Şah ve Mat?

225 18 44
                                    

Biraz bilgilendirme yapayım;
Yarı Slav Savunması: Satrançta D4,D5-C4,C6-E3,E veya C4 ile belirlenen savunmadır.

Tebriz
Osmanlı İmparatorluğu: Kadın
Safevi İmparatorluğu: Kadın


"Pekala? Madem satranç oynayacağız, misafirler önden diyerek senin başlamanı teklif ediyorum!"

"Bana beyazları kitlediğini görmezlikten geleceğim."

"Misafirler önden başlar." dedi karşısında ki Osmanlı'ya bakarak.

"Beyaz taraf olmam seni yenmeyeceğim anlamına gelmiyor Safevi." dedi zevk alırcasına.

Masanın üzerinde ki özel yapım satranç takımını dizen uşak gibi giyinmiş olan adama baktı. Onlara göz bağı kurmadan taşları, yerlerine diziyordu. İşi bitince de odanın, kapının oraya çekildi.

" 'Satranç oynayacağız!' dediğin zaman çok şaşırdım. Sen oynamayı da nereden biliyorsun? Bak utanma söyle, istersen sana burada iki dakika da ögretebilirim?" dedi ve gülümsedi.

"Ayh ne kadar da komik Safevi! Öldüm gülmekten! Hem umarım seni yendiğim zaman da böyle şakalar yaparsın."

"Bak biliyorsun değil mi? Daha sonra ben bunu bilmiyordum filan dersen kabul etmem!"

"Bir yerlerinden kural uydurmazsan, hiç bir problem çıkmayacak Safevi." dedi sakince.

"Bak eminiz?"

"Evet Safevi evet! Uzatma artık!"

"Pekala o zaman kazanana ne verilecek?"

"Efendim?" dedi ve tek kaşını havaya kaldırdı.
Anlamamıştı.

"Öyle boş boş oynanmaz! Ortaya biraz koyup, fedakarlık yapmak lazım Osmaniyye." dedi ve baş parmağı ile işaret parmağının ucunu okşadı.

Osmanlı, bir an gözlerini devirmemek için kendini zor tuttu.

"Ne istiyorsunuz, Safevi Hazretleri?" dedi alayla.

"Sadece ufak bir şey canım-  sen halifeydin değil mi?"

Osmaniyye, sırıttı.

"Halifeyimde.. o ne alaka?"

"Güzel, güzel o halde istediğimi isteyebilirim!"

"Bana kalırsa bunu maçtan sonra söyle."

"Maçtan sonra mı?"

"Evet, böylece herhangibi bir ihtimal ortadan kalkmış olur, ne de olsa ben bir misafirim."

Safeviyye, bir kaç dakika durdu ve kendine düşünmek için zaman ayırdı. Kırk yılın başında sonunda eğlenecek bir şey bulmuştu.

"Pekâlâ. Öyle olsun o zaman." diyerek te onyaladı.

O esnada yanlarına şu satranç tahtasını kuran uşak adam yanlarına bir elinde tepsi, diğer elinde porselen bir demlik ile geldi. Tepsiyi nazik bir şekilde masaya koydu, tepsinin içinde ki bardaklar bitki çayı ile doluydu zaten. İki fincanı da edep içinde iki kadının önüne koydu. Daha sonra da demlik için masanın ucunda uygun bir yer bulduktan sonra tekrar ayrıldı.

"Bu adam da bir iş var ama-"

"Ne zaman başlamayı düşünüyorsun?" diyerek Safevi kendisinin sözünü böldü.

Safevi'ye bakış attıktan sonra beyaz olan taşlarını inceledi. Doğru bir hamle ile başlamak çok önemliydi.
D4'de bulunan beyaz piyonunu iki adım ilerletti. Böylece oyun başlamış oldu.
Sıra Safevi'deydi. Kaşlarını çatarak tahtaya baktı ve kafasının içinde kendi düşüncelerini tarttı. Daha sonra da F6'da bulunan siyah atını sahaya çıkarttı.

𝐆𝐞𝐜̧𝐦𝐢𝐬̧ 𝐕𝐞 𝐒̧𝐢𝐦𝐝𝐢 || 𝐂𝐨𝐮𝐧𝐭𝐫𝐲𝐡𝐮𝐦𝐚𝐧𝐬-𝐎𝐧𝐞𝐬𝐡𝐨𝐭𝐬Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin