A végjáték a játszma utolsó szakasza, amelyben a táblán általában kevés báb marad. Emiatt a lehetséges lépések száma korlátozottabb, a tábla jobban átláthatóbb. Azonban itt is nagyon éles és hosszú taktikai játékok alakulhatnak ki. Három fő dologra kell figyelni végjátékkor. Lépéskényszer a Gyalogok szerepe, ami ilyenkor felértékelődik.A király, amelynek a szerepe megerősödik és az aktivitása megnő, hiszen nincs már a táblán olyan sok bábu, hogy gyorsan mattot lehessen adni.
A kezemet elkezdtem rángatni. Fájt a csuklóm, mert jól rá volt zárva és nem jött ki. Fájt iszonyatosan fájt, de nagy nehezen sikerült. A karomnak annak a részénél piros csíkok voltak, és horzsolás.
Így hát könnyes szemekkel ültem ott a szobába, és nem tudtam mit csinálni. Próbáltam összeszedni a gondolataimat, de nem nagyon tudtam. Aztán hirtelen a szobában lévő vázát kezdtem el szugerálni. Az üveget, ami talán segíthet is. Így hát gyorsan oda mentem, lelüktem a tárgyat ami persze zajt csapott, és egy nagyobb szilánkot felszedtem és a kezembe rejtettem. Mivel egy jó ideje nem jött vissza Karcsi, így reszkető lábakkal felálltam, és az ajtóhoz lépdeltem. Óvatosan rátettem a kezem a kilincsre, ami be volt zárva. Nem nyílt, bár ez várható volt, így lábbal kezdtem el rugdosni. Próbáltam minél nagyobb erőt kifejtetni, de nem nagyon sikerült. A szobában kezdtem összeszedni a dolgokat, amikkel ki tudtam volna törni, onnan amikor is hangokat hallottam. Nem tudtam kivenni, hogy kik azok, így az ágy alá bújtam be, és a szilánkot előre tartva vártam.
Azt hiszem soha életemben nem örültem abban a pillanatba még így az ajtó reccsenésének, mint akkor. Abban a pillanatban Ricsi hangját hallottam meg.
-Hol a faszba rejtegetheti?- volt ideges.
-Nem tudom, de már kurvára elegem van- mondta Cortez.
-Itt vagyok- nyöszörögtem, és megpróbáltam kimászni az ágy alól. -Csak előbb megy egy fegyver-és kilöktem a szilánkot.
-Ren, minden rendben?- fogta meg a kezem Ricsi, és elkezdett kirángatni a bútor alól.
-Hát igen, csak félek.
-Csak kerüljön a kezem közé Neményi- morogta a raszta.
-Még mindig nem mondtál neki semmit?- pillantottam Cortezre, aki megrázta a fejét.- Nem Arnold Bavard hanem Karcsi, és őket segíti Ivett.
-Ó hogy a jó édes faszomba- horkant fel Ricsi. -Akkor siessünk- kapott fel ő is egy szilánkot és elkezdett rohanni.
-MI az?- néztem értetlenül Cortezre, aki barátját követte.
-Nagyon rosszul állunk- és megragadta a kezem, és közösen futottunk. -De neked most ki kell jutnod minél előbb. A rendőrség kint vár, és elvisz téged biztosabb helyekre.
-Karcsinak nincsenek ott emberei?
-Nincsenek- rázta meg a fejét.- Ezek mind Dave emberei, és nagyon megbízhatóak. Kinga átment az összesen.
Nem tudtam erre semmit se mondani, csak lihegni. Mikor kiértünk az épületből Ricsi már rég ott volt, így tudta tájokztatni Kingát, aki Ivettet rángatta.
-Merre van?- tartotta a lányt.- Áruld el.
-Nem fogom- köpött egyet.- Vége az uralmadnak. Ő győzött
-Vérmezőnél- lihegett Virág.
Tudtam, hogy merre kell eljutni, így magammal rántva Cortezt beültünk a kocsiba és egyből beírtam a vérmezőt.Ahogy Kinga mondta volna, és lettem Teréz anya. Meg akartam menteni, nem érdekelt a sok szörnyűség, ő Karcsi volt.
Amikor megérkeztünk Cortezt faképpen hagyva, a fiút kezdtem el keresni. Tudtam, hogy nem fogom meggyőzni, mert rengeteg ember közbe tud szólni, de reménykedtem hogy meg tudom menteni az életét. Aztán hirtelen megláttam a sziluetjét.
-Karcsi kérlek beszéljük meg- ordítottam oda.
-Reni mit akarsz beszélni? Letartóztatnak, és utána javító. Nem fogom bírni.
-Karcsi, te jó ember vagy.... Jó maga viselet és kiengednek.... Kérlek- mondtam.
És hát sikerült is az egész, ugyan is előrébb jött. Szinte már meg tudtam volna fogni a kezét, amikor is Zsolti hangját hallottuk.
-ITT VANNAK.
-Elárultál - kerekedett el a szeme. -Te elárultál, és elkezdett hátrálni.
-Nem, csak segíteni akarok- mondtam.
-Te átvertél. Nem akarsz megmenteni- és előkapott egy kést.
A rendőrök abban a pillanatban megérkeztek, és körbe állták a fiút.Karcsi a késsel hadonászott tovább, és egy lépést újra hátra tett. A rendőrök próbálták lefogni, de nem akarták kockáztatni a saját életüket is. Aztán egyszer csak a torkához emelte a kést..... Kiáltottam, hogy ne tegye..... Végül csak sikítottam.... És elájultam.
.
YOU ARE READING
Sakkban tartva /szjg ff/
FanfictionEgy insta oldal, egy történet, egy privát üzenet és az életed felfordul. De miért kezdődött el ez az egész? Miért kellett ezt tennie Bavardnak. Talán elege van, hogy sokan szerencsétlenkednek, vagy nem szereti a titkokat. Esetleg az is a pakliban va...