Vezér

312 15 2
                                    

A figura perzsa neve „tanácsadó"-t jelent. A vezér mozgása olyan, mintha egyesítettünk volna egy futót egy bástyával, azaz egyenesen vagy átlósan bármely irányban, bármennyi mezőt léphet, mindaddig, amíg a tábla széléhez nem ér, vagy egy másik figura nem kerül az útjába (ha ez ellenséges figura, kiütheti, ha saját báb, meg kell állnia egy mezővel előtte). E szabály egyébként a huszár kivételével minden figurára igaz. Tág mozgáslehetőségéből adódóan a vezér a sakkjáték legerősebb figurája.

És hát a telefonomon Arnold neve villogott. Idegesen oda nyúltam, és óvatosan felvettem.

-Hello- szóltam bele idegesen.

-Szia Reni. Csak szólni akartam, hogy sajnos nem tudok haza menni most az őszi szünetben.

-Igeen- akadt el a hangom. -MI történt?

- Csak közbe jött egy sulis projekt. Itt és ahhoz sajnos itt kell maradnom.

-Oh, de kár- mondtam és próbáltam mutatni, hogy nem remeg a hangom.

-De majd haza megyek a téli szünetben. Remélem tudunk majd valamit csinálni- mondta igen jókedvűen.

-Ahaaaa- mondtam. -Majd elmegyünk a vásárba, meg ilyenek.

-Minden rendben?

-Igen, igen. Csak van itt egy kicsi probléma. Tudod a suli soha se egy egyszerű eset, és az osztály belhézik. És most azon izgulok, hogy valamelyik ne kapjon nagyobb büntetést.

-Ez a valamelyik Antai-Kelemen?- váltott gúnyos hangszínre.

-Nem, nem . Cortez nincs benne. De nekem mennem kell.

-Rendben majd beszélünk. Szia.

-Szia- és gyorsan letettem.

Elkezdtem fel-alá járkálni és hát pánikolni. Nem Arnold volt, akit a legjobban meggyanúsítottak, mert nem fog haza jönni. De mi van, ha így akar átverni.Egyből Justine-t hívtam fel, hogy tőle is megtudjam mi az igazság. Persze nem így támadtam le, hanem szépen lassan és megfontoltan. És hát igazolta Arnoldot.

Automatikusan a csoportba írtam, hogy SOS, de senki se látta. Elkezdtem zaklatni Virágot, Kingát és Ricsit, de egyiket se kapcsolta. Mindegyiken az szólalt meg, hogy a telefon nem kapcsolható. Így az utolsó láncszem Cortez volt, de nála se volt semmi.Úgy voltam hogy megpróbálom a másik számát, de nem volt a névjegyzékben. Nem volt ott Cortez neve kétszer, hanem csak egyszer.

Egyből lerohanta és a már fejből tudott számot betárcsáztam a vonalasba. A második csengése felvette, és én megnyugodtam.

-Hallo- szólt bele.

-Szia, én vagyok Reni.

-Oh szia, már készülök a Haloweenre.

-Nem Arnold az. Nem tudom mit csináltak a telefonommal, de nem tudtam senkit se keresni. Egyszerűen káó volt. 

-Nem lehet hogy hazudott? Vagy csak....

-Felhívtam Justine-t, és igazolta Arnoldot. Cortez parázok. Én ezt nem csinálom. Lebetegedtem, nem megyek. Félek- és végleg elbőgtem magam.

-Reni, kérlek szedd össze magad. Nem lesz semmi baj.

-Te könnyen beszélsz. Nem a te életedről van szó.Én, te jó ég....

-Renáta nem omolhatsz össze- hallottam meg Kinga szavait.-Te vagy a vezér, a legerősebb játékos. Nem dobhatnak ki már most.

-Te hogy kerülsz oda?

-Hoztam a rohadt maszkodat.

-Jaaa, a fantom maszk.

-Igen-igen. Szóval embereld meg magad, mert ha egyből leütik a vezért akkor basztuk.

-Rendben- mondtam, és megtöröltem a szemem- és letettem.

A tükör elé léptem és megláttam a lefolyt spirált, amit le akartam mosni de aztán hagytam. Még jobban kiemeltem feketével a részeket, és csillámot tettem hozzá. Új réteget kenem fel és vörös rúzst kentem a számra. Bele bújtam a ruhámba, magamra rögzítettem a nyomkövetőt, és a sakktábla elé léptem. Minden bábút felpakoltam és tudtam hogy el kell indítanom a játékot, így egyet léptem a bal középső gyaloggal.


Sakkban tartva /szjg ff/Место, где живут истории. Откройте их для себя