Acıları üzerime siz saldınız
Dediğim sey ile mirza kalakalmıştı. Sadece bana bakıyordu. Ardından oğlumuza baktı. Mirza kafasını iki yana salladı, hayır der gibi. Göz yaşlarını tutamadı. Oğlumuzu yatağa koyduktan sonra odadan çıktı. Ardından bende çıktım.
"Mirza özür dilerim, ama mecburd-"
Lafımı bitirmeden mirza dönüp kükredi.
"NEYE MECBURDUN,
BİZE BU KÖTÜLÜĞÜ YAPAMAZSIN.
ULAN BEN ÇOCUĞUMUZU KAYBETTİM DİYE IKI YILDIR NE CEKIYORUM BILIYOR MUSUN!""Aynı seyi ben de yaşadım. Mirza bizim ikizimiz olacaktı."
Dedigim an mirza yere çöktü. Kafasını elleri arasina aldı. Ardından kafasını yukarıya kaldırdı
"Neden Allah'ım neden, bunca zaman çok çektim neden artık yüzüm gülmüyor."
Dediği an göz yaşlarımı tutamadım.
Bana baktığında gözleri kan çanağı olmuştu.
"Bakma bana öyle,mecburdum diyorum."
Diyince bir hışımla ayağa kalktı.
"NEYE MECBURDUN NEYE,
SEN BİR BABAYI OĞLUNDAN AYIRDIN.BEN SENIN KARNININ BÜYÜMESİNE ŞAHİT OLAMADIM.
AŞERDİĞİNE ŞAHİT OLAMADIM.
DOĞUMUNDA YANINDA OLAMADIM.
OĞLUMU BILMEDEN YAŞADIM.
BANA BUNU NASIL YAPARSIN.
DÜŞMANLARIMA BIRAKTIN OĞLUMU "
dediği an sözünü böldüm. Yanına gittim. Karşısına oturdum ve elini tutmak istedim ama elini çekti.
"Bırakmadım mirza bırakmadım. Onu benden alacaklardı ama bırakmadım. Her seye ragmen geldim. Oğlunu sana getirdim. Belki iki yılınızı aldım ama bu günden sonra size bir ömrünüzü verdim. Hem biz boşanmıştık, sen benden alacaktın. Korktum."
Dedigim an benden ayrıldı. Bağırıyordu.
"Böylesi daha mı iyi oldu. Oğlum düşmanımın yanında büyüdü. Ben oğluma hasret kaldım. Senden alir miydim lan ben. Ben bu kadar şerefsiz miydim. Seni Hicbir zaman bırakmazdım. Ama sen ne yaptın benden korktun benim düşmanıma sarıldın. Seni hicbir zaman affetmeyecem."
Diyince hıçkıra hıçkıra ağladım.
"Mirza, mirza o pislik ahsene sahip olmuştu. Geldi yanıma. Ya benimle evlenirsin ya da hamit ağaya soyleriz ahseni öldürürüz dediler. Cok kızdım ahsene, soyleseydi duzeltebilirdik seninle dedim. Ama biz boşanmıştık. Senden nasıl yardım alacaktım. Ailem inanmazdı ahsene ve canına kıyardılar.
Karnım belirgin olana kadar onlara bir sey söylemedim aldirtmasinlar diye. Benim ne çektiğimi siz nerden bileceksiniz ki. Ben sevdamız için ne savaşlar verdim biliyor musun. Sen burada gülçin ile öpüşürken ben her gece işkence görüyordum o pislik bana dokunmasın diye."
Kriz geçirmiştim artık. Nefes alamıyordum. Mirza nefes alamadığımı farkedince gözlerime baktı.
"Sakin ol berçem!"
Diye bağırdı ama duymuyordum adeta.
Etrafına bakındıktan sonra yerden kalkıp odadan çıktı. Ben ise boğazımı tutmuş, öksürüyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKA ESİR
RomansaHayatı boyunca gülmeyi unutan, sevmeyi sevilmeyi bilmeyen, sert,yıkılmaz, heybeti ile korkutan, şanlıurfanın en genç ağası Mirza soylu ve babasının kurallarına esir olmuş,Güzelliği ile herkesi etkileyen, Urfanın büyük aşiretlerinden biri olan saya...