17. Honeymoon Part 2

513 18 1
                                    

Selepas menyiapkan segala persiapan untuk Honeymoon, 2 hari kemudian Ali dan Alicia kat Paris, sekali di sana, keindahan Paris pada waktu malam menyambut diorang berdua, Ali dan Alicia tak sabar nak pusing bandar.

Keesokan paginya, boleh nampak Alicia berdiri kat balkoni bilik dia tengok bandar, sejuk angin bergigi sampai melebar rambut panjang dia, Alicia nampak tersenyum kerana tak lama lagi dia dan Ali akan berjalan kat sekitar bandar.

Dengan memakai pakaian yang kemas, sekarang dia cuma perlu tunggu Ali bersiap.

Ali : Alicia.

Bila menoleh kat belakang, Alicia nampak Ali dah selesai bersiap.

Alicia : oh, akhirnya selesai juga ya?

Ali : hehe! Ya, sekarang jom?

Alicia : hehe! Jom!

Pasangan sejoli tu segera menuju ke pusat bandar untuk berjalan-jalan, sehingga mereka akhirnya tiba kat tengah-tengah Paris, sambil angkat kedua belah tangan, Alicia menghirup udara pagi yang segar kat Paris.

Alicia : udara sangat segar! Tapi sayang kita datang masa tak turun salji.

Ali : hehe! Lain kali kita datang sini lagi bila salji turun, tetapi kita tidak bersendirian, sebab nanti anak2 kita juga akan menemani kita Kat sini.

Alicia terkejut dan tersipu-sipu bila dengar Ali cakap "anak-anak", dia pukul lengan suami dia perlahan sebab malu.

Alicia : aku tahu kau inginkan zuriat hasil perkahwinan kita, tapi sabar la, aku bukan robot yang boleh tunaikan permintaan segera, hm!

Alicia berkata begitu sambil menyilangkan tangan kat dada dan menggembungkan pipinya.

Ali yang tengok Alicia mengembung pipinya menjadi teruja dengan wajah comel isterinya.

Ali : Alicia, kau tahu kan aku tak tahan nak cubit kau kalau buat muka macam tu? Ish!

Ali mula mencubit lembut pipi tembam isterinya tu.

Alicia : Aaaaa! Ali! Lepaslah!

Ali : hehe! Sekejap lagi, biar aku cubit pipi tembam kau ni!

Alicia : tapi bukan kat sini, boleh buat bila kita balik hotel, nanti ramai yang perhati kita!

Ali : hahahaha! Yelah, yelah.

Seperti yang diminta oleh isterinya, Ali mula melepaskan tangannya dari pipi Alicia, Alicia hanya mengomel sendiri sambil mengusap pipinya yang merah kerana cubit suaminya.

Alicia : aduh, sakitnya!

Ali : hehe! Kau dah janji tadi kan? Jadi bila kita balik hotel, jangan harap kau selamat dari aku ya? Hahaha!

Ali berkata begitu sambil ketawa dan berlalu pergi meninggalkan Alicia diam dengan muka memerah, dia tak dapat memikirkan apa yang akan berlaku kepadanya apabila dia dan Ali balik kat hotel.

Alicia : Ali!

Cepat sungguh masa berlalu, tak sangka dah tengahari, kini Ali dan Alicia berada kat restoran menunggu pesanan diorang datang, lepas bersiar-siar dan beli baju, Ali dan Alicia singgah kat restoran untuk makan tengahari sebelum meneruskan persiaran.

Dan selepas beberapa minit menunggu, akhirnya pelayan pria restoran datang dengan pesanan Ali dan Alicia.

Pelayan Restoran : excuse me sir, madam, this is your order, please enjoy!

Dia perlahan-lahan meletakkan makanan kat atas meja Ali dan Alicia sambil tersenyum, servis kat restoran tu sangat baik, restoran 4 bintang, jadi servis mesti bagus.

Ejen Ali : The Masked Girl R13+ (The End)Where stories live. Discover now