1. Dark Incident

1.3K 52 96
                                    

Kita memang tak boleh terima kehilangan orang yang kita sayang, walaupun orang yang kita sayang dibunuh secara tragis.

Kemarahan dan keinginan untuk membalas dendam benar-benar mempengaruhi kita, tetapi masalah itu tidak akan selesai jika kita beremosi dan membalas dendam.

Kisah ini akan mengajar kita bahawa dendam itu tidak berguna 🙏.

Suatu hari di SRT Cyberaya 1, Puan Munah sedang membuat pelajaran di dalam kelasnya, Semua murid kat dalam kelas itu tekun mendengar Puan Munah menerangkan sesuatu pelajaran, Begitu juga Ali, dia tekun mendengar gurunya bercakap di hadapan kelas.

Ketika Ali sedang serius mendengar Puan Munah bercakap, tiba-tiba gadis di hadapannya membaling bola kertas ke atas mejanya, gadis di hadapannya tidak lain tidak bukan adalah Alicia.

Ali : hm?

Kerana ingin tahu apa yang ada dalam kertas itu, Ali segera membukanya dan membacanya.

Entah kenapa tiba-tiba Ali tersenyum gembira apabila membaca tulisan di atas kertas yang dipegangnya.

Ali : (dalam hati), Alicia, Alicia.

(Mesti korang tertanya-tanya apa yang Alicia tulis kat atas kertas tu kan? Jadi sila teruskan membaca)

Dan selepas waktu balik sekolah, Ali sedang berjalan sendirian kat taman yang indah, sejenak dia berhenti sambil tengok ke kiri dan ke kanan untuk mencari seseorang yang nak bertemu dengannya Kat sana.

Ali : Kat mana dia ni? Kata nak jumpa Kat sini?

Alicia : tengah cari apa tu?

Ali sangat terkejut apabila tiba-tiba Alicia berdiri kat belakangnya.

Ali : ya ampun Alicia, kenapa kau selalu buat macam tu?

Alicia : hehe!

Entah kenapa Ali tiba-tiba mula merah muka apabila melihat Alicia mula tersenyum manis.

Alicia : maaflah.

Ali : ya ampun, hah! Sampai pun kau, jadi, kau nak pergi sekarang?

Alicia : mestilah, aku sengaja menulis bahawa aku nak membawa kau kat pusat membeli-belah kerana aku tak nak kawan-kawan kita bergosip pasal kita.

Dan kini tiba-tiba muka Alicia mula merah padam.

Alicia : terutama pasal hubungan kita.

Ali : ah? Hehe! Kau jangan segan macam tu, cakap saja apa yang kau nak cakap kat aku, pasal hubungan kita, apa salahnya kawan-kawan kita tahu pasal tu?

Sambil berkata begitu, Ali mencubit perlahan pipi tembam Alicia membuatkan wajah gadis di hadapannya semakin memerah.

Alicia : Ish! Ali! Malulah!

Ali : hehe! Dah, Jom pergi sekang?

Alicia : Jom!

Mereka berdua segera pergi ke pusat beli-belah terdekat Kat situ, dan selepas beberapa jam berlalu, sudah hampir petang, kini Ali dan Alicia sedang berdiri di hadapan sebuah rumah yang tidak lain adalah milik Alicia.

Ternyata Ali membawa Alicia ke hadapan rumah gadis tu sambil masing-masing membawa beg membeli-belah.

Alicia : maaf menyusahkan kau, dan terima kasih kerana menemani aku membeli-belah hari ini.

Ali : sama-sama, lagipun, aku pun seronok boleh keluar dengan kau, sekarang, aku kena balik, Ayah aku mesti dah cari aku, Ok bye!

Alicia : bye!

Ejen Ali : The Masked Girl R13+ (The End)Where stories live. Discover now