Kematian General membuatkan Alicia sangat sedih, bukan Alicia sahaja, Seluruh Ejen pun turut bersedih dengan kematian General, Ali dan Ejen Muda cuba membantu Alicia daripada kesedihannya, dan cuba membantunya jika gadis itu memerlukan apa-apa.
Tetapi malangnya, ada seseorang yang ingin mengambil kesempatan di atas musibah yang menimpa Alicia atas rancangan jahatnya untuk memusnahkan MATA, orang itu ialah Rhodes, dia berjaya menghasut Alicia untuk memusnahkan MATA dan seluruh Ejen, Rancangan jahat Rhodes akhirnya bermula.
Dan keesokan harinya, Ali yang bersama Khai berada di hadapan rumah Alicia untuk membawa gadis itu ke Akademi MATA, mereka telah mengetuk pintu rumah tu selama beberapa minit, tetapi tiada siapa yang membuka atau menjawabnya dari dalam, dan ia membuatkan Ali dan Khai tertanya-tanya.
Ali : Kat mana dia? Kita dah ketuk pintunya beberapa kali, tapi kenapa dia tak jawab?
Khai : mungkin dia dah pergi ke Akademi?
Ali : mungkin, kita berdua patut pergi juga.
Mereka berdua segera menuju ke arah Akademi, tetapi dalam perjalanan, Ali rasa tak sedap hati dengan keadaan Alicia sekarang, dia merasakan sesuatu telah berlaku kepada gadis itu.
Selepas beberapa minit, Ali dan Khai tiba di Akademi, dan betul, Alicia sudah berada di Akademi mengerjakan sesuatu pada tablet yang dipegangnya, kerana cemas Ali dan Khai segera menghampirinya.
Khai : Alicia, aku fikir kat mana kau berada, dan ternyata kau sudah berada kat Akademi, kami berdua fikir kau ada masalah atau sesuatu?
Tanpa mengalihkan pandangan dari tabletnya, Alicia mula menjawab Khai dingin.
Alicia : aku ada urusan.
Mungkin Alicia selalu menjawab seseorang dengan dingin, tetapi Ali merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan gadis itu.
Khai : apakah masalah untuk membetulkan gajet? Jika ya, aku boleh membantu kau, izinkan aku melihat lastik kau.
Berniat untuk membantu, tiba-tiba Alicia menepis kuat tangan Khai yang cuba mengambil lastik miliknya.
Khai : aduh!
Alicia : fikirkan urusan kau sendiri! Kau tak perlu memikirkan urusan aku! Lebih baik Korang berdua pergi!
Ali yang merasakan Alicia seperti ada masalah, dia segera bertanya kerana risau.
Ali : Alicia? Cakap apa yang dah berlaku, kau ada masalah?
Alicia : tidak, tidak ada! Lebih baik Korang berdua pergi, atau aku akan belasah korang di sini sekarang juga!
Khai : tapi Alicia, Ali cuma-...
Khai belum menghabiskan kata-katanya lagi, dia terpaksa berhenti apabila melihat Ali memegang bahunya sambil menggelengkan kepalanya kepadanya.
Ali : tak perlu Khai, kita patut pergi ke kelas Tekno, lagipun, kita dah lambat kan? Jom.
Khai : oh, Mm? Okey.
Ali : dan Alicia, maaf dah mengganggu kau, Jom Khai!
Ali segera membawa Khai ke kelas Tekno, dan dalam perjalanan ke kelas mereka, Khai masih tertanya-tanya tentang sikap Alicia terhadapnya dan Ali tadi.
Khai : Ali, apa yang berlaku pada Alicia? Kenapa Alicia berlagak macam tak mengenali kita berdua?
Ali : dia mungkin masih tertekan tentang kematian General semalam?
Khai : tetapi, bukankah dia nampak ok semalam?
Ali : mungkin, tetapi mood seseorang boleh berubah pada bila-bila masa, tapi apa yang kau cakap tu betul juga, aku rasa ada sesuatu yang pelik sedang berlaku pada Alicia, tetapi aku tak tahu apa.
Mereka berdua masih tertanya-tanya, kenapa Alicia bersikap macam tu, adakah dia masih berasa tertekan kerana kematian General, terutama untuk Ali, dia betul-betul risau dengan keadaan Alicia sekarang.
Beberapa jam kemudian, semua Ejen Muda berkumpul di bilik mesyuarat untuk menerima arahan mentor untuk misi nanti, tetapi apabila menerangkan apa misi mereka, Ejen Leon melihat Alicia tiada di situ, dan ia agak pelik baginya, bukan tanpa sebab, kerana Alicia tidak pernah sekali pun terlepas mesyuarat untuk misi.
Leon : mana Alicia?
Roza : dia kata dia ada urusan bila habis kelas Neuro tadi.
Leon : urusan apa?
Jet : kami tak tahu, tetapi, kelakuannya agak pelik tadi.
Leon : apa maksud kamu?
Khai : apa yang Jet cakap memang betul, apabila saya dan Ali baru sahaja sampai kat Akademi, dia buat macam tak kenal kami berdua.
Ali : bukan tu sahaja, dia macam Alicia yang baru saya kenali, kejam dan dingin! Selepas misi ni, izinkan saya pergi untuk memeriksa keadaan Alicia!
Leon : saya izinkan, dan berhati-hati.
Ali : saya akan buat.
Sementara itu, apabila semua Ejen Muda sibuk melakukan Misi, Alicia yang berada di tengah-tengah bandar Cyberaya mula memasuki sebuah kedai yang mempunyai banyak senjata.
Dia melihat-lihat semua barang di kedai itu, sehingga perhatiannya tertumpu pada beberapa pisau kecil yang agak mengagumkan terletak berhampiran kaunter.
Alicia : Tuan? Boleh tolong ambilkan saya pisau kecil ni?
Juruwang itu segera mengambil sebilah pisau kecil yang dimaksudkan oleh Alicia.
Juruwang : pilihan yang baik.
Dia terus memberikan pisau kecil itu kepada Alicia, dan nampaknya Alicia sangat berminat dengan pisau kecil itu, dan kerana ingin tahu mengapa seorang gadis kecil datang ke kedainya, Juruwang segera bertanya kepada Alicia.
Juruwang : ah? Kamu buat apa kat sini? Adakah ibu bapa kamu ada Kat sini bersama kamu?
Alicia dengan dingin menjawab juruwang sambil melihat pisau kecil yang dipegangnya tadi.
Alicia : saya datang seorang diri, dan Papa saya telah mati dibunuh oleh beberapa orang yang kejam!
Juruwang : oh, saya minta maaf! Dan apa tujuan kamu datang ke sini?
Alicia : berapakah harga sedozen pisau kecil ni?
Beberapa minit kemudian, Alicia keluar dari kedai sambil membawa beberapa beg membeli belah yang berisi barang yang dibelinya.
Dan tidak lama kemudian, dia tiba di rumahnya dan meletakkan semua barang yang dibelinya di atas sofa, selepas itu dia terus ke biliknya dan mengambil jaket tanpa lengan dari almari pakaiannya.
Dia boleh ingat jaket itu dibeli oleh Jeneral untuknya, dia benar-benar mengingatinya.
Alicia : Papa, maafkan segala kesalahan saya.
Dia mengambil jaket itu dan memasukkannya ke dalam beg pakaian, selepas itu dia keluar dari rumahnya dalam hujan sambil membawa beg pakaiannya ke suatu tempat tanpa pengetahuan orang yang terdekat dengannya.
.
.
.
.
.
.
CONTINUED!Don't Forget Vote, Comment and Share 👍.
Hai semua! Saya harap Korang semua suka cerita ini, okay? Pasti Korang semua ingin tahu apa yang berlaku seterusnya kan? Dan kat mana Alicia akan pergi, bukan? 😏
Jadi jangan lupa baca episod seterusnya okay? Kerana di sana korang semua akan tahu apa yang akan berlaku seterusnya 👍.
My Friend : alilicia4U2C
YOU ARE READING
Ejen Ali : The Masked Girl R13+ (The End)
FanfictionWARNING 13+ : BLOODY, FIGHTING, ALILICIA, ROMANCE! Ali benar-benar berasa kehilangan apabila mendapat tahu Alicia pergi tanpa khabar berita entah ke mana, kerana peristiwa gelap telah berlaku, Alicia pergi dan melupakan segala-galanya, begitu juga M...