Sabah olduğunda kahvaltı yapıp evden çıkmıştık. Eda ablayı da dünkü gibi yanımıza alıp gelinlik ve damatlık bakmak için mağzaya gittik. İlk olarak Fatih'e damatlık bakacaktık. Mağazanın damatlar için olan yerine doğru yöneldik. Asiye teyze oğluna birkaç damatlık bakınmaya başladı Fatih ile ben de kendimizi geride tutuyorduk. Fatih'in telefonuna mesaj gelmesi ile telefonunu cebinden çıkardı ve gelen mesaja baktı. Yüzünde bir sırıtış olması beni işkillendirmişti. Neye sırıttığını merak ederken onun parmakları gelen mesaja cevap yazıyordu. Telefonunun ekranına bakmak istercesine kafamı uzattığımda bana kaşlarını çatarak bakması bir oldu. Kafamı geri çekip "pardon." Dedim. O telefonuna geri dönerken Asiye teyze Fatih'e seslendi " Fatih! Oğlum bak bu nasıl?" Dediğinde Fatih gözünü telefondan ayırmadan "hı hı güzel." Dedi. Bunu gören Asiye teyze sinirlenerek gülümsedi ve " Fatih!" Dedi. Fatih gözlerini devirerek annesine baktı ve "Güzel anne. Çok beğendim bunu alalım." Dedi geçiştirerek.
Asiye teyze oğuluna yaklaşıp elindeki dağmatlığı onun eline tutuşturdu ve "Giyi de gel. Bı bakalım nasıl oldu." Dedi. Fatih derin bir iç çekip kabinlerde doğru yürüdü.Asiye teyze, Eda abla ve ben kabinlerin önündeki koltuklara yerleşip Fatih'in kabinden çıkmasını bekledik. Yaklaşık 5-6 dakika sonra Fatih kabinin kapısını açarak yanımıza geldi bir manken edasıyla. Ona herşey yakışıyordu sanırım. Çuval giyise de yine yakışıklı görünürdü. Öyle bir potensiyeli vardı.
Eda abla kulağıma fısıldayarak "Nasıl olmuş?" Dediğinde bir anlık boşluğuma geldi ve aklkmdakileri dilime vurdum "Çok yakışıklı!" Aptal aptal Fatih'e bakarken. Eda abla sırıtarak "Beğendin yanii!" Dedi omzuna hafiften vurarak. Durumu toparlamaya çalışarak "ay abla o takımı kim giyse yakışıklı olur zaten. Ondan öyle şey söyledim." Dedim ufak çaplı bir telaşla. O sırada Asiye teyze"Ay yok bu yakışmadı. Biz başka modeller getirebilirsiniz?" Dedi görevliye. Görevli yanımızdan ayrılırken Fatih "Anne bu iyi. Başka bir takıma gerek yok." Dedi bunaldığını belli eden tavrı ile. Annesi onu kulak arkasına atarak yeni gelen takımların modellerine baktı. Gözüne bir iki tanesini kestirip Fatih'e uzattı. Fatih bir sinir ile elindekileri alıp kabine gitti.
Fatih'in birkaç denemesinden sonra Asiye teyze sonunda bir takım elbise beğendi ve sıra bana gelmişti. O mağzanadan çıkıp başka mağzaya girdik. Okadar güzel gelinlikler vardı ki. Birinde karar kılmak mümkün değildi resmen, hayranlıkla gelinliklere bakarken Fatih'in bana
"Neden bu kadar mutlu görünüyorsun?"Der gibi baktığını görünce yüzümdeki o hayranlık ifadesini bozdum. Asiye teyze beni koluna aldı ve gelinliklerin yanına doğru götürdü. Gelinliklere birlikte bakarken "Beğendiğin, gözüne çarpan var ise söyle tatlım." Dedi onu kafamla onaylayıp gelinliklere göz attım. Aslında hepsini denemek istiyordum ama Fatih'in üzerimde olan bakışlarından dolayı rahat rahat gelinlik bile bakamıyorum. Fatih'in bu bakışları üzerine elime geçen gelinliği alıp "bunu alalım bunu beğendim." Dedim. Bunları söylemem ile Fatih oturduğu koltuktan ayağa kalktı eve gidecek gibi durdu ama Asiye teyze "Bunu beğendin ama bi bakalım üzerinde nasıl durucak." Dedi. Yaşasın! gelinliği deniyecektim.Fatih "anne kız beğenmiş işte! Ne gerek var. Olmaz ise terziye göndeririz. "Dedi ama Asiye teyze yine dediklerini kulak arkasına attı. Gelinliği de alıp kabine gittim yanımdaki kadın görevli de gelinliği giyimeme yardım ediyordu. Görevli bana yardım ederken "Dagamat pek istemiyor gibi bu evliliği." Dedi meraklı bir tavır ile. Şu insanların herşeye burun sokmasından nefret ediyordum. "Nerden çıkardınız?" Dedim sinirlendiğimi belli eden ses tonum ile. Görevli "Bana öyle geldi pardon." Dedi. Görevlinin bu rahatsızlık veren sorusundan sonra gelinliği giyip kabinden çıktım. Üzerimdeki gelinlik nerdeyse göbeğime kadar inen straplezli ve kabarık olmayan bir gelinlikdi. Kabinden çıktığımda Fatih de dahil hekesin gözü üzerindeydi. İstemsizce utanmıştım ve ellerim ile oynamaya başladım "Nasıl?" Diye sordum. Fatih sadece gözleri ile beni suzerken Eda abla "Harika görünüyorsun." Dedi ayağa kalkarak. Asiye teyze ise "Kızım kusura bakma ama gelinlik dediğin biraz daha kabarık olur. İstersen başka bakalım." Dedi. Fatih'e baktığımda ses soluk çıkmıyordu sadece bana bakıyordu. Bakışlarından da birşey anlayamıyorum. Başka bir tane mi denemeliydim yoksa bunu alıp çıkmalımıydım?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PLATONİK
RomanceYataktan kalkıp "Ben de gideyim o zaman. " Dedim. Odadan tam çıkarken Fatih "Görüşürüz müstakbel karıcım." Demesi ile arkama şaşkınlıkla dönüp ona baktım, bana güldü ve "Şakası bile korkutucu geliyor değil mi?" Demesi ile sevincim kursağımda kalmış...