Mendengar berita Ali akan membawanya honeymoon membuatkan Alicia sangat teruja, dia tak sangka Ali akan mengejutkannya dengan membawanya honeymoon.
Dan pada waktu malam, Ali dan Alicia dah menyediakan segala persiapan untuk diorang pergi honeymoon, memandangkan Ali kerja Lambat esok, jadi diorang berdua bersiap dari sekarang.
Ali : akhirnya siap juga ya? Sure takde benda lain nak letak dalam beg pakaian lagi?
Alicia : aku pasti, sebab lepas kau bawa aku balik, aku dah catat semua barang dan baju yang wajib dibawa.
Ali : hehe! Bertuah aku berkahwin dengan gadis macam kau Alicia, sangat cekap, pandai pulak tu.
Alicia : hehe! Terima kasih, dan jom turun, aku akan masak makan malam sebelum Ayah balik.
Ali : ok, aku akan bantu kau, tapi dengan satu syarat.
Alicia : syarat?
Ali : hehe!
Alicia : hm? Eh?! Ali!
Sambil menggendong Alicia ala bridal style, Ali membawa isterinya tu keluar dari bilik.
Alicia : Ali! Turunkan aku!
Ali : aku akan letak kau, tapi nanti bila kita kat bawah ya?
Alicia : Ali!
Ali perlahan-lahan menuruni anak tangga satu persatu sehingga akhirnya tiba kat ruang tamu.
Walaupun diorang berdua sendiri je, entah kenapa Ali nampak muka Alicia merah padam, muka Alicia yang merah menahan malu membuatkan Ali tersenyum.
Ali : hehe! Kita dah sampai.
Alicia : b-bagus, s-sekarang boleh kau turunkan aku?
Ali : janji adalah janji, aku akan turunkan kau.
Perlahan-lahan dia turunkan Alicia.
Alicia : terima kasih, sekarang jom kat dapur.
Ali : ok, tapi sebelum tu, boleh tak kau makbulkan permintaan aku ni?
Alicia : permintaan?
Ali : betul.
Alicia nampak Ali tunjuk bibir sendiri, mula-mula dia tak faham apa maksud suaminya tu, sehingga akhirnya dia tahu apa yang Ali maksudkan, dan membuatkan dia kembali tersenyum.
Alicia : hehe! Yelah yelah.
Dia melilitkan tangannya pada leher Ali, selepas tu diorang berdua segera menutup kedua-dua mata sambil menuju kat arah satu sama lain, sedikit lagi bibir diorang berdua bersentuhan, tiba-tiba.
Ghazali : Assalamualaikum! Hm?
Ghazali yang baru balik terkejut nampak kejadian Kat hadapannya, Ali dan Alicia yang nampak Ghazali segera meleraikan pelukan diorang dan mula melihat sekeliling seperti tiada apa yang berlaku, walaupun muka diorang merah kerana malu.
Ali : Mm? Ayah, Ayah dah balik ya?
Ali cakap macam tu, buat-buat baru tahu Ayah dia baru balik.
Ghazali yang sedikit kekok sambil menggaru belakang kepalanya yang tak gatal mula bersuara.
Ghazali : mungkin Ayah datang pada masa yang salah ya? Kamu berdua boleh teruskan, Ayah masuk bilik dulu.
Sambil menahan malu, Ghazali segera menuju kat biliknya.
Alicia : ish! Kau la ni, jangan buat masa Ayah ada!
Ali : macam mana aku tahu Ayah akan datang?
Alicia : haih, dah la, aku pergi dapur dan masak, kau tunggu kat ruang tamu okay?
YOU ARE READING
Ejen Ali : The Masked Girl R13+ (The End)
FanfictionWARNING 13+ : BLOODY, FIGHTING, ALILICIA, ROMANCE! Ali benar-benar berasa kehilangan apabila mendapat tahu Alicia pergi tanpa khabar berita entah ke mana, kerana peristiwa gelap telah berlaku, Alicia pergi dan melupakan segala-galanya, begitu juga M...