Şafak Sökmeden - 9

194 92 9
                                    

⛓️Keyifli Okumalar⛓️

"Okulda ciddi bir zorbalık sorunu var Doğu Hanım, Ege'nin anlattıklarına göre. Üstelik bunu yapan arkadaşı." deri koltuğa oturmuş pür dikkat Başak Hanım'ı dinliyordum. Ege'nin neden okula gitmek istemediğini az çok öğrenmiştim.

Şimdi ise içim daha da sıkışmıştı. Kızımın nelere maruz kaldığını duydukça deliriyordum. En kötüsü de Ege'nin bana bu olanları anlatmamasıydı... Kızımı günden güne kaybediyor muydum? Ben kötü bir anne miydim?

"Endişelendiğinizi biliyorum Doğu Hanım. Ancak bu yaş gruplarında sıklıkla karşılaştığımız bir problem, zorbalık. Bu sorunu aşmak için birçok rehberlik dersleri veriliyor fakat önüne geçemiyoruz..."

Ben kızımın iyi şartlarda büyümesini, çektiğim açılardan uzaklaştırmaya çalışıyordum. Başaramamışım, okulda yaşadıklarımı Ege de yaşıyordu. Kaderinin kaderime benzemesin diye uğraştıkça onu derine itiyorum sanırım.

"Ben belki de anne olmayı hiç beceremedim." dakikalardır düşündüğüm nihayet dışıma yansımıştı. Suçlu hissediyordum kendimi; onu koruyamadığım için, anlamadığım için, görmezden geldiğim için. Beni arasına katan bu suskunluk meğerse kızıma da bulaşmış.

"Kendinizi suçlu hissetmeniz gayet doğal Doğu Hanım fakat suçlu olan siz değilsiniz. Ege, bir şeylerden korktuğu için ya da anlatmaktan çekindiği için anlatmamış size. Çocuklar, birer gölgedir; ailelerinin söylediği öğütleri değil, davranışlarını rol model alırlar."

Bizim gölgemiz de biricik kızımız Ege'ydi. "Sizin gölgeniz de kızınız Ege, Doğu Hanım." dedi, benim düşündüğüm gibi. "Eşinizle ayrılmış olsanız dahi, Ege hem babasını hem de annesini örnek almaya devam edecek. Siz karşısında güçlü bir şekilde durursanız Ege de sizi taklit eder. Ve böylelikle bu büyük problemi en az zararla atlatmış oluruz."

Güçlü olmalıydım, her zaman olduğum gibi. Hiçbir engelin, beni tüketmesine izin vermemeliyim. Çünkü her şeyden önce bir anneyim ben. Canımın parçası olan kızıma, iyi bir anne olacaktım. "Peki, ne yapmamız gerekiyor? Verilen rehberlikler yetersiz kalıyor, dediğiniz gibi. Ege'ye bunları yapan da bir çocuk. Nasıl baş edebiliriz?"

Ege de çocuktu, ona zorbalık eden de çocuktu. O çocuğa kızamazdım ki, çocuk ne görüyorsa arkadaşlarına onu yaşatıyordu.

"Uzun zamandır gerçekleştirmek istediğim bir proje var, Doğu Hanım. Zorbalığa karşı, insan farkındalıklarına saygı duymayı karşılamayı, hoşgörü ile yaklaşmayı, dünyadaki herkesin aynı olmadığını öğreten bir etkinlik; çocuklar için yararlı olabilir."

"İki tarafın da kırılmayacağı, çocukların eğlenebileceği bir balo gibi bir şey mi?"

"Tam da öyle. Fakat bu baloda çocuklarımız kendi kıyafetleri ile değil farkındalıkları anlatan kostümler ile gelecekler. Onların ve biz velilerin eğleneceği harika bir ortam oluşturacağız. Bunun sonucunda, çocuklarımıza bilinci kazandırmış ve bu zorbalığın önüne geçmiş olmamızı ödül kabul edeceğiz."

Şafak SökmedenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin