Tövisek és Virágok

415 14 16
                                    

Hagytam hogy Cortez és Ricsi beszéljen. Nem nagyon akartam közbeszólni, hagytam hogy annyit mondjanak el amennyit akarnak. Persze a teljes igazságot nem tártuk fel, mert még mindig nem tudtuk, hogy ki besúgó az osztályból és ki nem. Bavardnak bárki jelenthetett bárhonnan. Mondjuk mikor elkezdtél ott hagytam őket, és inkább bementem a suliba. Persze Máday megállított, de szemem sarkából láttam egy srácot, ahogy valamit beledob a szekrényembe. Egyből elkezdtem oda rohanna, és a záramat és a srác után futottam. Nem olvastam el a lapot, de a kezemben szorongattam. Végül az üzenet küldője megállt, és velem szembe fordult. Egy tőlem idősebb srác volt. Gesztenyebarna haj, mogyorószín szemek és hófehér bőr. Egyszerű királykék pulcsi volt rajta, és világoskék farmer.

-Naj elolvasod- tette keresztbe a kezét.

-Miért álltál meg? Simán bemehettél volna a fiú mosdóba.

-Elolvasod?-ismételte önmagát.

Egy nagy levegőt fújva megfogtam a lapot, és a sorokra tekintettem.

,,Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted
Szánts és vess, s hagyd másnak az áldozatot"

- Ez mi?!-lengettem az arcában a lapot.

-Én azt nem tudom-vont vállat a srác. -Nekem csak az volt a feladatom hogy bedobjam- és beugrott a hangszín.

-Te vagy az!- döbbentem le.

-Még is ki?!- nevette el magát kínjában.

-A testvér- suttogtam.

-Shhh- tette ujját a számra. -A nevem Kristóf. Barátoknak Krissz.

-Az nem a Krisztián becézése?

-Haverjaim kezdtek el így hívni so- vont vállat.

-Tudod ki Bavard?- ugrott be a legfőbb kérdés.

-Igen- bólintott.

-És elmondod?

-Nem- rázta meg a fejét.

-De ezt te se akarhatod- tártam szét a kezem. -Konkrétan tönkre teszi az osztályom jó hírét. Most jó igazság szolgáltatás, de ha később felbukkan?

-Bavard csak bosszút áll. A reggeli zene is ezért ment- magyarázta.

-Csak refrént hallottam- néztem mélyen szemébe.

-Pedig az elejében van az igazság, ami rád is igaz- és elő kapta a telefonját.
I've been locked in the locker
I was picked last in soccer
And they say that it's all fun
But their fun, it ain't fun, man, I'm done
And I know we're all different
Our beliefs and religions
But I don't see the difference
In me, you
Yo, tu
Or moi, vous

-Nem tudok angolul- ráztam meg a fejem. -Szóval fordítanál egyet.

-Te lány. Mi lesz veled a jövőben angoltudás nélkül. De akkor jó- forgatta meg a szemét.
Be voltam zárva a szekrénybe.
Engem választottak utoljára a csapatban
És azt mondták ez mind mókás
De az ő mulatságuk, nem mókás ember. Befejeztem
Én én tudom mind különbözőek vagyunk
Meggyőződéseink és vallásaink
De én nem látom a különbséget
Bennem, benned
Jaj, ön
vagy én, te

-Erre mire akarsz célozni?

-Hányszor nézett át rajtad Cortez? Hányszor sírtál miatta? Hányszor hagytak cserben és játszottak veled. Reni komolyan mondom nem értelek. Bavard mindenbe beavatott, ami veled kapcsolatos, és ezt soha nem értettem. Miért kell neked Cortez, ha annyira átbaszott- felelte.

-Az érzéseim.

-Ezek csak látszólagos benyomások- mondta egyszerűen. - Te nem szerelmes vagy abba a srácba, hanem rajongsz érte. Mint egy fan, aki.....

-Aki nem tud róla leakadni- fejeztem be, és megpróbáltam vissza nyelni a könnyeim. -De ő is szeret.

-Valami csoda folytán igen.  De Reni miért akarod te elvégezni az ő feladatukat. Miért, ha annyiszor átvertek? ,,Szánts és vess, s hagyd másnak az áldozatot."-idézte a szavakat.

-Csak tudod hogy honnan van-ragadtam meg a lényeget.

-Kazinczy Tövisek és Virágok- mondta ki végül nagy nehezen.

-Nyelvújítás és kora. Nem értem hogy tartozik ide......

-Ha korban el tudod helyezni közelebb jutsz Bavard kilétéhez.

-Azt hittem nem segítesz?- képedtem el.

-Nem is akarok- felelte. -De azt se akarom, hogy te szenvedjél. Tegnap is ezért beszéltem egy kicsit többet mint szabadott volna.  Igazából nem nagyon ismertelek Bavard előtt, de bánom az elvesztegetett időt. Te egy kedves lány vagy akit soha nem használnék ki, velük ellentétben. 



Sakkban tartva /szjg ff/Where stories live. Discover now