11. Wedding Preparations

469 26 40
                                    

Rancangan untuk meminang Alicia berjaya, Ali akhirnya dapat meminang Alicia, dan Alicia memang tak sangka akan dipinang oleh lelaki yang sangat dia sayang.

Beberapa minit selepas acara tu, Ali dan Alicia bersama Ghazali berbincang pasal perkahwinan diorang berdua.

Ghazali : ok, untuk majlis perkahwinan kamu berdua, Ayah dah uruskan, kamu berdua akan buat wedding Ahad depan, dan Ali.

Ali : ya Ayah?

Ghazali : pasal masalah duit untuk perkahwinan kamu dan Alicia, Ayah juga akan uruskan, dan Selepas kahwin, kamu akan bekerja kat pejabat Ayah, ok?

Ali : ok Ayah, Ali tiada masalah, terima kasih Ayah.

Ghazali : sama-sama, sekarang kamu berdua tidur okay? Dah malam ni.

Ali dan Alicia : baik Ayah.

Terus Ali dan Alicia menuju ke bilik masing-masing, dan bukannya tidur Ali dan Alicia malah membuat panggilan video bersama sambil baring kat atas katil, walaupun bilik diorang bersebelahan.

Ali : jadi, konsep apa yang kau nak dalam perkahwinan kita?

Alicia : entahlah, takde idea nak buat konsep macam mana.

Ali : macam mana konsep wedding party garden? Kita boleh buat wedding kat luar, macam mana, suka?

Alicia : aku suka, tempatnya luas dan lebih natural dengan bunga-bunga menghiasinya!

Ali : aku suka kalau kau suka, aku-... Hm?

Belum menghabiskan kata-katanya, Ali dan Alicia terdengar Ghazali menjerit kat tingkat bawah.

Ghazali : Ali! Alicia! Kenapa kamu berdua belum tidur lagi?! Dah malam ni, cepat tidur!

Ali : y-ya Ayah, kitorang akan tidur sekarang!

Ghazali : ok.

Ali : cukuplah untuk malam ni, jom tidur, Ayah dah marah tu.

Alicia : hehe! Ok, selamat malam Ali~

Ali : selamat malam Icha~

Panggilan akhirnya ditamatkan, Alicia tersenyum gembira mendengar Ali memanggilnya "Icha" semula selepas sekian lama.

Alicia : dah lama aku tak dengar dia panggil aku macam tu.

4 Hari Kemudian.

Masa berjalan pantas, tinggal tiga hari je lagi perkahwinan Ali dan Alicia akan dilangsungkan, semua persiapan dah hampir siap, yang tinggal cuma beli baju pengantin.

Kini Alicia sedang membersihkan biliknya, dan semasa dia sibuk membersihkan, Alicia terdengar Ali mengetuk pintu bilik tidurnya.

Ali : boleh aku masuk?

Alicia : masuklah!

Ali segera masuk kat dalam bilik Alicia, nampak dia sudah berpakaian kemas macam hendak kat mana-mana, dan tu membuatkan Alicia agak bingung.

Alicia : pagi-pagi dah kemas nak pergi mana tu, nak pergi kolej ke?

Ali : hehe! Tak, aku Dah berhenti kolej, kau ingat kan?

Alicia : oh, hehe! Maaflah, and by the way, kau nak pergi mana?

Ali : oh, nak jumpa Ayah kat ofis untuk uruskan kertas pendaftaran masuk kat office Ayah, and Ayah nak kau ikut juga.

Alicia : aku pun kena datang ke?

Ali : betul, Ayah cakap, lepas kita jumpa Ayah, kita kena pergi mall beli baju pengantin untuk kau, Alicia, kau belum ada baju pengantin kan?

Ejen Ali : The Masked Girl R13+ (The End)Where stories live. Discover now