-A király a játék legfontosabb bábja, hiszen az egész játék a bemattolására irányul. Bármely irányban (vízszintesen, függőlegesen, átlósan) léphet, de csak egy mezőt, vagyis csak a közvetlen szomszédos mezőre . Két király nem állhat közvetlen egymás mellett, mert akkor mindkettő sakkban lenne, az előző lépésben tehát az egyik királlyal sakkba léptünk, ami szabálytalan lépésnek számít.A király mozgását korlátozza, hogy sakkba nem léphet, azaz nem állhat olyan mezőre, amelyen ki lehetne ütni. Azért csak „lehetne", mert a szabályok szerint a király nem üthető. Ha mégis megtámadják, akkor a című szakaszban ismertetett háromféle mód valamelyikével meg kell szüntetni a támadást. Amennyiben az ott leírtak közül egyiket sem lehet végrehajtani, de a király ütésben van, akkor a király mattot kapott.A mi királyunk maga Cortez volt a másik király meg maga Bavard.- foglaltam össze röviden és tömören a garázsban lévő Kingának, Zsoltinak, Dave-nek, Ricsinek, Virágnak és Kingának.
-Ren értem én ezt, de minek a sakktábla?- nézett az előttem lévő táblára, amire felállítottam a bábukat.
-Azért mert ezzel tudjuk a legjobban szemléltetni, hogy Bavard mit akar- és sakkba állítottam a fekete királyt.- A király Cortez- emeltem fel.
-Nem azt mondtátok reggel, hogy nem Cortezt szereti?- kérdezte Dave.
-Igen- biccentettem. -De ha Cortezt látszólagosan úgy tudja sakkba tenni, ha a vezér náluk van- emeltem fel a fekete bábut, amit a leszedett feketékhez tettem.
-Miért pont a vezér?- kérdezte Zsolti, és leguggolt mellém.
-A vezért angolul úgy mondjuk hogy queen- felelte Cortez.- Azaz királynő.
-És a vezér bármerre léphet. Előre is és hátra is.
-Most ugye nem arra céloztok, hogy a vezér Renáta?
-De pontosan - bólintott Cortez.- Reni bármerre léphet. Ha leütik nincs vége a játékuknak, mert ha a gyalog bemegy a célba úgy hogy nem ütik le, akkor vissza tudjuk váltani queen-é.
-És most mit akartok demonstrálni ezzel?- elemezte a helyzetet Kinga.
-Hogy azt az érzést kell keltenünk, hogy náluk van a királynő- vettem vissza a szót, és úgy állítottam fel a helyzetet, hogy a vezér fent van a táblán, de a király sakkban van.
-Most arra akartok utalni, hogy azt kell mutatnunk, hogy náluk van a vezér....-kezdte Dave.
-De egy gyalog begyalogol a végébe- fejezte be Kinga.- És erre a legjobb ember nem más mint maga....
-Virág- szóltam én is közbe.
-Virág?- hallottam több felmorajlást, még magától a lánytól is.
-Igen- bólogattam. -És mottónk az egészből Madáchtól lesz.
-Miért pont valami Kardosos cucc?- morogta Dave.
-Mert Mondottam, ember: küzdj és bízva bízzál- mosolyogtam rájuk.
-Renáta valamit elhallgattok- szólalt meg Kinga, miközben mellém guggolt. -Van tipped ki Bavard?
-Eddig csak egy ötletem van, de azt még magam se akarom elhinni.
-Mondjad- sürgetett.
-Arnoldra tippelünk- vágott közbe Cortez.- Sakk, meg a Kazincys idézet.
-Miféle Kazinczys idézet?- kapta fel a fejét nagyjából mindenki.
-Kaptam egy üzenetet a Tövisek és Virágokból- feleltem egyszerűen.
-Szerintem teljesen tévúton vagyunk- szólalt meg Kinga. -De ha ti erre gondoltok- vont vállat.
-Kit gyanúsítasz?- emelt elé egy nagyítót (?) Zsolti.
-Hát ki az aki folyamatosan látja Renit, ki az aki ilyen kis okoska, ki az akire illenek a reggeli sorok?
-Potter- ordította be Dave.
-Ő nem lehet- rázta a fejét Cortez. - Tegnap mondta, hogy ő csak beépített ember.
-Én nem vetném el, de ha úgy gondoljátok- vonta meg a vállát a lány.
Nem nagyon akartam elhinni amit mond, mert Karcsi nem olyan. Így hát a telefonomért nyúltam hogy valami bizonyítékot keressek ellene, de teljesen más fogadott. Egy visszaszámláló indult el rajta.Azt mutatta, hogy már csak 20 nap.
Annyira megijedtem, hogy mi lesz az. 20 nap miből? Ez mit jelent?
-Szerintem köztünk van Bavard- mondtam fennhangon.- Egy olyan ember, akit jónak néztetek vagy csak a beadandókhoz...
-Reni mit művelsz?- suttogott a fülembe Cortez.
-Azt ami mindenkinek a legjobb- mondtam hangosan.- Én vagyok Bavard. Én csinálom ezt az egészet- kezdtem el, és tudtam hogy a többiek se hiszik el amit mondok.-Tudom most furán jön ki, de higgyétek ezt.
-Mér?- nézett felém Ricsi.
-Mert beépülök, és addig ti külön tudtok nyomozni.
-Ezzel mit akarsz elérni Renáta?
-Azt hogy csak nekem legyen bajom- mondtam ki egyszerűen.- Valami elindult, valami 10 napon belül eljön, és nem fog várni.
-Akkor mondom a tervet- csapta össze a kezét Kinga.
YOU ARE READING
Sakkban tartva /szjg ff/
FanfictionEgy insta oldal, egy történet, egy privát üzenet és az életed felfordul. De miért kezdődött el ez az egész? Miért kellett ezt tennie Bavardnak. Talán elege van, hogy sokan szerencsétlenkednek, vagy nem szereti a titkokat. Esetleg az is a pakliban va...