Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
.
Sekolah menengah Yongsan.
Merupakan sebuah sekolah antarabangsa yang memperkenalkan banyak pelajar berkemahiran tinggi dari golongan elit. Tidak lupa ianya juga merupakan sekolah pendidikan dinamis yang terdiri daripada seribu siswa yang mewakili lebih daripada 50 negara.
Terletak tidak jauh dari sekolah Jung Hee,sekolah yang ditepati oleh Dae Ho dengan Seo Jun ini memiliki sistem pembelajaran tinggi dan harus mengunakan bahasa utama iaitu bahasa Inggris.Jadi wajar jika yang mendaftarkan diri ke sana bukan dari golongan biasa.
Tapi alih-alih memiliki pelajar yang berwibawa, sebahagian pelajar di sana juga kadang tidak terlepas dari kata depresi dan bermasalah.Tapi kerana tidak mahu ditendang keluar,tidak jarang pelajar lelaki mahupun wanita berbuat onar di luar sekolah.
Seperti yang sudah kita kenal Dae Ho dan Seo Jun,meskipun memasuki sekolah yang terkenal elit dan teratur tidak dinafikan mereka juga kadang suka keluar malam dan berfoya-foya.
"Woahh kau lihat ini, Dae Ho!Katanya ada banyak wanita seksi di sini malam ini !" Salah satu rekan sekelas Dae Ho menunjukkan satu foto wanita cantik yang berpakaian cukup terbuka.
Tenang saja, jam pelajaran kelas sedang kosong,guru mereka sedang ada urusan ke pertemuan hari ini.Makanya, kebanyakan penghuni kelas ini memutuskan untuk berborak,menenangkan diri sejenak.
Dae Ho yang tengah rancak berbual dengan teman-teman sekelasnya yang lain menghentikan perbualan mereka.
Mendengar kata wanita menarik perhatian Dae Ho,ia terus mengambil telefon tersebut dan memandang foto yang ditunjuk tadi dengan tatapan suka.
Dae Ho menyeringai, "Kau pasti di sini? Aku ada janji malam ini tapi tak apa aku batalkan saja."
"Hahaha dasar kau."
Bahu Dae Ho dirangkul."Jadi ya malam ni?Aku dengar katanya akan lebih ramai dari biasanya, kau ajaklah Seo Jun sekali. Playboy cap kapak tu pasti tak mahu menyia-nyiakan kesempatan ini."
Dibalas tawa dari Dae Ho."Itu kau tak perlu risau.Dia akan ikut ke manapun tanpa perlu kupaksa asal di tempat itu ada wanita."
Mereka semua ketawa.
"Oh ya, ajak lah Min Hoon sekali.Sudah seminggu aku tak melihatnya.Dia sudah tak mahu berkumpul seperti dulu lagi?" Tanya temannya yang lain.
"Bukan begitu...dia hanya sibuk akhir-akhir ni sebab di sekolahnya akan mengadakan aktiviti sekolah tidak lama lagi.Dia selaku pengurus,tentu saja dia tak ada waktu untuk semua ini." Lelaki itu merespon dengan anggukan.
Min Hoon pernah bersekolah di sini kerana itulah semua orang mengenalnya.Alasan kenapa ia berpindah bukan kerana dirinya dibuang atau melanggar peraturan sekolah,tetapi ada kejadian tragis yang terjadi dalam hidupnya--menghantuinya hingga sekarang.
Yang membuat dia berubah dan memutuskan untuk tidak lagi menjejakkan kaki ke sekolah Yongsan.
Semua orang mungkin mengenal Min Hoon dan rapat dengannya namun sebaliknya Min Hoon tidak terlalu dekat dengan mereka semua.Sejak dulu mereka selalu bersama di manapun mereka pergi tapi seorang Min Hoon hanya menganggap dua sahaja teman berharganya iaitu Dae Ho dengan Seo Jun.
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...