita titanic.
Kini ia menayangkan bahagian dimana Rose dan Jack berjanji 'You jump,I jump.' Senyuman kecil terukir.Romantiknya!
Suaminya terjaga kerana bunyi bising yang datang dari Tv."Cha..Bising sangat ni.." Dengus Rafiq.Tasnim berasa yang dia menggangu tidur suaminya jadi dia menutup terus tv itu dan meneroka segenap penthouse yang kini didiami olehnya.
Langkahnya terkunci di hadapan sebuah bilik yang diletakkan plat emas yang berukir,P I L O T
Tasnim melangkah masuk kedalam bilik tersebut.Alangkah terkejutnya dia dengan keadaan bilik yang amatlah teratur itu.Ruang studi,Gambar kenangan.
Matanya tertancap pada enam bingkai gambar yang mengandungi koleksi-koleksi Epaulette.Daripada satu bar putih hinggalah tiga golden bar.
"Done,Checking out my things?" Soal Rafiq yang bersandar di tepi pintu.
Tasnim mengangguk seraya tersengih.
"B,Fleet berapa sekarang?"Soal Tasnim kepada suaminya itu.
"747.And this is the last flight with fleet 747.."Jawab Rafiq dengan senyumannya.
"No wonder..Just now I was in The Queen Of Sky..Jumbo jet B747"Gumam Tasnim perlahan.Rafiq yang mendengar gumam Tasnim menjadi aneh.Bagaimana seorang cikgu Seni tahu tentang Aviation world..?
"Macam mana Cha..bo---"Kata-kata Rafiq dipotong oleh Tasnim.
"B,Under Fireflykan..Kenal tak Thaqif Hidayat? A pilot from AirAsia..Age 25 like me." Soal Tasnim lagi.
"Mestilah kenal...Dia pilot yang bertuah sebab even baru fleet 777 dia dapat pergi LAX.Jadi..Popularlah dia antara kalangan pilot AirAsia."Ujar Rafiq padat.Jelas terpancar kecemburuan di wajahnya.
"Alah..Dia baru je nak ambil Exam for fleet 747..B pulak nak ambil exam for fleet 737..Soon to be captain.."Balas Tasnim lagi.Dia pusing sekeliling bilik itu.
"How did..She know.."Soal Rafiq pada dirinya.Dia mula berasa aneh.Profesion mereka berdua sangatlah jauh berbeza.Profesion Rafiq di langit,Profesion Tasnim pula di sekolah..Apa ni...
Tasnim membaca Quote yang ditulis oleh Rafiq di satu ruang kosong di bilik itu.
"FLYING IS MY PASSION AND I'M BORN TO BE AN AVIATOR"Siapa sangka tangan yang mengendalikan sebuah pesawat besar boleh menghasilkan satu mural tulisan yang cantik.Kalau tambah hiasan lagi mesti cantik.
Tasnim tersengih.Rafiq yang masih cuba merungkaikan misteri berkenaan isterinya itu berpaling.Wajah masam dipamerkan.
"B..Jangan duk buat muka pelik macam tu.. I know about all of these because AVIATION IS MY PASSION AND I'M BORN TO BE AN ART TEACHER." Tasnim mengusik Rafiq.
"Lagi satu..Takkan la B tak perasan..Thaqif Hidayat..Tasnim Andrisya...Muka dia pun ada iras-iras Cha sikit..He's my twin."Kata Tasnim sambil tergelak kecil.
---
Mereka berdua keluar dari bilik itu dan masuk kedalam sebuah lagi bilik kosong.
"Make this room as your studio or working room.B tak nak Cha bawa masuk kerja dari sekolah masuk bilik kita."Tasnim mengganguk.Kotak-kotak berwarna koko juga tersedia didalam bilik itu.
"Barang siapa dalam kotak tu.."Soal Tasnim kepada suaminya.
"Barang Cha..B suruh Pak Yusuf bawa ke sini.."Tasnim mengganguk.Kotak-kotak itu dibuka.
Kanvas,Cat minyak,Cat air,Cat poster,berus-berus dan berbagai barang lagi yang dibawa keluar oleh Tasnim.
"Cha suka Catan?"Tasnim mengganguk mengiyakan pertanyaan suaminya.
"Ala..Akrilik dah habis...B..Jom kita keluar nak pergi beli barang seni kejap."Rafiq mengganguk.Mereka berdua tukar pakaian mereka kepada yang lebih kasual.
Rafiq mencapai kunci Nissan Fairlady miliknya dan mereka berdua terus meninggalkan penthouse tersebut.
Didalam kereta mereka berdua berbual-bual kosong sambil Tasnim menunjukkan arah ke kedai yang dituju.
"B..Memang kaya kan..Gaji dari kerja pilot..Hasil saham dari Syarikat papa.Duit hasil jualan your coffee cafe 'A cup' and pelaburan dalam syarikat mama yang sentiasa untung.." Tasnim menyenaraikan segala jenis income Rafiq..Memang kaya betul suaminya seorang itu.
Kalau dikira aset keluarga memang..wah..
Mama dan papanya memilik syarikat berasingan iaitu syarikat kecantikan dan perkapalan.Kak longnya,Tengku Raihan Aysa merupakan seorang pemilik butik dan spa.
Rafiq pula seorang pilot dan adik bongsu mereka iaitu Tengku Rifqi Aydil pula seorang Neurologist.. Memang sungguh kaya.Al-maklumlah..Keluarga suaminya itu mempunyai bau-bau bacing dengan kerabat diraja..
Dia pula hanya anak kepada Pengarah Negeri bagi Tentera Udara Dalam Malaysia dan Pensyarah Seni di sebuah Universiti..Kedua-duanya sudah bersara.
Dia seorang guru dan kembar lelakinya pula seorang pilot.Tasnim menyuruh Rafiq memarkir kereta apabila sudah berada di kedai yang ditujunya.
"Thah's Art house and food..."Rafiq membaca papan tanda kedai itu.
Tasnim melangkah masuk kedalam kedai itu dan menyapa beberapa orang pekerja.Kedai yang berkonsep sebelah bahagian jualan barang seni dan sebelah lagi bistro mini yang menyediakan makanan halal.
"Selamat datang ..Ada apa-apa yang akak boleh bantu?"Soal seorang wanita bertudung hitam labuh,Berbaju jubah hitam kosong yang longgar dan memakai nametag bernama Adawiyah.Dia merupakan pengurus premis ini.
"Adawiyah..Set Akrilik saya dah habis..Tolong ambil satu..Nanti akak claim back dengan sapa-sapa..I'm kinda short of money right now..I need to get prepared for tommorow PNP. "Pinta Tasnim tanpa menghiraukan suaminya yang kekeliruan ketika itu.
Adawiyah melangkah kearah sebuah kaunter dan mengambil satu set akrilik.Dia melangkah semula ke Tasnim dan suaminya.Set akrilik iti kini berpindah tangan dan kebetulan juga ketika itu seorang yang berpakaian uniform lengkap pilot masuk kedalam kedai tersebut.
"Thaqif Hidayat!!Susahnya nak jumpa dengan adik kembar saya seorang ni!By the way..Tolong bayarkan akak punya set akrilik.Akak tengah jaga bajet."
Ujar Tasnim sambil menumbuk perlahan perut adiknya yang memiliki ketinggian lebih kurang 175 cm.Dikurniakan dengan wajah yang seakan-akan wajah Kim Soohyun tetapi versi sedikit kemelayuan membuatkan dia menjadi seorang yang amat dikenali di kalangan perempuan."Abang.."Sapa Adawiyah seraya menyalami lelaki itu.Itulah isterinya. Nur Maryam Adawiyah binti Aspari.Seorang wanita berumur 26 tahun.Tua setahun dari suaminya.Berdarah kacukan Arab-Melayu-Brunei menjadikan dia srorang wanita yang cantik lagi sempurna imannya..In Sha Allah..
Thaqif memeluk erat bahu isterinya.Rafiq memerhatikan suasana ini.
"You're so secretive.."
YOU ARE READING
Hey Mr.Pilot I Love You!
RomanceDia si Pilot yang berkarisma.Tengku Rafiq Aydan. Dia pula si Guru yang berkaliber.Tasnim Andrisya. Di jodohkan bersama.Cuba hidup bersama.Si gadis cuba menerimanya.Tetapi si lelaki pula tidak cuba menerima segalanya. Ditambah pula pertunangan rahsia...