PROLOGUE

3K 106 3
                                    

PLEASE READ THE DESCRIPTION BEFORE PROCEED TO READ THIS STORY.

Buku ini mengisahkan tentang watak yang mempunyai kisah silam yang dipenuhi dosa. This book will tell you about the characters who has sinned and change for the better.

Everyone sin. Everyone can change.

Cliche storyline
May  be a bit toxic on some perspectives.

If ada tersama dengan mana-mana buku atau story sesiapa, it's a coincidence! Because ini adalah imaginasi saya. Jadi kalau ada elemen tersama, tell me!

Not for those who cannot tolerate typo, grammar errors and cliche story

❗❗❗❗❗

7 Years ago

"Apa you cakap ni Rya?" Ukasyaf bertanya keliru. Dia tidak faham apa yang cuba disampaikan oleh gadis dihadapannya itu.

"You tak faham? I nak break," Nayla Aryana berkata tanpa riak. Wajahnya expresionless.

"Rya. Jangan bergurau dengan I.  I tak suka," Ukasyaf berkata serius. Nayla hela nafas annoyed.  Dia pandang Ukasyaf dengan wajah serius.

"I nampak macam main-main ke? Tak. I nak break dengan you. I tak rasa kita boleh pergi jauh," Nayla berkata lagi. Lansung tiada riak bersalah di wajahnya ketika itu.

"No. You mesti bergurau dengan I. Kita dah janji nak kahwin Rya. You cakap you nak kahwin dengan I," Ukasyaf kelihatan terdesak.  Tangan Nayla Aryana cuba digapai. Namun gadis yang selalu menyambut tangannya itu kini hanya melemparkan pandangan kosong ke arahnya.

"I dah bagitahu I akan bertanggungjawab Rya. Please jangan macam ni," Nayla Aryana kelihatan berserabut.

"Sudahlah Kasyaf! I cakap I nak break, you faham tak?! I tak boleh terima you! I tak rasa kita boleh pergi jauh," Nayla Aryana mula meledak marah. Ukasyaf pula kelihatan terkesima. Seperti masih tidak dapat menerima kenyataan bahawa gadis yang amat dicintainya itu dengan mudah membuangnya.

"You tahu I cintakan you Rya," suara Ukasyaf mula bergetar.

"You dengan I tak setaraf Kasyaf. You sedar tak?" 

Kata kata sinis itu menusuk tajam ke dalam hati Ukasyaf. Ukasyaf sedar akan kenyataan itu. Dia tahu dunia dan darjat keluarga Nayla sangat jauh dibandingkan dengan dirinya yang serba sederhana itu. Tapi sepanjang bercinta, tidak pernah sekalipun Nayla menyebut tentang hal itu. Malah selama ini, Nayla sering sahaja kelihatan gembira dengannya.

"I tak rasa I akan bahagia dengan you lepas kita kahwin. I dah setuju untuk terima Furqan. Papa dengan mama I pun setuju,"

Kali ini mata Ukasyaf memandang Nayla Aryana dengan pandangan tajam. Matanya berkaca. Nayla pula lansung tidak tunjukkan sebarang simpati.

"Do you ever love me Rya?"

Bergetar suara Ukasyaf bertanya. Dia takut untuk mendengar jawapan gadis di hadapannya itu. Ketika itu hatinya sudah hancur, jikalau jawapan Nayla Aryana sebaliknya daripada apa yang diharapkan, Ukasyaf yakin hatinya akan lebur dan lesap.

"You fikirlah sendiri,"

Dengan itu Nayla Aryana terus meninggalkan Ukasyaf dengan hati yang penuh luka dan kesedihan.

JANGAN LUPA VOTE & COMMENT

Hate Love Series
anissyaaa




HATE LOVE Where stories live. Discover now