" ARGHHHH "
Seungcheol merintih meronta dan menjerit kesakitan. Apabila Rin masuk ke dalam badannya dan keluar dari badannya dan hilang begitu sahaja.
Membiarkan Seungcheol merasakan kesakitan kerana majik yang berlawanan.
Jisoo bergegas ke arah Seungcheol. Dia mencuba untuk menenangkan Seungcheol semula sebelum satu suara memberhentikan mereka.
Tangannya yang memegang bahu Seungcheol untuk tetap berbaring sedangkan kepalanya mendongak ke atas. Begitu juga yang lain kerana mahu melihat punca suara tadi.
Bagaikan bunyi helang. Tetapi bukan kerana panjang dan besarnya bukan saiz burung helang. Terbang secara membulat di atas lubang yang mereka diami.
Dum
Dum
Dum
Juga suara langkah yang amat berat berlari dapat didengari dengan jelas sedangkan dinding mula bergetar.
Boom!
Ssst
" Wah! " dan jeritan tidak mampu dibendung apabila melihat seekor ular besar berwarna putih yang berjaya membuat lubang di dinding dan berdiri(?) di hadapan mereka.
Puff!
" Korang! "
Satu panggilan berjaya membuatkan mereka terdiam. Melihatnya muncul dengan seseorang yang tidak mampu dilihat riak wajahnya.
" Wonwoo / hyung! "
Mereka berlima berpelukan. Oh tuhan. Betapa indahnya saat ini. Kecuali untuk tujuh orang yang entah bila nak insaf. Sedar lah woi.
" H-- hyung " panggil Seungkwan dengan tersekat-sekat. Rasa sebak menelan dirinya.
Dan maaf. Kita masih ada plot yang perlu diteruskan. Lain kali eh buat plot yang menggembirakan.
" ERGHHHHH! "
" Cheol / hyung! "
Wonwoo terus mendekat ke arah Seungcheol. Dia seperti melihat dirinya beberapa hari yang lalu. Cuma tiada urat hitam sahaja.
Dilepaskan nafas panjang. Tangan kanannya memegang dada dan tangan kirinya memegang dahi Seungcheol. Dipejam matanya untuk menumpukan majik nya.
Cahaya biru cair menyilaukan penglihatan mereka semua yang melihat. Seperti menghalau mereka pergi dari sana.
" Iremistikó krýstallo psychís " gumam Wonwoo sembari cahaya biru cair itu bertukar menjadi hijau.
Semakin lama jeritan dan rontaan Seungcheol melemah. Begitu juga cahaya yang semakin menjadi malap sebelum menghilang begitu sahaja.
Dadanya berombak kencang begitu juga nafasnya menderu laju. Mungkin kelelahan dengan segala jeritan dan rontaan yang dilakukan.
" Wonu-yah " telan diludah banyak kali kerana tekaknya terasa kering dengan mata yang masih tertutup.
" Ne, hyung " sahut Wonwoo.
" Gomawo "
" Tiada masalah. Hyung berehatlah " dada Seungcheol kembali menjadi tenang dengan nafas yang kembali normal.
Bugh!
Gerp
" Dia jadi begitu sebab kau! Kau tahu tak Seungcheol jadi begitu sebab kau?! Kehadiran kau tak diundang langsung ke sini! Hanya malapetaka dan sial saja yang kau bawa kepada kami! "
Sakit? Ya
Terasa? Ya
Marah? Tidak
" Hyung. Ini tempat aku. Sekali gus aku adalah penguasa di sini. Semua makhluk, haiwan mahupun tumbuhan adalah di bawah kekuasaan aku. Andai mereka rasakan penguasa mereka dalam bahaya, mungkin lubang ni akan dipenuhi dengan makhluk salji, ais dan krystal. Berhati-hatilah " peringat Wonwoo.
YOU ARE READING
SEVENTEEN 2 『세븐틴 2』
Fantasy⚠️ NEW FACE ⚠️ Not a sequel. But a new face for SEVENTEEN『세븐틴』. Too many works if I still continue under the first book. Want information? Go read the first book