Tasnim menoleh ke arah kanannya.Terlihat adegan mesra adik kembarnya serta kak adaw yang membuatkan dia hampir sahaja naik juling.
"Oit, Adik tersayang..Please note me when you're gonna have some quality time with your precious wife so that tak adalah free show depan ni" Tasnim menutup televisyen lalu dia terus bergerak masuk kedalam biliknya meninggalkan merpati dua sejoli itu.
Tasnim berbaring diatas katil.Segala gajet yang dibawa diabaikan.Fikirannya melayanv teringat akan seseorang
Oh my. Please. Bukan si Pilot tu tapi..
OK mengaku. Si pilot terlintas difikiran pulak.
'Aku yang bersalah ka selama ni?'
'Kenapa mesti aku yang terima segala sakit ni.'
'Tapi..Adrina..Dia pun tak tahu apa-apa.'
'Ya Allah..sakitnya terasa dihati..sakit'
Tasnim bermonolog.Matdipejam cuba menelan segala kepahitan yang cuba dihadamnya.
Dia, lelaki yang berjaya menjentik tangkai hati Tasnim yang sekian lama tertutup itu.
Tapi kenapa dia kena rasa semua ni.
Telefon bimbitnya berdering. Tasnim dengan segera mencapai telefon bimbit tersebut dan membaca mesej tersebut.
Mr. Pilot
▶Sleep tight.
▶Good night.
▶Muah muah♥Tasnim berdiri dan menghadap ke cermin yang berada di dalam bilik tersebut.
Sakit hati. Itu yang dia rasakan sekarang.
Telefon bimbit dilemparkan ke dinding.Tasnim jatuh duduk, mengenangkan sakit yang dia rasai.
'Aku dah gila mungkin'
'Aku ada Allah untuk mengadu. Kenapa perlu aku duduk merintih macam sekarang'
Tasnim bergerak masuk ke dalam bilil air lalu dia mengambil wuduk.
Tasnim sujud dengan airmatanya yang tidak berhenti bergenang.Dia mengadu kesemua ya kepada Allah.Akhirnya dia terlena di atas sejadah tersebut.
--
"Kau dah selesaikan semua dokumen untuk transfer ke belum?" Soal Huzair. Huzair si guru Kimia yang bersama-sama menuntut di IPSAH dulu.
Huzair memang hensem haha!
Tasnim tergelak sendiri dengan apa yamg dipikirnya.
"Dah kenapa cik kak?"
Huzair tersengih apabila melihatkan raut wajah Tasnim yang tergelak sendiri.
Don't worry folks. Tasnim tu dah macam adik kandung haaa..
"Tak lagi la weh. Busy busy. Apa kata kau tolong, boleh dak abe hensem?" Tanya Tasnim penuh berharap.
"Keja mau jalan sendiri kak. Tangan ada loh" Balas Huzair.
Tasnim mencebik tanda tidak puas hati.
"Wei Nim, kau ingat tak Aidil?" Huzair merenung Tasnim.
"Aidil Jepun?"
"Bukanlah ngok. Aidil Scandal kau tu!"
"Ooo..Aidil Azali yang dari IPSAH tu"
"Haa..dialah"
YOU ARE READING
Hey Mr.Pilot I Love You!
RomanceDia si Pilot yang berkarisma.Tengku Rafiq Aydan. Dia pula si Guru yang berkaliber.Tasnim Andrisya. Di jodohkan bersama.Cuba hidup bersama.Si gadis cuba menerimanya.Tetapi si lelaki pula tidak cuba menerima segalanya. Ditambah pula pertunangan rahsia...