A róla elnevezett „lóugrásban" lép: vízszintesen jobbra vagy balra két mezőt, majd függőlegesen fel vagy le egyet (vagy fordítva: függőlegesen fel vagy le kettőt és vízszintesen jobbra vagy balra egyet). Mivel a huszárnak nincs konkrét menetiránya, csak kiindulási és érkezési mezője (azaz nem „halad", hanem ugrik), nincs értelme „útjában álló bábról" beszélni. A huszár lépéslehetőségeit egyedül az korlátozza, ha a tábla szélén vagy a sarokban áll, illetve ha saját figurák állnak az érkezési mezején. Sarokmezőről a huszár üres táblán is mindössze két helyre léphet, a centrumban nyolcra, ahogyan az a diagramról is leolvasható. Mozgása sajátosságából adódóan a huszárlépés kiindulási és érkezési mezeje mindig ellentétes színű. Ebből következik, hogy az indulási mezővel azonos színű mezőre mindig csak páros, ellenkező színű mezőre csakis páratlan számú lépésben juthat el. Ahhoz, hogy a huszár a kiindulópontjához képest vele szomszédos mezőre kerüljön, bonyolult manővereket kell megtennie több lépésben.
A játék elején mindkét fél két-két huszárral rendelkezik, amelyek világos esetében a b1-es és g1-es, sötétnél a b8-as és g8-as mezőkön állnak. Önmagában két huszár nem tudja bemattolni a királyt, de a saját királya segítségével beadható a matt, feltéve, hogy az ellenfélnek még van legalább egy gyalogja, amelyikkel mozoghat. A huszár értékét általában három gyaloggal egyenértékűnek számítják, ebből következik, hogy egyenlő a futóval, de tényleges értéküket a gyalogszerkezet és az állás egyéb sajátosságai határozzák meg.
Szóval ki kellet deríteni, hogy ki a másik csapat huszára. És én Ivettre gyanakodtam. Az ok egyszerű. Ő rejtette a szekrényembe a jelmezemet eláruló dolgot. Plusz Ivett Krissz bátya, ami még jobban árulkodott, de ugye Krissz nem lehetett Huszár.
De akkor az elejétől. Az egész úgy történt, hogy épp mentem volna a szekrényemhez, amikor is a folyosóra érve láttam, hogy Ivett ott áll előtte. Szóltam volna először, de aztán jobbnak tűnt hallgatni, és kicsit vissza sompolyogni és láttam, hogy a feltöri a szekrényemet (?). Honnan van meg neki a kódom?
Igazából ezt nem hagyhattam szó nélkül, és elindultam felé amikor láttam, hogy egy dobozt csúsztat be.
-Ivett- szóltam oda.
Nem figyelt rám, csak becsapta az ajtót, és eliszkolt. Nem tudtam merre keresni, de tudtam, hogy Edina közelében ott lesz, így hát oda mentem. A szőkeség ott vinnyogott, hogy mije fáj a múltkori óta.
-Sziasztok- köszöntem illedelmesen. -Ivett beszélhetnénk négy szemközt?- intéztem a szavaimat a lánynak.
-Mit makogsz?- szólt közbe Edina.
-Nem hozzád beszéltem- feleltem egyszerűen.- De ha Ivett a neved....
-Ah, még hangja is van az egérnek. Én a történtek után nem nagyon szólalnék meg- mosolyog rám gúnyosan.
-Tudod a te helyedben én is meghúznám magam. Érdekes mód valaki lelökött, és szerintem itt van a közvetlen baráti körödben ez a valaki- feleltem, és mélyen a szemébe néztem. - Meg amúgy is én amit tudtam elvesztettem, te tanulj ebből.
-Te kis....
-Nyugi Dina- tette kezét a karjára Ivett.- Beszélek vele- állt fel a lány.
Kicsit arrébb mentünk és elkezdtem a monológom.
-Ha az egész szituáció egy sakkjátszma, akkor te mi lennél a táblán. Szerintem te egy huszár lennél.
-Lehet az lennék lehet nem- vont vállat. -De ha egyet megtaláltál, ki lehet a másik?
Ott hagyott se szó se beszéd, és teljesen tanácstalan voltam.
***
Őszi szünet. Azt hiszem ez idő alatt kutakodtam. Minden Bavardos üzenetet átolvastam, és próbáltam értelmezni.
Az elején azt akarta, hogy én és Cortez együtt legyünk, aztán meggondolta magát. Miért? Az hogy ki lökte le Dinát, meg van. Maga Ivett. Az merült fel bennem míg gondolkoztam, hogy Ivett is kezelhette az instát, mert voltak Bavardnak igen nőies megszólalásai, de ő akkor ki lehetett? De kezdjük ott, mik is voltak a nevek? De azt leszögeztem magamban, hogy Ivett nem lehet Bavard mert nem elég okos hozzá. De akkor ki lehet az? Arnoldos dolog több sebből vérzik, és a Karcsis felvetést is meg lehet cáfolni. De akkor ki?!
Madách szavait idézve:
,,Végzet, szabadság egymást üldözi,
S hiányzik az összhangzó értelem."A legjobb az lenne ha valakivel beszélnék, és lenne nálam is értelem. De kivel. Az osztály kizárva, mert ők is keresik az értelemet. Valaki aki okos, és értelmes...
És ahogy erre jutottam megcsörrent a telefonom.
ESTÁS LEYENDO
Sakkban tartva /szjg ff/
FanficEgy insta oldal, egy történet, egy privát üzenet és az életed felfordul. De miért kezdődött el ez az egész? Miért kellett ezt tennie Bavardnak. Talán elege van, hogy sokan szerencsétlenkednek, vagy nem szereti a titkokat. Esetleg az is a pakliban va...