7. Preparation

345 35 61
                                    

Dengan bantuan Rudy, identiti wanita bertopeng tu akhirnya terbongkar, ternyata wanita bertopeng tu tak lain tak bukan ialah Alicia.

Sungguh, tak disangka bahawa Alicia sendiri yang telah menyerang semua Ejen Muda, dan kini Rudy cedera, tetapi dia mempunyai GPS kat mana Alicia dan Rhodes.

Kini Rudy berada kat bilik rawatan MATA bersama Ejen Muda dan Mentor di hadapannya, lukanya telah dirawat, dan dia juga dah bagi tahu semua yang dia tahu, dan identiti wanita dalam topeng tu.

Roza : jadi, wanita bertopeng tu, Alicia la?

Ejen muda sungguh tak menyangka yang wanita bertopeng tu ialah Alicia, lebih-lebih lagi bagi Ali, dia betul-betul tak percaya.

Moon : siapa yang serang aku, Khai dan Iman rupa-rupanya Alicia?

Rudy : ya, betul, yang buat selama ni ialah Alicia, dan Ali, maaf kerana kau kena mendengar ni, tetapi ni ialah kebenaran.

Nampak sangat Ali mahu menangis, dia betul-betul tak menyangka gadis yang dirinduinya selama ni berani berbuat demikian.

Iman : Ali.

Khai : Ali, kau okey?

Tetapi Ali berusaha keras untuk tak menangis, selepas beberapa saat mendiamkan diri, Ali segera mula menuju kat arah Rudy.

Ali : takpe, kau dah melakukannya dengan baik, jangan cakap macam tu, sekarang aku tahu Alicia masih Kat bandar ni, jom bawa dia balik.

Mendengar itu membuatkan semua Ejen Muda dan Mentor tersenyum.

Selepas tu, semua Ejen Muda dikumpulkan oleh Mentor kat bilik perhimpunan untuk membincangkan pasal Alicia, walaupun masih ada yang cedera, tetapi diorang masih tetap untuk berkumpul berbincang pasal Alicia.

Leon : baiklah, kini kita semua tahu bahawa wanita bertopeng tu adalah Alicia, semua Ejen MATA adalah keluarga, termasuk Alicia, dia masih sebahagian daripada keluarga, kamu semua akan menerima misi yang sangat istimewa.

Leon mengeluarkan telefon bimbitnya dan pada skrin terdapat satu titik di mana Alicia berada.

Leon : dengan GPS yang dah Rudy pasang kat Alicia, kita semua tahu kat mana Alicia sekarang, Rudy, Chris, Jet, Khai, Iman, Moon, kamu semua pasti nak ikut?

Jet : ya Ejen Leon, kitorang nak ikut!

Khai : Alicia adalah keluarga kitorang juga, kitorang mempunyai hak untuk menyertai!

Leon : okey, siapkan diri, jom mulakan misi membawa Alicia balik!

Semua Ejen Muda mula mempersiapkan diri untuk misi tu.

Selepas beberapa minit membuat persiapan, semua Ejen Muda dah bersedia untuk melaksanakan misi tersebut, kini Ali berdiri kat hadapan bilik latihan, dia masih ingat kat mana dia berlatih bersama Alicia semasa dia kecil.

Ali : aku akan bawa kau balik, Alicia!

Sementara tu, kat gudang simpanan, Alicia sedang duduk kat atas kotak kayu sambil membersihkan lukanya.

Alicia : argh!

Rhodes : kau dalam masalah?

Tak sangka, Rhodes tiba-tiba muncul selepas 7 tahun tak nampak.

Alicia : aku fikir kau dah mati? Kau tiba-tiba muncul kat sini.

Rhodes : ya, maaf pasal tu, aku nak bagi tahu kau sesuatu.

Alicia : sesuatu?

Rhodes : betul, sesuatu macam ni.

Dia mengambil objek berbentuk pin yang tersangkut kat perut Alicia.

Alicia : apa tu?

Rhodes : GPS, lelaki yang terakhir kau lawan meletakkan objek ni pada kau, dan sekarang dia mesti tahu kat mana kau berada.

Alicia : aku tak kisah, aku akan lawan diorang semua!

Rhodes : jangan tergesa-gesa! Jika aku dengar betul, dia yang kedua terkuat, dan pasti masih ada yang pertama!

Alicia : betul, dia cakap macam tu, jadi, macam mana?

Rhodes : aku akan memasang perangkap kat sekitar sini, apabila diorang terkena perangkap, serang diorang!

Alicia : baik jika tu yang kau mahu.

Tak tahu siapa yang akan menang, tetapi semua Ejen Muda tak akan berputus asa sehingga Alicia kembali.
.
.
.
.
.
.
CONTINUED!

Don't Forget Vote, Comment and Share 👍.

Hai semua! Saya harap Korang semua suka cerita ini, okay? Pasti Korang semua ingin tahu apa yang berlaku seterusnya kan?

Jadi jangan lupa baca episod seterusnya okay? Kerana di sana korang semua akan tahu apa yang akan berlaku seterusnya 👍.

My Friend : alilicia4U2C and duoronpixel

Ejen Ali : The Masked Girl R13+ (The End)Where stories live. Discover now